Onsteking onder tandbrug

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

willemine
Lid geworden op: 15 okt 2007, 20:09
Locatie: Lanaken

21 aug 2016, 01:05

Ik heb helaas een onsteking onder mijn tandbrug. Tandpijn als gevolg en het gevoel dat de brug knelt. Hoewel ik de brug al enige jaren heb, zou ik er nooit meer aan beginnen voor de 3 tanden die ik maar miste. Het voelt als een blok in de mond zei mijn tandarts toen het voor mij te laat was. Hopelijk kan ik volgende week al bij de tandarts terecht. Ik ben echt wel ongerust erover en vraag me af of zo een onstekingen onder de tandenbrug wel vaker voorkomen en hoe en hoe snel het probleem opgelost geraakt. Ik ben tevreden dat de dochters wel goede tanden hebben. Vroeger was het met tandverzorging triest gesteld. Wij moesten 30km rijden om bij de kortsbij wonende tandarts te geraken. Gelukkig ondenkbaar nu. Heeft iiemand hetzelfde voor gehad met zijn tandbrug en is het goed gekomen en hoe?
Allways look at the brite side of life :)
Gast

21 aug 2016, 11:16

Toch maar vragen aan je tandarts of je geen antibiotica nodig hebt.

Spoelen met flink heet zoutwater (als je 't kunt verdragen), 3x p dag gengigel aansmeren, zo doe ik, er zullen nog wel andere middeltjes bestaan.
Suc6 ermee!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 aug 2016, 17:29

Het gebeurt wel vaker dat er een abces ontstaat onder een brug. Antibiotica nemen is dan het enige dat helpt, maar ik zou daar geen week mee wachten.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

01 jan 2017, 16:57

Hello allemaal,

Hoe is het verlopen met je brug ??? antibiotica moeten nemen ? als een brug goed geplaatst is mag niets knellen en alles moet goed zitten , ben 4 voorste tanden kwijt en heb een brug met 4 steunpilaren, langs iedere kant 2 tanden waar de brug op gemaakt wordt .
Nu hebben ze mij op de afdeling paradontologie gezet voor de andere tanden geen lact , ze gaan met naalden rond de tanden om te kijken dat de pockets niet te diep zijn onder verdoving worden die wortelen de plak gekuist.
Ik heb gezegd dat ik niet meer voortdoen ik ben 70 jaar kuis mijn tanden zeer goed en met 3 soorten fijne borsteltjes ga ik ertussen en met goede tandpasta
laat iets weten
groeten

gigi2