usb niet meer herkent op windows 10

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 jan 2017, 16:38

Hallo,
Men kan op een IPBox 910(satelliet ontvanger) en image zetten met een usb,maar het rare is dat de Sat.ontvanger de usb wel ziet maar het image niet kan installeren, altijd eror 10.
De usb is geformatteerd (zoals aangegeven) met fat 32,en na de mislukte poging ziet windows 10 de usb niet meer,(en kan dan ook niet meer formatteren)dan via systeembeheer en computerbeheer naar opslag en dan schrijfbeheer,daar staat alles in orde, en als ik dan stationsletter en paden wil wijzigen , krijg ik "de bewerking is mislukt omdat de consoleweergave niet bijgewerkt is."
Er staat op verwisselbare schijf 2(blauwe lijn) 13MB "in orde" en(zwarte lijn) 473 MB niet -toegewezen.
is er nog een andere manier om de usb terug te "zien"en terug te hergebruiken?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 jan 2017, 18:22

https://support.microsoft.com/nl-be/kb/2001877

handmatige oplossing staat daar ook , omdat die fixit blijkbaar afgeschaft is

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 jan 2017, 14:24

dank u verhaegen
Ik krijg Mogelijk reageert het USB-apparaat niet meer Probleem niet aanwezig

Als een USB-apparaat niet meer werkt nadat de computer is 'ontwaakt', kan Windows het apparaat telkens opnieuw instellen wanneer de computer uit de slaapstand wordt gehaald.
en "Dit apparaat werkt correct."dan ben ik verder gaan nadenken en daar de IPBox een Linux sat.ontvanger is heb ik de usb in mijn notebook gezet die op Linux mint draait, en daar zie ik de usb wel, en kan ik hem wel formatteren,en nadien zie ik de usb wel terug op de windows 10 ,dus het is opgelost, bedankt voor het meedenken.
Voor mij mag dit gesloten worden :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.