Micro SD kaart niet herkend

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

03 jan 2017, 23:12

Een PC met Windows 7 Home Premium herkent geen Micro SD kaart (met adapter) nadat die in de daartoe bestemde gleuf van de computer ingebracht werd. (niet zichtbaar in de Verkenner)
Controle in Schijfbeheer" laat blijkbaar het kaartje zien, maar ik weet niet goed hoe het dan verder moet.
Weet er iemand raad a.u.b. ? :(
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 jan 2017, 08:59

Toby schreef:Een PC met Windows 7 Home Premium herkent geen Micro SD kaart (met adapter) nadat die in de daartoe bestemde gleuf van de computer ingebracht werd. (niet zichtbaar in de Verkenner)
Controle in Schijfbeheer" laat blijkbaar het kaartje zien, maar ik weet niet goed hoe het dan verder moet.
Weet er iemand raad a.u.b. ? :(
Kun je er in Schijfbeheer een letter aan toe kennen?
Overigens, ben je er zeker van dat die niet in de verkenner te zien is? Ofwel staat die er als "Verwisselbare schijf" of als een of andere naam die de producent er als label aan gegeven heeft.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 jan 2017, 19:13

Bedankt voor de aanwijzing.
Het kaartje in kwestie was beschadigd :oops: en totaal onbruikbaar. Bij een test met een ander kaartje kon ik via Schijfbeheer er een letter aan toekennen en werd het zichtbaar in de verkenner.
Het eerste kaartje was waardeloos.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !