titels automatisch mee inbrengen in videomenu

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.
silli

21 jan 2017, 17:02

Ik gebruik VideoPad Video Editor (betaalversie) om filmpjes op een eenvoudige manier te kunnen bewerken. Zoals titels, knippen enz. Maar hoe kan ik video's die een titel hebben toch zodanig inbrengen dat niet alleen de video na omzetting naar VOB voor TV-DVD afgepeeld worden, maar dat ik ook een menuutje krijg zoals ik bv met BurnAware wel heb, met de titels onder elkaar getoond op TV? (VideoPad Editor zet na montage zelf direct om naar VOB indien gewenst en is dus handig om te gebruiken)

NB Sorry, maar ik probeer al de ganse namiddag een screenshot als voorbeeld in te geven, door te klikken op “foto in bericht toevoegen” maar dat werkt niet.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 jan 2017, 09:48

Render uw filmjes naar .avi of .mpg bestanden en gebruik DVD Styler om menus aan te maken en de DVD te genereren.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

22 jan 2017, 10:19

Om foto's toe te voegen bij Seniorennet, handige tip van Canadees

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=196526
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
silli

22 jan 2017, 16:23

Dank u Lode! Via de gewone weg lukte het weer niet, maar op de getoonde manier werkt het prima! Wel straf. Afijn, nu kan ik mijn snapshot invoegen.
Afbeelding

Hviaene,
DVD styler is een softwareprogramma als bv. BurnAwere die evengoed direct de titels in een menu plaatst zonder dat ik die apart moet ingeven.
Gelukkig kan ik nu een voorbeeld meegeven met de toegevoegde en de reeds getitelde video' (!) en waarbij ik dus deze graag zonder apart ingeven automatisch zou vermeld zien staan in een menu. Dat lukt bij Burnaware en DVDstyler, maar niet bij Videopad Editor.

Videopad Editor zet de bestanden vanzelf om naar VOB en moet ik, na montage, niet apart de video's allemaal eerst gaan converteren van AVI, MP4 enz. naar VOB en wat gemakkelijk en vlotter werkt.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 jan 2017, 09:31

silli schreef:
Hviaene,
....knip....
Videopad Editor zet de bestanden vanzelf om naar VOB en moet ik, na montage, niet apart de video's allemaal eerst gaan converteren van AVI, MP4 enz. naar VOB en wat gemakkelijk en vlotter werkt.
Dat omzetten naar VOB doet DVD Styler ook, dat hoef je niet vooraf te doen.
silli

23 jan 2017, 12:41

Ik druk me niet duidelijk uit denk ik en zorg zo voor verwarring.

Laat ons even alles vergeten wat betreft AVI of VOB of MP4 ....

Het enige wat ik wil bereiken is dat met Videopad Editor de titels worden meegenomen. Alles is in kannen en kruiken, zowel de montage als de omzetting naar VOB. Alleen de titels erbij vermeld in het menu voor ik “export tot DVD-movie” en ik ben een overgelukkige mens.

Indien DVD Styler ook toeliet om filmpjes te monteren om achteraf tot een geheel te brengen met titels en omzetting was dat zeker goed! Maar je kunt er niet mee monteren.


Het gaat me enkel om hoe ik in mijn programma na het monteren van de video ergens moet instellen of op klikken zodanig dat één enkele video die uit meerdere filmpjes bestaat, de afzonderlijke titels kan meepakken en in een menu kan zetten voor TV, zoals op voorbeeld getoond.
Afbeelding

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 jan 2017, 09:33

silli schreef:Ik druk me niet duidelijk uit denk ik en zorg zo voor verwarring.

Laat ons even alles vergeten wat betreft AVI of VOB of MP4 ....

Het enige wat ik wil bereiken is dat met Videopad Editor de titels worden meegenomen. Alles is in kannen en kruiken, zowel de montage als de omzetting naar VOB. Alleen de titels erbij vermeld in het menu voor ik “export tot DVD-movie” en ik ben een overgelukkige mens.

Indien DVD Styler ook toeliet om filmpjes te monteren om achteraf tot een geheel te brengen met titels en omzetting was dat zeker goed! Maar je kunt er niet mee monteren.


Het gaat me enkel om hoe ik in mijn programma na het monteren van de video ergens moet instellen of op klikken zodanig dat één enkele video die uit meerdere filmpjes bestaat, de afzonderlijke titels kan meepakken en in een menu kan zetten voor TV, zoals op voorbeeld getoond.
Afbeelding
Ik vrees er eerlijk gezegd voor dat wat jij vraagt nergens gaat lukken. Ik heb een paar prgramma's gebruikt in het verleden, maar zoiets ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik verklaar mij. Als je een titel maakt, dan neem je net als dat gaat met een foto, een stilstaand beeld gedurende x aantal sekonden in de videostroom op. Of anders gezegd, de videoeditor maakt x sek. maal 25 beelden/sek , aantal beelden aan met je titel in de videostroom. Vanaf dan bestaat je apart stilstaand beeld niet meer afzonderlijk, en zie ik dus ook niet hoe achteraf die info in het DVD menu zou geraken.
In werkelijkheid kan het proces nog wel wat ingewikkelder zijn, maar dat doet aan het punt weinig of niets af; denk ik zo.