Griepspuit

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

29 nov 2016, 15:13

ja, tis weer van dat, 1o november griepspuit gezet.
en ja , net als de vorige jaren, 14 dagen later opgezadeld met een flinke verkoudheid.
ligt het aan de griepspuit, ik denk van wel; maar ja vertel dat eens aan je huis dokter ? die wuift dat weg.
zijn er bij de lezers van dit item nog lotgenoten met dezelfde ervaring ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 nov 2016, 17:53

popov1 schreef:ja, tis weer van dat, 1o november griepspuit gezet.
en ja , net als de vorige jaren, 14 dagen later opgezadeld met een flinke verkoudheid.
ligt het aan de griepspuit, ik denk van wel; maar ja vertel dat eens aan je huis dokter ? die wuift dat weg.
zijn er bij de lezers van dit item nog lotgenoten met dezelfde ervaring ?
14 dagen geleden hebben zowel mijn man als ik een griepspuit laten zetten (bij mij gebeurt dit al zeker 10 jaar). Nog nooit hebben wij daarna een verkoudheid gehad. Maar als je reeds de kiem van verkoudheid in je lichaam hebt zitten én je laat een griepspuit zetten dan heb je idd veel kans dat die verkoudheid de bovenhand neemt. Dat is wel algemeen geweten.
Gast

29 nov 2016, 19:33

Laat geen griepspuit zetten en kan mij niet herinneren wanneer ik nog eens griep gehad heb. En een verkoudheid is geen griep en een griep is geen verkoudheid.
Gast

29 nov 2016, 19:37

Ja Popov 1, heb hetzelfde meegemaakt.

Enkele weken geleden laat ik een griepspuit zetten (voor de eerste keer) en ook een spuit tegen longontsteking omdat ik begin van dit jaar een longontsteking heb gehad.
Een week later zat ik met een flinke keelontsteking, heb zelfs antibiotica moeten nemen.
Van de spuit of niet: ????

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

01 dec 2016, 16:40

Idem dito, maar was na enkele dagen over.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

01 jan 2017, 16:34

popov1

Je mag niet ziek zijn als ze je de spuit geven . heb 3 weken moeten wachten.
begin december dan de spuit gekregen .
Nu einde december terug virus binnen hoest en niezen , van oud naar nieuw
niet prettig kon geen réveillon gaan vieren .
Komt niet van die spuit , ge moet veel in open lucht gaan, ik heb het gekregen van bomvolle zalen en bussen en misschien winkels voor de eindejaarsinkopen !!

zal wel weer beteren mijn man heeft het ook .
groetjres
gigi2

noorderlicht
Lid geworden op: 19 feb 2017, 22:49

20 feb 2017, 22:19

wij hebben de griep gekregen na een griepspuit, er was toen geen griepepidemie. Mijn buurvrouw is gestorven aan griep ook al was ze gevaccineerd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2017, 10:04

*leah* schreef:Ja Popov 1, heb hetzelfde meegemaakt.

Enkele weken geleden laat ik een griepspuit zetten (voor de eerste keer) en ook een spuit tegen longontsteking omdat ik begin van dit jaar een longontsteking heb gehad.
Een week later zat ik met een flinke keelontsteking, heb zelfs antibiotica moeten nemen.
Van de spuit of niet: ????
Een keelontsteking heeft totaal niets met griep te maken. Staat er volledig buiten.
Héél wat mensen zeggen : ik heb de griep maar lopen nog lustig rond.
Griep hebben wil zeggen : plat in je bed want dan kom je niet meer recht de eerste dagen. Mensen verwarren een verkoudheid nogal gemakkelijk met een griep.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

21 feb 2017, 13:11

dat zal wel dat mensen griep vergelijken met hoesten of verkoudheid !!ik weet beter in de 1982 heb ik de griep gekregen was toen niet ingeënt.
Heb weken niets geroken of geproefd , geen lach , vanaf toen laat ik ieder jaar een spuitje zetten . had torn 40° koorts en moest in bed blijven .
griep kan ook op de longen slagen ,
beter je voorzorgen nemen
gigi2

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2017, 13:49

gigi2 schreef:dat zal wel dat mensen griep vergelijken met hoesten of verkoudheid !!ik weet beter in de 1982 heb ik de griep gekregen was toen niet ingeënt.
Heb weken niets geroken of geproefd , geen lach , vanaf toen laat ik ieder jaar een spuitje zetten . had torn 40° koorts en moest in bed blijven .
griep kan ook op de longen slagen ,
beter je voorzorgen nemen
gigi2
Hier ook zo ziek geweest van de griep. Ik kon een hele week niet eten, daar waar ik mij normaal gezien bij wijze van spreken terug gezond eet. Ze werden maar pas bang toen ik zelfs geen soep meer kon eten. Toen wisten ze dat ik echt wel héél ziek was. Dit heeft een dikke week geduurd en nadien nog een week of drie om er terug van te bekomen. Sindsdien laat ik telkens een griepspuit zetten en ik krijg in die periode al wel eens een verkoudheid maar geen griep meer. Een jaar of drie echter heb ik het met Pasen gehad de griep, ook weer doodziek van geweest. Toen was de griep allang uit het land én de bescherming van de griepspuit was toen ook uitgewerkt.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 feb 2017, 00:46

Ik laat al meer dan 25 jaar mij ieder najaar een griepspuit zetten en heb sedertdien nooit een griep meer gehad en ik kan het weten toen ik begin jaren tachtig in "volle fleur" echt een zeer zware griep kreeg en gedurende 1 week niks kon dan rusten. Weken daarna bleef die verschrikkelijke en aartsgevaarlijke aandoening nog nazinderen.

Je kan zeker na een griepspuit allerlei verkoudheden krijgen en zoals reeds gezegd hier, zijn er veel mensen die griep verwarren met verkoudheden en infecties van de luchtwegen.

Griep is zeker niet om mee te lachen en een spuit is ook niet 100% garantie dat je geen griep krijgt, maar het is vooral onontbeeerlijk voor ouderen, chronische patiënten en mensen die omwille van hun beroep in contact komen met die laatste groep.
Mensen uit die zwakke groep die een griepbesmetting oplopen, zijn vooral uiterst kwetsbaar voor allerlei complicaties die daaruit kunnen voortvloeien aangezien hun verminderde weerstand. Ze zullen eerder doodgaan aan een bijkomende aandoening veroorzaakt door die griep.
Dat is juist het gevaarlijke.

Ik vind dat je laten inenten een groot gevoel is van solidariteit en sociale verantwoordelijkheidszin. Sorry dat ik het moet schrijven, maar een griepspuit weigeren is asociaal en getuigt niet van respect voor de zwakkeren.

Overigens wordt er minder commentaar gegeven op vaccinaties tegen o.a. Tetanus, longontstekingen, pokken ...
Vanwaar die stigmatisering van de - gelukkig dat ze er is - goeie ouwe griepspuit ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Gast

27 feb 2017, 09:14

Inderdaad Toby,ik heb de laatste keer de griep gehad 18 jaar geleden,en heb me sinds, elk jaar laten inenten(voor mijn pensionering gratis op het werk).Ik heb er nog geen ogenblik spijt van gehad,en heb ook nooit meer de griep gehad.Het is een fabeltje dat men door die spuit de griep krijgt.Wanneer gaat men eens beseffen dat een verkoudheid(zelfs een zware)een hele andere aandoening is,weliswaar ook een virus.Ik beweer niet dat men 100% zeker is maar sommige mensen zoals ouderen kunnen niet het minste risico nemen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 feb 2017, 11:14

Ik laat ook elk jaar een spuit zetten Moest ik er iets op tegen hebben dan deed ik het gewoon niet Het is geen verplichting hè