Problemen met overschakeling mobistar naar orange

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

popke
Lid geworden op: 27 mei 2008, 09:21
Locatie: Gent

28 feb 2017, 10:48

Sedert mobistar is overgeschakeld naar orange krijg ik op mijn GSM geen service. Ik ben ermee naar de winkel gegaan daar hebben ze een nieuwe sim kaart ingestoken en mij geregistreerd, maar niks, ze beweerden dat mijn gsm stuk was (slechts 1 jaar oud). Maar thuis had ik nog een uitstekende gsm liggen, heb het sim kaartje daarin gestoken maar daar dus ook stond te lezen gsm geblokkeerd, steek goede simkaart in. Nu ben ik zeker dat ik ze er goed heb ingestoken, wat is er nu feitelijk het probleem? (In de winkel wilde ze mij een nieuwe gsm aansmeren). Met dank voor de hulp a.u.b
Hou van levende wezens niet van bezittingen

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2017, 11:25

Popke, om 100% zekerheid te krijgen, kent ge soms iemand die bij een andere provider is?

Wel vraag hem eventjes zijn simkaart te mogen gebruiken, en als die wel werkt met us toestel, dan heb je 100% zekerheid dat uw toestel goed is.

Anders, laat ze in de winkel bewijzen dat een nieuw toestel met uw simkaart wel werkt, je kan ook nog zeggen dat je ze bedankt, en dat je naar een andere provider gaat, jouw nummer kan jet toch "mee nemen".

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

28 feb 2017, 11:31

een van de redenen zou kunnen zijn..ik zeg wel zou kunnen zijn;
is bij het plaatsen van de simkaart de pincode (4 cijfers) meer dan 3 x
verkeerd te hebben ingetoetst,dan blokkeerd de simkaart!
hebben ze uw gsm dan niet getest in de winkel? normaal doen ze dat toch?
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2017, 11:47

hoshinkido schreef:een van de redenen zou kunnen zijn..ik zeg wel zou kunnen zijn;
is bij het plaatsen van de simkaart de pincode (4 cijfers) meer dan 3 x
verkeerd te hebben ingetoetst,dan blokkeerd de simkaart!
hebben ze uw gsm dan niet getest in de winkel? normaal doen ze dat toch?
Volgens Popke hebben ze een nieuwe simkaart gestoken :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

popke
Lid geworden op: 27 mei 2008, 09:21
Locatie: Gent

01 mar 2017, 06:00

Dank u wel voor te trachten een oplossing te vinden. Ik heb iemand anders naar de winkel laten gaan, die heeft inderdaad de sim kaart in een andere gsm gestoken en daarop ging het wel. Dus zit ik met 2 tegelijkertijd stuk gegane gsm 's. Ik denk er nu over om een nieuwe smartphone te kopen (bij een andere merk natuurlijk) maar volgens mijn vriendin zijn de sim kaarten veel kleiner, ook zou ik een abonnement nemen, nu is mijn vraag krijg je automatisch een sim kaartje bij de gsm of van de provider en kunnen zij alle gegevens overzetten? Ben ik dan ook mijn bewaarde kwijt? En krijg ik een nieuw nummer? Ja als je een leek bent in al die toestanden heb je natuurlijk veel vragen en het liefst zou ik die smartphone via het internet willen bestellen, een die mij bevalt (samsung).
Hou van levende wezens niet van bezittingen

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

01 mar 2017, 08:15

Deze week is mijn vrouw overgegaan van orange naar telenet met een smartphone die ze gekregen had Wel niet langs internet De smartphone werd gebruiksklaar afgeleverd waar ze bij stond Al de rest (opzeggen bij orange) doen ze bij Telenet Ze hoeft zich nergens iets van aan te trekken

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 mar 2017, 08:26

dafke schreef:Deze week is mijn vrouw overgegaan van orange naar telenet met een smartphone die ze gekregen had Wel niet langs internet De smartphone werd gebruiksklaar afgeleverd waar ze bij stond Al de rest (opzeggen bij orange) doen ze bij Telenet Ze hoeft zich nergens iets van aan te trekken
Op die manier hebben wij alle twee onze smartphones (Samsung beiden) J5 Galaxy. Zijn daar vrij tevreden over. Maar voor echte beginners vind ik het een uitstekend toestel, gemakkelijk in bediening.


Als je zelf zo weinig kent van smartphone zou ik je aanraden dit NIET via internet te doen, maar ga langs een Telenetwinkel in je buurt. Ze geven je alle nodige info en doen ook al het nodige. Is die op den duur versleten en je wenst een nieuwe kan je nog altijd via internet gaan, maar dan sta je tenminste steviger in je schoenen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mar 2017, 08:41

opgepast met vaste kosten toe te voegen
zoals telefoon abbonementen

als je een gsm of smartphone alléén gebruikt waarvoor die dient
en niet om .....
dan hoeft een abbonement niet
dan kan dat gerust met een pay en go
van eender welke maatschappy

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2017, 10:53

Ter info, wij hebben twee toestellen bij Telenet, en betalen enkel het verbruik, dus geen abonnement en ook geen pay and go.

Enig nadeel, als een toestel 2 maanden niet gewerkt heeft vervalt de simkaart, effekes naar de 5555 (voice mail en is gratis) bellen is voldoende.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mar 2017, 11:07

zit in uw ander abonnement van tv of dergelijks ?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2017, 11:50

Juist Verhaegen, wij hebben enkel maar TV, en dus ook die twee GSM's.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mar 2017, 12:02

dat kan ook intressant zijn natuurlijk

popke
Lid geworden op: 27 mei 2008, 09:21
Locatie: Gent

02 mar 2017, 11:35

Nogmaals dank, ik zit met tv, internet en vaste telefoon bij scarlet. Zij hebben een abonnement vanaf 8 euro voor 500 mb of 18 euro voor 1 gb voor een smartphone, is die van 8 euro voldoende?
Hou van levende wezens niet van bezittingen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 mar 2017, 13:46

dat hangt af van wat je op internet doet met die smartphone

wat ik je wél aanraad , stel hem zo in dat de apps die der opstaan , alleen updaten als je wifi verbinding hebt
anders is dat tegoed natuurlijk direkt op

ik vrees een beetje dat die 500mb rap gaat op zijn
die 18 is dan wéér een beetje véél (zeker als abonement)
in prepaid kan men met 15€ 1GB hebben

popke
Lid geworden op: 27 mei 2008, 09:21
Locatie: Gent

03 mar 2017, 18:03

Dan neem ik een prepaidkaart van 15 euro, lijkt me interessant.
Hou van levende wezens niet van bezittingen