SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

koken met combi oven siemens CM633GB.1
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Eten en drinken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denlowie

BerichtGeplaatst: Vr 17 Maa 2017, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik niet versta van al dit gebeuren, is dat het toestel moest herstelt worden en het is bijna niet gebruikt, en dan nog een siemens!

Shewa

BerichtGeplaatst: Vr 17 Maa 2017, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg ,

Was het niet functioneren van de oven te wijten aan het niet ingestelde uur na de stroomonderbreking , of was er toch panne ?

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 17 Maa 2017, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Denlowie en Sheba hebben allebei gelijk. Door die zekering af te zetten/ en terug op was het systeem in de war. Op het feit dat stand 7 altijd op 1 sprong daar ging hij niet op in alsook niet op het feit dat uurstand bleef doorlopen.
Volgens hem was alles heel erg eenvoudig ( hij sprak zelfs over een brood in de oven bakken haha) .
Dus nu geeft het scherm het uur aan ( bvb zoals nu: 18.39)
Hoeveel goeie moed ook- wou daarnet moot zalm in oven maken en dacht aan warme lucht en mss 10 min op 180 ( ik raad maar want dat staat allemaal niet in die boeken- daar staan heel ingewikkelde gerechten) Die zalmmoot heb ik niet gedaan omdat ik niet weet of er boter of water of wat ook in de schaal moet- tenzij dat er droog in gaat.
Eerste goede bedoeling is dus niet doorgegaan. Vraag me af of ik het ooit zal leren.

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Shewa

BerichtGeplaatst: Vr 17 Maa 2017, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg ,

Een moot zalm voor 1 persoon zou ik met de microgolffunctie bereiden , 600 w , beginnen met 5 minuten en indien niet gaar , telkens per minuut garen , een dik stuk heeft meer tijd nodig dan een filet . Ook een paar minuten in de oven laten nadat de tijd verstreken is
.
De vis besprenkelen met gesmolten boter en citroensap ,kan ook met citroensap alleen, eventueel peper en zout naar keuze .

De gerechten die ge in de microgolf kookt bedekken met een stolp of bord .

MichelN

BerichtGeplaatst: Vr 17 Maa 2017, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

MaLoReg schreef:
Eerste goede bedoeling is dus niet doorgegaan. Vraag me af of ik het ooit zal leren.

Hoe is dat toch mogelijk, kunt gij dan echt niks behalve water aan de kook brengen? En dan nog...
https://www.youtube.com/watch?v=iM_gO2zReRs

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 6:41    Onderwerp: Reageer met quote

Maloreq,

Volgens hem was alles heel erg eenvoudig ( hij sprak zelfs over een brood in de oven bakken haha). Dus nu geeft het scherm het uur aan ( bvb zoals nu: 18.39). Hoeveel goeie moed ook- wou daarnet moot zalm in oven maken en dacht aan warme lucht en mss 10 min op 180 ( ik raad maar want dat staat allemaal niet in die boeken- daar staan heel ingewikkelde gerechten). Die zalmmoot heb ik niet gedaan omdat ik niet weet of er boter of water of wat ook in de schaal moet- tenzij dat er droog in gaat.

Iedereen heeft dat probleem, zelfs de mensen die hier komen stoefen dat ze het kunnen hebben ook ooit hetzelfde probleem gehad.

Er is geen enkel kookboek dat de juiste temperatuur en tijd geeft. Dat is ervaring.

* * * * *

Voorbeeld: worstenbroodjes.

Ik koop 4 worstenbroodjes (geen curry = afvalvlees) in de winkel die de beste maakt.
De microgolfoven, warme lucht oven, zet ik op 180 ° en 12,30 minuten voorverwarmen.
* Als worstenbroodjes vers van de winkel komen laat ik ze op 180 ° en 12.30 minuten in de oven. En dat doet het.
* Als worstenbroodjes na 1 dag uit de frigo komen laat ik ze op 180 ° en 16.30 minuten in de oven. Dat doet het.

Maar ik heb gezien dat de microgolfoven de gewenste temperatuur 180 ° bereikt heet na 4,37 minuten. En vanaf dan heb ik de voorverwarming gezet op 8,30 minuten. De rest verandert niet.

* * * * *

Voorbeeld: forellen of een zalmmoot.

Ik bak forellen op een halogeen kookfornuis in een Tefal pan. Niet met boter, wel met bakboter of olijfolie. Ik zet de halogeen kookplaat op maximum (9) en bakboter in de pan. Als dat goed warm is verminder ik het maximum (9) naar (4) en doe de forellen in de pan. Baktijd 8 minuten aan een kant en 4 minuten aan de andere kant. Maar ik zet de kookplaat af (0) 2 minuten voor het einde (die blijft warm). Dat doet het.

* * * * *

Forellen of zalmmoot met de warme lucht oven van de microgolf.

Dan moet die forel of zalm "en papillote".
Bakpapier (1 laag) of aluminiumfolie (2 lagen). Boter of olijfolie erop.
Er mogen groenten en kruiden bij. En een beetje vocht.
Voorverwarmen van de warme lucht oven op 175 °, 8,30 minuten.
Het goed afgesloten pakket vis 15 minuten op 175 °.
Opletten bij openen van pakketje (stoom ). Dat doet het.

* * * * *

denlowie

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben redelijk tot zeer goed in koken en persoonlijk vind ik dat mensen die niet kunnen koken afblijven van die combiovens, het is al moeilijk genoeg om klassiek te koken, en een gouden raad als je twee linkse handen heeft in de keuken ga dan eens één jaar naar het volwassen onderwijs koken, daar zal je al de basissen leren.

Als ik soms lees hoe iemand kookt, wel daar valt mijn broek vanaf, en dit in een tijd waar nog nooit zoveel kookboeken zijn geweest.

Gelukkig zijn er veel anderen dat zeer goed kunnen koken en dit zonder school.

Aan allen die slecht kunnen koken geef ik de raad schaf eens ONS KOOKBOEK aan, en zij dit het beroeps halve willen proberen zonder school is Escofier onmisbaar en de Pellaprat waar de klassieke keuken zeer goed in mensentaal is uitgelegd.

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Danke denlowie en pastoor.
Uit beide reacties blijkt natuurlijk dat eten klaarmaken in een ges ofistikeerde oven niet zo direct geschikt is voor maaltijden van 1 persoon - bovendien klein etertje.
Pastoor de bewerking voor bvb een moot zalm is zo tijdrovend en misschien loont het (nu zet ik een pannetje op met olijfolie en bak de zalm langs twee kanten) dus bedankt voor de tip dat er eerst olie over
de zalm moet alvorens in aluminium te draaien.
Ik zou bvb nooit aardappelen in een oven maken maar voor groenten lijkt me dit wel gezonder (geef voorbeeld: pricessenboontjes-als die klaar zijn dan moet je nadien toch een potje gebruiken om ajuin te stoven-heeft het dan wel nut om de bonen apart in een oven te maken?)
Toch zal ik stilaan kleinere dingen uitproberen-misschien al eens beginnen met groenten. De kookboeken die ik hier opsomde lezen NU als chinees voor mij (diegene die denlowie aanraadde is nog het simpelst).
Iets niet kunnen staat niet in mijn woordenboek. Gisteren chocolademelk opgewarmd en dat lukte (dank je pastoor) en mijn favoriet 'witloof in de oven' ga ik zeker proberen. Heb ook veel zin een appelcake te maken (recept ooit opgeschreven).
Allen een fijn we-end gewenst en.....waar een wil is is een weg!

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
Danny.

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Maar godverdekke toch MaLoReg, bij Delhaize tal van gerechten waaronder (en als voorbeeld)

Hoe je het moet doen

Sorry, is hier wel ietsjes te klein te zien, maar ga eens op hun site kijken http://www.delhaize.be/nl-be/Diepvries/Bereide-schotels/Hoofdgerechten/c/v2FROPRECOU
Hier enkele adressen zodat je niet te veel moet zoeken Wink

Nog te moeilijk?

Wel trek uwen mantel aan, zet uwen hoed op en ga op restaurant ...

En tot slot MaLoReg
MaLoReg schreef:
... en.....waar een wil is is een weg!

Ik vrees echt dat die weg voor jouw eindeloos zal zijn, en als je op je 25ste nog niet begrepen hebt dat koken niet aan jou besteed is, dan moet je nu toch eindelijk je conclusies trekken.

Groetjes

Danny

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Do 23 Maa 2017, 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Juist geprobeerd geschilde tomaten in stukken om er moes van te maken. Oven op 200° en 12 min.
Zijn droog maar geen moes- had er mss wat olie moeten bij doen?

Printer HP3050A
Wi-fi
Naar boven
fonzarelli

BerichtGeplaatst: Do 23 Maa 2017, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Maar Maloreg toch,
Om tomatenmoes te maken moet ge die tomaten in uw bad leggen en er dan op stampen met uw voetekes, zo deden ze dat vroeger in Frankrijk met de druiven ook voor de wijn.
Ge kunt er dan nog eens gaan inzitten ook, schijnt héél goed te zijn tegen rimpels op delicate plaatsen....

AV,
Fonzarelli. Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Eten en drinken Tijden zijn in CET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: