SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Legerdienst van 12 naar 10 maand in Belgie ?

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Legerdienst
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
elievdb

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec 2016, 13:10    Onderwerp: Legerdienst van 12 naar 10 maand in Belgie ? Reageer met quote

Kan iemand me zeggen wanneer de (verplichte) legerdienst van 12 naar 10 maand is gegaan ??? In Duitsland ging het toen van 10 naar 8 maand.

Zelf ben ik dienst getreden op 01/09/1996 en kon ik beschikken om 02/09/1997. Ik ben dus ècht wel 12 maand onder de wapens geweest.

Wat blijkt nu, tijdens mijn pensioenberekening is vastgesteld dat ik amper 10 maand zou hebben gediend, van 01/11/1996 tot 02/09/1997.
De laatste datum klopt maar die van indiensttreding niet en dat heeft nogal wat gevolgen want ik ben dus niet in regel......belangrijker nog moet ik dus daardoor vermoedelijk nog een bijkomend jaar wachten voor vervroegd pensioen.
Ik ben dus maw 2 maand van de aardbol verdwenen geweest volgens de Pensioenen, alsook Defensie en dat heeft aanzienlijk meer gevolgen dan wat je zou verwachten.

Ondertss heb ik een Stamboekuitreksel bekomen en dat spreekt ook op 3 November 1996 en verder hielden ze van Militiens niets anders bij in die tijd.

Alles gaat om een administratieve fout zo lijkt me, maar met nogal wat gevolgen. In 1977 is idd de legerdienst naar 10 maand gekrompen voor Belgische Militiens, maar ikzelf heb daar niet mogen van genieten.

Heeft iemand raad voor me ?

Volgens Defensie moeten ze nu gaan onderzoeken, wanneer die periode nu juist veranderd was ? Alle hulp, raad en daad zijn welkom...eventueel zelfde ervaringen ?

Met dank en vriendelijke groet,

Elie VdB

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
E.T.

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec 2016, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

dat was in de loop van 1976

Ik ben toen milicien geweest in Hasselt van februari t/m december.

76 was ook het jaar van de eerste vrouwelijke beroeps...

Elie was je misschien para of kroo?

Laatst aangepast door E.T. op Vr 23 Dec 2016, 10:55, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
elievdb

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec 2016, 23:31    Onderwerp: Legerdienst van 12 naar 10 maand Reageer met quote

CORRECTIE !!!!!
Ik heb me grandioos vergist in de jaartallen, waarvoor excuses.
1996 moet 1976 zijn
en 1997 moet 1977 zijn
Kan iemand me hierbij helpen ?
MVG,
Elie

AANGEPASTE TEKST:
Kan iemand me zeggen wanneer de (verplichte) legerdienst van 12 naar 10 maand is gegaan ??? In Duitsland ging het toen van 10 naar 8 maand.

Zelf ben ik dienst getreden op 01/09/1976 en kon ik beschikken om 02/09/1977. Ik ben dus ècht wel 12 maand onder de wapens geweest.

Wat blijkt nu, tijdens mijn pensioenberekening is vastgesteld dat ik amper 10 maand zou hebben gediend, van 01/11/1976 tot 02/09/1977.
De laatste datum klopt maar die van indiensttreding niet en dat heeft nogal wat gevolgen want ik ben dus niet in regel......belangrijker nog moet ik dus daardoor vermoedelijk nog een bijkomend jaar wachten voor vervroegd pensioen.
Ik ben dus maw 2 maand van de aardbol verdwenen geweest volgens de Pensioenen, alsook Defensie en dat heeft aanzienlijk meer gevolgen dan wat je zou verwachten.

Ondertss heb ik een Stamboekuitreksel bekomen en dat spreekt ook op 3 November 1976 en verder hielden ze van Militiens niets anders bij in die tijd.

Alles gaat om een administratieve fout zo lijkt me, maar met nogal wat gevolgen. In 1977 is idd de legerdienst naar 10 maand gekrompen voor Belgische Militiens, maar ikzelf heb daar niet mogen van genieten.

Volgens Defensie moeten ze nu gaan onderzoeken, wanneer die periode nu juist veranderd was ? Alle hulp, raad en daad zijn welkom...eventueel zelfde ervaringen ?

Elie VdB

Naar boven
E.T.

BerichtGeplaatst: Vr 23 Dec 2016, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

wil je geloven dat ik daar vannacht over wakker gelegen heb... ik wist dat ik mij ergens vergist had... maar kon niet direct op de pc.

Embarassed Embarassed Embarassed

ik was soldaat in 1976 en toen is die aanpassing er gekomen.

Naar boven
papafreddy

BerichtGeplaatst: Vr 23 Dec 2016, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

E.T. schreef:
wil je geloven dat ik daar vannacht over wakker gelegen heb... ik wist dat ik mij ergens vergist had... maar kon niet direct op de pc.

Embarassed Embarassed Embarassed

ik was soldaat in 1976 en toen is die aanpassing er gekomen.

Dag ET

De eerste vrouwen zijn toegekomen in juni 1975 in de opleidings-centrums, om daarna in het verloop van dat jaar naar hun eenheid te gaan, eventueel in de BSD.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Vr 23 Dec 2016, 17:54    Onderwerp: Re: Legerdienst van 12 naar 10 maand Reageer met quote

elievdb schreef:
CORRECTIE !!!!!
Ik heb me grandioos vergist in de jaartallen, waarvoor excuses.
1996 moet 1976 zijn
en 1997 moet 1977 zijn
Kan iemand me hierbij helpen ?
MVG,
Elie

AANGEPASTE TEKST:

Zelf ben ik dienst getreden op 01/09/1976 en kon ik beschikken om 02/09/1977. Ik ben dus ècht wel 12 maand onder de wapens geweest.

Wat blijkt nu, tijdens mijn pensioenberekening is vastgesteld dat ik amper 10 maand zou hebben gediend, van 01/11/1976 tot 02/09/1977.

Ondertss heb ik een Stamboekuitreksel bekomen en dat spreekt ook op 3 November 1976 en verder hielden ze van Militiens niets anders bij in die tijd.

Elie VdB

Hallo Elie,

als je eenheid nog bestaat is het goed mogelijk dat je op onderstaand adres eventueel een antwoord op uw vragen krijgt.
Mvg,

Sonia MAFRANCKX
Administratief Assistent
Algemene Directie Human Recources
Divisie Administratieve Expertise Human Resources
Sectie Administratieve Expertise
Ondersectie Archieven
Kwartier Koningin Elisabeth
Eversestraat 1
Blok 6C
1140 BRUSSEL
Tel: 02/701 31 78
E-mail: sonia.mafranckx@mil.be

Naar boven
E.T.

BerichtGeplaatst: Za 18 Maa 2017, 19:52    Onderwerp: mijn militairzakboekje nog steeds niet gevonden Reageer met quote

Maar 't is me eindelijk gelukt om via 'mypension' de gegevens van mijn legerdienst te vinden. Ik was volgens hun in militaire dienst van
02/02/1976 tot 22/12/1976.

Voor zover ik mij herinner zal zoiets geweest zijn 😊

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Legerdienst Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: