SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Kan externe harde schijf niet afspelen op tv

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Film, video, montage en digitale TV
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nonno

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 9:24    Onderwerp: Kan externe harde schijf niet afspelen op tv Reageer met quote

Ik had een aantal oude videobanden laten omzetten, vooraleer ze de geet zouden geven. Ik on die nog wel spelen op mijn videorecorder , maar had schrik dat ze het op de een of andere dag zouden begeven. Daarom al mijn oude banden laten overzetten op een externe harde schijf.
Gisteren wilden we onze oude beelden eens bekijken op onze Philips Led TV. De externe harde schif aangesloten op tv (via usb-poort) maar...
de tv laat wel de inhoud van de harde schif zien, met de titels van de diverse video's (titels als Ecuador, China, Combodja enz..) maar ik krijg geen beelden te zien, ik kan ze wel bekijken op mijn pc maar de bedoeling is dat ze op tv kunnen bekeken worden op groter scherm.
Ik ben hier een leek in, en daarom vraag ik hulp : wat doe ik verkeerd?
Op mijn harde schrijft staat er achter elke video AVI. Ik veronderstel dat dit een systeem is.
Kan iemand ons helpen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Danny.

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nonno, wat ik denk, en dat moet je zelf weten te achterhalen, kan jouw TV wel AVI (een vorm van video) aan?

Kojk eens in de handleiding of dit geen MP.. of iets dergelijks moet zijn.

Zie eens hier http://ikwilvisualiseren.be/bestandstypes.html

Groetjes

Danny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
janneke dust2

BerichtGeplaatst: Zo 19 Maa 2017, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het vervelende aan avi is dat het een containerformaat is.In een avi container kan men ongeveer alle mogelijke videocoderingen verstoppen. Met het programma mediainfo kan men achterhalen welke videcodering gebruikt is.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Film, video, montage en digitale TV Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: