SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Zijn hier creatieve geesten ivm fort bouwen voor kleink.

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vrije tijd / hobby's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alfa

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 16:00    Onderwerp: Zijn hier creatieve geesten ivm fort bouwen voor kleink. Reageer met quote

Ik kreeg het wenslijstje door van kleinzoontjes (verjaardag....Pasen...) en 1 van de gewenste 'cadeau's ' is een 'set om een kamp te bouwen in de tuin met stokken en doeken'.

Als ik het goed begrijp ; dan willen ze graag een aantal stokken met een mogelijkheid om grote doeken daaraan te bevestigen , zodat ze zélf een flexibel kamp kunnen bouwen.

Ik kan natuurlijk een ander cadeau kiezen ...en zoek-en denkwerk uit de weg gaan.Maar het zou natuurlijk leuk zijn om hun grootste wens te vervullen.

Ik dacht er eerst aan een soort 'strandzeil/windscherm' te kopen en enkele vijsoogjes toe te voegen + wat bijkomende grote doeken ( want een kamp heeft een soort dak) ; maar een strandzeil dat - geplaatst - hoger is dan 1 m 20 heb ik nog niet gevonden.

Ik ben toen gaan zoeken richting tentstokken. Maar losse tentstokken zijn behoorlijk duur....en ik vind ze niet direct in mijn regio.

Ik vraag me af of er een soort houten stokken ; (genre bezemstelen) bestaat die een voet hebben , zodat er geen bijkomende tentharingen meer moeten geplaatst worden.

Beste lezer : als dit uw creativiteit wakker maakt/aanwakkert....en u hebt een tip voor mij om een 'betaalbare' , flexibele' kamp-bouw-set te maken....dan lees ik het graag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pastoor

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom niet een tent?

Internet:

tent kopen
tenten afmetingen
tenten winkels in West-Vlaanderen
indianen tenten
tipi tenten

alfa

BerichtGeplaatst: Ma 20 Maa 2017, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Pastoor !
Ze hébben een tent.Om in de tuin te kamperen.
Maar een tent is niét wat zij in hun fantasie tot een kamp kunnen omvormen. Een tent blijft hetzelfde volume hebben ; ziet er hetzelfde uit.
Ik kén hun kamp-bouw-ideeën binnenshuis ; ik zie hun bouwsel op een namiddag veranderen van een ruimteschip over een piratenboot tot een elfenburcht en nog veel meer.....
Zij willen graag buiten iets gelijkaardigs kunnen.
Ongeweten gaf ik hen vorig jaar daar zélf de aanzet toe...want ze kregen een camouflagenet en een kamp-kit met alle soorten spionage-attributen en allerlei kamp-opdrachten......

Naar boven
alfa

BerichtGeplaatst: Wo 22 Maa 2017, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

In verband met mijn oorspronkelijke vraag :

Tentstokken of iets dergelijks stevig vastzetten zonder het gazon vol gaten te prikken ( zoals bij de stokken van een windscherm) ; hoe kan ik dat nog ?
Ik dacht zelf al aan goedkope parasolvoeten....
Maar zijn er ook andere ideeën ?

Naar boven
kitten

BerichtGeplaatst: Do 23 Maa 2017, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ga eens kijken bij Scoutel , de winkel van de scoutbeweging , daar vind je nog primitief kampeermateriaal, wat nu in outdoor zaken als AS Adventure niet meer te vinden is. Scouts bouwen in principe een kamp met enkel stokken en touw en zeilen.
Zeilen met rivetten zodat je ze eenvoudig aan een stok of paal met een oogvijs kunt vast maken.

Naar boven
alfa

BerichtGeplaatst: Do 23 Maa 2017, 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wellicht een bruikbare tip , Kitten ! Merci !

Naar boven
Taurusago

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr 2017, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

bamboestokken of andere dunne stokken ( vb panlatten 3cm x 3cm ) , lakens of goedkope lichtgewicht afdekzeil(en), touw, gewichten ( vb: kleine emmertjes vullen met beton voorzien van een ring (vb sterke ijzerdraad of stukjes gebogen betonijzer ) ingewerkt in de beton om een touw aan te binden ). en sjorren maar!
ideeën :
http://www.infotalia.com/nld/tuin/tuin_op_maat/kindvriendelijke_tuin/leuke_tuin_detail.asp?id=2903

succes

Naar boven
alfa

BerichtGeplaatst: Ma 10 Apr 2017, 4:02    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Taurusago !
(en sorry voor de late reactie)
Ik had geen melding gekregen van een nieuwe bericht ( gebeurt wel meer bij SN zélfs als je aangaf een waarschuwing te willen ontvangen bij een reactie)
De kampbouwactiviteiten zijn hier ondertussen in volle gang.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vrije tijd / hobby's Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: