Ten huize van Ming en Twinny is het vakantie

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

29 mar 2017, 12:06

Pollemans , zoals je al gezien hebt mijn roedel is uitgebreid .Zo is ook het topic , voor mij geen enkel probleem .
Das toch logisch , van het één komt het ander en zo blijft er aktie .

groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

29 mar 2017, 13:47

OK.Inderdaad van het één komt het ander,en zo blijft er wat leven in de brouwerij.Vooral omdat gij ook in de loop der jaren een enorme ervaring hebt opgedaan met het omgaan van honden.Als ik hier lees wat gij allemaal al hebt gedaan en meegemaakt,breekt mijn klomp zoals ze het bij ons zeggen.En ik draag iedereen die handelt zoals gij een warm hart toe.Onze wereld wordt er eigenlijk, al is het maar een miniem stukje, beter van.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

29 mar 2017, 17:58

Rebelle ik heb geen ervaring met malthezers hoor.

Ik had een Tibetaanse Terrier als kleine hond.De rest waren allemaal grote

Duitse dog New Foundlander Bobtail Tibetaanse mastief Afbeelding

Dit is de Newgoundlander En dat klein zwartje had ik genomen om agility mee te doen. het kwam uit het asiel en het zou een kruising geweest zijn tussen Labrador en pointer; Oude moeder waarbij het niet meer verwacht werd.
Op een nacht werden we wakker gemaakt door de newfoundlander en toen ik beneden kwam lag de kleine te stuiptrekken van epileptie aanval. we zijn er enkele malen mee naar de dierenarts geweest. We hebben hem nog een hele tijd gehouden omdat dit maar enkele malen gebeurde en hij verder geen pijn had .Nadien was hij normaal.Maar agility kon ik er niet mee doen.Ik denk wel door die epilepsie.
Maar toen hij heel vaak epileptie kreeg hebben we besloten om hem te laten inslapen omsdat het voor he thondje geen leven was.
Moeilijke momenten maar ge moet soms eens een triestige keuze maken.


Groetjes gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

29 mar 2017, 18:50

Gerarda , ik dacht dat jij nog honden getrimd had .
Verder wist ik nog wel dat je tibetanen had .

nog een fijne avond
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

30 mar 2017, 01:22

Lieve Gerarda, vergeef mijn nieuwsgierigheid maar epilepsie is tamelijk goed onder controle te houden bij mensen, dankzij medicatie ... zou dit voor honden zoveel moeilijker zijn? Heb er met honden nooit mee te maken gehad, gewoon nieuwsgierig naar uw ondervinding.
Gast

30 mar 2017, 09:41

In sommige gevallen is er wel iets te doen tegen epilepsie.De border van mijn schoondochter was 9 jaar toen ze haar eerste aanval kreeg.Ze heeft nog drie jaar normaal geleefd zonder aanvallen.Ze is 12 jaar geworden.Ze kreeg kaliumbromide tabletten.Ik herinner me nog als ze bij ons op verlof was dat we twee maal per dag een tabletje moesten geven.Helaas wordt volgens de veearts na een tijd haar lever aangetast.Gelukkig heeft ze niet veel afgezien en we hebben ze op tijd laten inslapen.Ge zag dat ze er zelf om vroeg,toen ze ons met grote droeve ogen aankeek.Ik heb het hier ooit nog verteld,en we denken er nog altijd aan dat vergeet ge nooit.Gelukkig hebben we dankzij de medicijnen nog 3 jaar van haar gezond mogen genieten.Er bestaan dus wel degelijk medicijnen,maar elke hond is anders,en daarom is er een dierenarts die samen met u moet beslissen.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

30 mar 2017, 16:19

Paca wij hebben bij de dierenarts geweest om hem te helpen ,maar het hielp niet.

Ik denk dat er misschien meer aan de hand was met het hondje.
Het was een pup die niet moest geboren worden was ongelukje want moeder was al heel oud .
Ik ondervond als ik agility deed dat hij hoogtevrees had.Als hij op de katten loop moest wilde hij er niet op blijven. kroop in een hoekje en zat te beven. Ik vrees dat er wat was met de kersentjes; ja we hebben ons best gedaan. het was niet plezant om hem te laten inslapen ?maar het was omdat hij niet meer zou afzien. het schuim stond op zijn mond en hij lag te stuiptrekken triestig om zien.

Ik heb deze namiddag een goed werk gedaan.Ik ben met de hondjes van de kinderen gaan wandelen. ze waren blij .Ze moesten telkens stoppen om aan het gras te ruiken. dat is altijd als we voor de eerste keer sinds lange tijd weer een baan nemen .dan lezen ze hun krant ,wize daar allemaal gepasseert is

:D :D :D

Groetjes Gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

31 mar 2017, 14:22

Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

31 mar 2017, 22:51

Afbeelding

De groten en de kleinen in actie
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 apr 2017, 17:57

Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 apr 2017, 17:59

Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 apr 2017, 22:25

Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

04 apr 2017, 10:24

Is dat weldoorvoed hondje voor de openhaard dat ons zijn buikje(en edele delen) :D toont,een bordeauxdog.In de volksmond Parijse dog?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

04 apr 2017, 10:44

Dat weldoorvoed hond( je ) is een flinke engelse bulldog

AfbeeldingAfbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

04 apr 2017, 15:21

Rebelle ik heb geen trimwerk gedaan.Wel altijd zelf mijn honden onderhouden.Ik deed dat heel graag. Ge moet natuurlijk tijd hebben.Maar ik vind dat het voor de hondjes toch beter is als hun baasje hen verzorgd.Er zijn er wel die daar geen probleem mee hebben . Goed dat die trimsalons bestaan. Mensen die gaan werken kunnen de tijd daar niet voor afdoen.
Het was plezant om zien als ik het haar tussen de oogjes van mijn Tibetaan wat bijknipte besefte hij precies dat het gevaarlijk was. Ik zei enkel
Midas Schoon en hij bleef heel mooi stil zitten.
ja allemaal mooie herinneringen.

Ik heb wel training gegeven in een hondenschool. Ja vele jaren geleden.


Rebelle wat doet gij met al die honden als het regent en ze buiten willen.
Ik zei altijd mensen die honden hebben zijn propere mensen ,ge moet wel veel kuisen ,maar met zoveel honden en toch altijd een proper huis hebben.
Vermits ze zo lekker in uw zetels mogen liggen . Die van mij ook ,maar ik legde wel altijd een doen .het waren ook meestal grote honden.

Groetjes Gerarda