TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

11 apr 2017, 21:42

maior domus schreef:
plopperdeplop schreef:Of beter nog.Een muur rond elk dorp of stad.En misschien zelfs nog een diepe gracht voor die muur zodat snodaards met al dan niet slechte bedoelingen buiten kunnen gehouden worden. :lol: :lol:
Ja, gij lacht daar mee.
Maar in de middeleeuwen was het zo he.
En was die maatschappelijke structuur daarom slechter?
Ik heb altijd gepleit voor kleinschaligheid. Samenwerking is mooi, maar eenieder moet op tijd naar zijn eigen grond terugkeren.
De globalisering van de planeet heeft ons niks dan miserie opgeleverd.
Zoals verspreiding van ziekten, terrorisme, de wurggreep van het kapitalisme overal.
Ik ben te laat geboren.
Ik denk dat ik het best naar m'n zin zou gehad hebben in een middeleeuws stadje met een muur en poortwachters! Daar is niks mis mee.
Dat houdt het schorem buiten.
Ik weet nog een kasteel staan met wallen errond en een ophaalbrug. :) Geinteresseerd ? :lol:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 apr 2017, 22:21

Dat bestond 30j terug al afluisteren via microgolven ; Zo’n dertig jaar geleden schonken de Russen een prachtig gegraveerd wandbord aan de Amerikaanse ambassadeur. De CIA onderzocht het, kon niets vinden, en dus werd het opgehangen. Na enige tijd merkten de CIA dat er krachtige microgolven op het gebouw gericht stonden. Na langdurig speurwerk kwam de Britse geheime dienst er uiteindelijk achter dat het wandbord een holt bevatte, die geschikt was om als spiegel voor microgolven te dienen.
http://www.claus-partners.be/nieuwsfeit ... feit_id=95
Oftewel is Trumph wat paranoide aan't worden .
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 apr 2017, 22:24

maior domus schreef: Ja, gij lacht daar mee.
Maar in de middeleeuwen was het zo he.
En was die maatschappelijke structuur daarom slechter?
Ik heb altijd gepleit voor kleinschaligheid. Samenwerking is mooi, maar eenieder moet op tijd naar zijn eigen grond terugkeren.
De globalisering van de planeet heeft ons niks dan miserie opgeleverd.
Zoals verspreiding van ziekten, terrorisme, de wurggreep van het kapitalisme overal.
Ik ben te laat geboren.
Ik denk dat ik het best naar m'n zin zou gehad hebben in een middeleeuws stadje met een muur en poortwachters! Daar is niks mis mee.
Dat houdt het schorem buiten.
Tenware de baron of de leenheer jou misschien gewoon als deel van het schorem zou beschouwen en behandelen ? Als vazal In een middeleeuwse burcht zou ik het denkelijk ook wel best naar mijn zin hebben gehad.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

14 apr 2017, 17:00

President Trump ontpopt zich als een super labiele gast, waarbij men zich de vraag moet stellen of het nog langer verantwoord is om een dergelijke man in het zadel te houden alvorens er grote ongelukken gaan gebeuren. Als hij zo verder doet, wordt het misschien wel de laatste president, de " terminator" van het menselijk ras.
De man spreekt met fierheid over zijn successen: 59 Tomahawk-kruisraketten van 0.5 mlj dollar per stuk voor 1 startbaan aan flarden te schieten, 15 mlj dollar voor 36 IS soldaten naar het hiernamaals te verbannen. Eén IS soldaat verwoest 300 levens met minder als 10000 €. Een kleine 45 mlj dollar Amerikaans belastinggeld gespendeerd op een week tijd. zonder noemenswaardige return. Een doorsnee Amerikaan zou ondertussen toch wel ondergronds plannen moeten smeden om deze waanzin te laten stoppen......
De wapenhandelaars zullen Trump uiteraard in de hemel prijzen, maar de Klanten die de centen moeten ophoesten zijn zoals gewoonlijk noeste werkers die zich de knoken uit het lijf moeten werken om rond te komen en spaarcenten te verzamelen tegen de tijd dat zij eventueel ziek worden.
Vermoedelijk is zelfs Poetin verrast door zoveel amateurisme, want anders was er lang een actief antwoord gekomen.
Het bestuur van de Verenigde Staten is momenteel in handen van het leger. Een zeer gevaarlijke situatie, die oncontroleerbaar kan worden.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

14 apr 2017, 17:42

Géén vijgen nà Pasen,
maar een nogal vroeg (paas)ei in Afghanistan.
Zeg maar "MOAB".
Afbeelding

sw
Gast

14 apr 2017, 17:46

Duur ( 300.000.000 dollar ) speeltje om maar 36 IS-ers naar hun 70 maagden te sturen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 apr 2017, 18:47

Dicksy schreef:Duur ( 300.000.000 dollar ) speeltje om maar 36 IS-ers naar hun 70 maagden te sturen !
Dat is de kostprijs voor 20 MOAB's. Dat is het aantal dat het leger besteld had.
http://uk.businessinsider.com/how-much- ... ?r=US&IR=T
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

14 apr 2017, 18:54

444.444,444.....dollar per IS-rat dus. Die mannen zijn goud waard.:lol:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 apr 2017, 11:33

censored
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 17 apr 2017, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

16 apr 2017, 12:13

De kannibaal schreef:President Trump ontpopt zich als een super labiele gast, waarbij men zich de vraag moet stellen of het nog langer verantwoord is om een dergelijke man in het zadel te houden alvorens er grote ongelukken gaan gebeuren. Als hij zo verder doet, wordt het misschien wel de laatste president, de " terminator" van het menselijk ras.
De man spreekt met fierheid over zijn successen: 59 Tomahawk-kruisraketten van 0.5 mlj dollar per stuk voor 1 startbaan aan flarden te schieten, 15 mlj dollar voor 36 IS soldaten naar het hiernamaals te verbannen. Eén IS soldaat verwoest 300 levens met minder als 10000 €. Een kleine 45 mlj dollar Amerikaans belastinggeld gespendeerd op een week tijd. zonder noemenswaardige return. Een doorsnee Amerikaan zou ondertussen toch wel ondergronds plannen moeten smeden om deze waanzin te laten stoppen......
De wapenhandelaars zullen Trump uiteraard in de hemel prijzen, maar de Klanten die de centen moeten ophoesten zijn zoals gewoonlijk noeste werkers die zich de knoken uit het lijf moeten werken om rond te komen en spaarcenten te verzamelen tegen de tijd dat zij eventueel ziek worden.
Vermoedelijk is zelfs Poetin verrast door zoveel amateurisme, want anders was er lang een actief antwoord gekomen.
Het bestuur van de Verenigde Staten is momenteel in handen van het leger. Een zeer gevaarlijke situatie, die oncontroleerbaar kan worden.
Moeten wij/zij hun dan laten doen door die andere Noord Koreaanse Wakko ?
Deze is nog zotter als Trump
Zolang het tussen hun beiden gaat en het rond Korea wordt uitgevochten, doen ze en zeggen ze wat ze willen.
Zo denkt de Chinees,Rusland,Japan en Europan ook

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 apr 2017, 14:36

Wil. schreef:
Dicksy schreef:Duur ( 300.000.000 dollar ) speeltje om maar 36 IS-ers naar hun 70 maagden te sturen !
Dat is de kostprijs voor 20 MOAB's. Dat is het aantal dat het leger besteld had.
http://uk.businessinsider.com/how-much- ... ?r=US&IR=T
Ha ha ! dat geeft al een heel ander beeld, één MOAB kost dan toch maar 15 miljoen $ ! Ze Ziet er bovendien heel mooi gevormd en keurig geschilderd uit.:lol:
Wie kan tegenwoordig nog een veldslag winnen met peanuts?
Bovendien wat ben je met bommen die wel zijn geproduceerd en verkocht, maar die niet worden gebruikt ? Dat zou toch pas totale economische onzin zijn ?
Wat zou een kernbom kosten, is dat niet rendabeler dan 20 MOABS ?
Wel onvermijdelijk gevolg van dit soort "kriegsspiel" is, dat er in de VS onvoldoende geld is voor onderwijs of voor steun aan de armen of voor mobiele gaarkeukens, kortom voor wie rijk is, is prestige nooit te duur en al zeker niet als je het kan kopen met andermans geld.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

16 apr 2017, 17:02

Valium schreef:
Moeten wij/zij hun dan laten doen door die andere Noord Koreaanse Wakko ?
Deze is nog zotter als Trump
Zolang het tussen hun beiden gaat en het rond Korea wordt uitgevochten, doen ze en zeggen ze wat ze willen.
Zo denkt de Chinees,Rusland,Japan en Europan ook
Links of rechts is er misschien wel een "boefer" te vinden die er een dergelijke mening op na zal houden, maar de "wij ons laten doen", vind ik er persoonlijk te veel aan. Wij kunnen en mogen commentaar geven, geen enkele ziel zal er zich aan storen, maar het feit dat "wij" mee gaan bommen droppen in Syrië, is al veel stappen te ver. Voor "wij" ons hierin mengen zou ik er de voorkeur aan geven dat hierover een volksraadpleging zou plaats vinden. "Zij" mogen inderdaad doen hetgeen ze willen, maar de geschiedenis leert ons dat "zij" dikwijls hun oorlog voeren bij "ons".
Gast

16 apr 2017, 17:04

socrates schreef:
Wil. schreef:
Dicksy schreef:Duur ( 300.000.000 dollar ) speeltje om maar 36 IS-ers naar hun 70 maagden te sturen !
Dat is de kostprijs voor 20 MOAB's. Dat is het aantal dat het leger besteld had.
http://uk.businessinsider.com/how-much- ... ?r=US&IR=T
Ha ha ! dat geeft al een heel ander beeld, één MOAB kost dan toch maar 15 miljoen $ ! Ze Ziet er bovendien heel mooi gevormd en keurig geschilderd uit.:lol:
Wie kan tegenwoordig nog een veldslag winnen met peanuts?
Bovendien wat ben je met bommen die wel zijn geproduceerd en verkocht, maar die niet worden gebruikt ? Dat zou toch pas totale economische onzin zijn ?
Wat zou een kernbom kosten, is dat niet rendabeler dan 20 MOABS ?.
Tja , wat kost een oud kramikkel van een auto en een paar zelfgemaakte bommen ? Met een paar honderd Dollar bereikt "men" hetzelfde resultaat.

En plus , die MOAB is te zwaar voor een gevechtsvliegtuig , men moet die droppen vanuit een traag transportvliegtuig. Een ouderwetse "Flack" haalt zo'n vliegtuig meteen uit de lucht. Strategische waarde ? Nul dus , tenzij je dit op een natie inzet die toch al over geen defensie meer beschikt. Ach Mensch ! :roll:

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

17 apr 2017, 01:33

LUC7515 schreef:Obama en zijn erfenis.
- Obama heeft echter zo goed als niets gedaan om de sociale en ecologische aanslag op de maatschappij van het neoliberale economische systeem stop te zetten. Een van zijn allereerste grote beleidsdaden in 2009 was het redden van de grote banken met een enorme som belastinggeld. Niet één topman van Wall Street werd vervolgd. Ook zijn buitenlands beleid was klassiek militaristisch.
-Robert Gibbs, een van de woordvoerders van Obama, antwoordde op een vraag over onschuldige slachtoffers waaronder kinderen van de gezochte personen: “Ze hadden een meer verantwoordelijke vader moeten hebben”. Een van de toegepaste tactieken was het droppen van een tweede bom een uur na de eerste aanval, zodat hulpverleners ook omkwamen (of niet meer durfden tussenkomen). De eigen inlichtingendiensten van de VS stellen in hun rapporten dat deze aanvallen de voornaamste kweekgrond zijn voor nieuwe recruten van Al Qaida.
-Obama heeft het openbaar onderwijs in de VS nog meer opengesteld voor de privé-sector dan zijn voorganger George W. Bush met het systeem van de schoolchecks (vouchers), die ouders moeten spenderen in dure privé-scholen (charter schools). Obama heeft geen woord van steun geuit voor het sociaal protest van het openbaar onderwijs in Chicago, zijn eigen thuisstad.
-Sociale opstanden in Wisconsin konden evenmin op zijn sympathie rekenen. Hij, die als kandidaat in 2008 een betere bescherming beloofde aan klokkenluiders, heeft meer klokkenluiders laten vervolgen dan alle presidenten voor hem in de Amerikaanse geschiedenis samen.
-En in tegenspraak met zijn ronkende toespraken over een warme en solidaire maatschappij is president Obama de man die bijna 2,5 miljoen immigranten in de VS heeft gedeporteerd, een recordcijfer
-Niets van dit alles in de lof die breed wordt uitgesmeerd in de massamedia tijdens zijn laatste dagen in het Witte Huis. De media bespelen, dat kon deze president als geen ander. Obama was een kampioen van de perceptie, een mediabeeld van zichzelf te creëren dat totaal niet in overeenstemming was met de werkelijkheid van zijn beleid.
Veel slechter kan Trump het bijna niet meer doen.
Bronnen: Pity the sad legacy of Barack Obama
False hope, broken promises: Obama’s belligerent legacy
Bravo ---> volledig juist

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

17 apr 2017, 01:40

De kannibaal schreef:
Valium schreef:
Moeten wij/zij hun dan laten doen door die andere Noord Koreaanse Wakko ?
Deze is nog zotter als Trump
Zolang het tussen hun beiden gaat en het rond Korea wordt uitgevochten, doen ze en zeggen ze wat ze willen.
Zo denkt de Chinees,Rusland,Japan en Europan ook
Links of rechts is er misschien wel een "boefer" te vinden die er een dergelijke mening op na zal houden, maar de "wij ons laten doen", vind ik er persoonlijk te veel aan. Wij kunnen en mogen commentaar geven, geen enkele ziel zal er zich aan storen, maar het feit dat "wij" mee gaan bommen droppen in Syrië, is al veel stappen te ver. Voor "wij" ons hierin mengen zou ik er de voorkeur aan geven dat hierover een volksraadpleging zou plaats vinden. "Zij" mogen inderdaad doen hetgeen ze willen, maar de geschiedenis leert ons dat "zij" dikwijls hun oorlog voeren bij "ons".
Met " Wij " bedoel ik Europa en niet de NV-A met zijn minister van keske - schiet ? -
Dat zu lachen geblazen zijn, Belgie met zijn 4 straaljagers tegen het 4* sterkste leger ter wereld.