Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

21 apr 2017, 16:39

Wil. schreef:
dejules schreef: De waarheid kwetst!
Toen De Wever met zijn helfie-campagne uitpakte en ik al die gezichten van die N-VA-leeglopers zag had ik de bedenking dat niet 1 van hen ooit in de privésector gewerkt heeft noch een eigen bedrijf opgestart heeft of overgenomen heeft.
Mag ik dan niet denken : "Welk recht hebben die staatkas-uierhangers om de Vlaming te leren wat hard werken en welvaart genereren is?".
De waarheid? Welke waarheid is dat? We zijn jouw verdraaiingen al stilaan gewoon geworden, maar telkens wanneer ik denk 'Nu hebben we het allemaal al gehad' verbaas je ons met een nieuwe leugen.
Afbeelding
Jan Jambon is een jeugdvriend van mij. Ik kreeg les van zijn vader Rik op het St Jan Berchmanscollege nl wiskunde en wij speelden samen voetbal bij Bregel.
Jan is spijtig mislukt als burgerlijk ingenieur maar vond later zijn weg in oa de IT. Maar wie naast Jan komt uit de privésector van die helfie-leeglopers?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2017, 17:26

"Niet 1 van hen" zo schreef je hogerop. Ik laat je alvast 1 persoon zien en dan is de vraag wie nog. Ik kan er nog opnoemen, maar je afgezaagde riedeltje zal blijven terugkeren. En de leugens en halve waarheden ook.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 apr 2017, 17:46

Wil. schreef:"Niet 1 van hen" zo schreef je hogerop. Ik laat je alvast 1 persoon zien en dan is de vraag wie nog. Ik kan er nog opnoemen, maar je afgezaagde riedeltje zal blijven terugkeren. En de leugens en halve waarheden ook.
Poeah , een gebuisde "burgerlijke" omdat hij niet kon nippen aan de verstandelijke capaciteiten van zijne pa , en die achteraf nooit iets meer met techniek te maken wou , of kon hebben . :twisted: :lol: Diamanten leren tellen had hij weliswaar al op de lagere school geleerd. :)
Gast

22 apr 2017, 05:09

Als straathonden staan ze hier continu tegen de NVA pispaal te zeiken.

Nog maar eens het geheugen opfrissen.

http://soswatch.skynetblogs.be/archive/ ... emmen.html
dejules

22 apr 2017, 09:39

petrol schreef:Als straathonden staan ze hier continu tegen de NVA pispaal te zeiken.

Nog maar eens het geheugen opfrissen.

http://soswatch.skynetblogs.be/archive/ ... emmen.html
VANDAAG in de kranten :

belga.
Het is heus niet alleen in intercommunales dat politici graaien. Vlaanderen telt meer dan 76 agentschappen en autonome instellingen die samen goed zijn voor meer dan 350 politieke mandaten. Vergoedingen lopen op tot 29.000 euro bruto per jaar. En de Vlaamse regering? Die laat begaan.
Het gaat om bekende bedrijven als De Lijn en VDAB, maar ook om minder bekende als Participatiemaatschappij Vlaanderen en Vlaamse Havens.

Uit de gegevens die hij verzamelde, blijkt dat er in sommige bestuursraden fikse bedragen betaald worden. Zo verdiende de voorzitter van Vlaamse Havens in 2016 meer dan 8.000 euro bruto, terwijl daar maar twee vergaderingen tegenover stonden. Vooral mandatarissen van N-VA en CD&V horen bij de grootverdieners. "Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening."

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

22 apr 2017, 09:50

dejules schreef:
petrol schreef:Als straathonden staan ze hier continu tegen de NVA pispaal te zeiken.
Nog maar eens het geheugen opfrissen.
http://soswatch.skynetblogs.be/archive/ ... emmen.html
VANDAAG in de kranten :
belga.
Het is heus niet alleen in intercommunales dat politici graaien. Vlaanderen telt meer dan 76 agentschappen en autonome instellingen die samen goed zijn voor meer dan 350 politieke mandaten. Vergoedingen lopen op tot 29.000 euro bruto per jaar. En de Vlaamse regering? Die laat begaan.
Het gaat om bekende bedrijven als De Lijn en VDAB, maar ook om minder bekende als Participatiemaatschappij Vlaanderen en Vlaamse Havens.

Uit de gegevens die hij verzamelde, blijkt dat er in sommige bestuursraden fikse bedragen betaald worden. Zo verdiende de voorzitter van Vlaamse Havens in 2016 meer dan 8.000 euro bruto, terwijl daar maar twee vergaderingen tegenover stonden. Vooral mandatarissen van N-VA en CD&V horen bij de grootverdieners. "Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening."
Wie aan de macht is plaatst zijn mannetjes of vrouwtjes op de belangrijke posten. Dat is de logica zelve en dat gaat al sinds mensenheugnis zo. Geen enkele partij gunt de oppositie iets! Je kan dit alleen maar beoordelen als je de vergelijking maakt met de werkwijze van tien, twintig... jaar geleden toen de goede partijen aan de macht waren. Net zoals het de logica is dat de oppositiepartijen schijten op de meerderheidspartijen en de balken in hun eigen ogen niet zien...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
dejules

22 apr 2017, 10:08

Fokke schreef:Wie aan de macht is plaatst zijn mannetjes of vrouwtjes op de belangrijke posten. Dat is de logica zelve en dat gaat al sinds mensenheugnis zo. Geen enkele partij gunt de oppositie iets! Je kan dit alleen maar beoordelen als je de vergelijking maakt met de werkwijze van tien, twintig... jaar geleden toen de goede partijen aan de macht waren. Net zoals het de logica is dat de oppositiepartijen schijten op de meerderheidspartijen en de balken in hun eigen ogen niet zien...
Wat we zelf doen, doen we beter. Dat dacht men toen men federale bevoegdheden naar Vlaanderen overbracht. We zien het resultaat. Als ik me niet vergis zit de kracht van de verandering al sinds 2004 in de vlaamse regering. Wat een smoelentrekkers.
Kijk naar oude Volksuniedoos Frieda Brepoels : veroordeeld wegens dronken rijden en vluchtmisdrijf maar nog steeds aktief bij de N-VA en TOPGRAAISTER.
"Ik ben bijzonder ontgoocheld in de N-VA omdat zij altijd beloofd hebben om een einde te maken aan de politieke benoemingen. Ze hebben daar in 2014 -terecht- een groot campagnepunt van gemaakt."
Gast

22 apr 2017, 11:26

petrol schreef:Als straathonden staan ze hier continu tegen de NVA pispaal te zeiken.
Als de NV(A) geen "pispalen" in de aard van wat 'jules' hierboven aanhaalt plaatst , zal er ook niet gezeikt kunnen worden.
Gast

22 apr 2017, 11:55

dejules schreef:
petrol schreef:Als straathonden staan ze hier continu tegen de NVA pispaal te zeiken.

Nog maar eens het geheugen opfrissen.

http://soswatch.skynetblogs.be/archive/ ... emmen.html
VANDAAG in de kranten :

belga.
Het is heus niet alleen in intercommunales dat politici graaien. Vlaanderen telt meer dan 76 agentschappen en autonome instellingen die samen goed zijn voor meer dan 350 politieke mandaten. Vergoedingen lopen op tot 29.000 euro bruto per jaar. En de Vlaamse regering? Die laat begaan.
Het gaat om bekende bedrijven als De Lijn en VDAB, maar ook om minder bekende als Participatiemaatschappij Vlaanderen en Vlaamse Havens.

Uit de gegevens die hij verzamelde, blijkt dat er in sommige bestuursraden fikse bedragen betaald worden. Zo verdiende de voorzitter van Vlaamse Havens in 2016 meer dan 8.000 euro bruto, terwijl daar maar twee vergaderingen tegenover stonden. Vooral mandatarissen van N-VA en CD&V horen bij de grootverdieners. "Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening."
Deze uitspraak komt van groene Rzoska.
Waarom zegt hij niet terloops dat Mie Vogels nog snel 400000 euro uit de staatskas mee graaide als afscheidspremie???????????

25 jaar hebben PS en SPA hun pionnen geposteerd op de belangrijkste plaatsen in alle Vlaamse en Waalse besturen.Hun zakken vol geschept met massa's geld loense constructies opgezet zodat er nog meer van hun kameraden mee door de vetpot zouden kunnen graaien.En dan na 2.5 jaar zouden die van NVA ineens de grootste graaiers zijn.Terwijl men in Gent een septische put met man en macht tracht dicht te houden met Groen en natuurlijk met in de hoofdrol SPA.
Gast

22 apr 2017, 12:01

Voor deze rooie mega graaier is dit gangbaar.En hij werd nog eventjes snel benoemd tot ridder in de kroonorde waarschijnlijk omdat em voor bewezen diensten een van de oppergraaiers is.

Woehaaaaaaaa !!!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170310_02773408

http://www.gva.be/cnt/dmf20170420_02842 ... er-benoemd

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 apr 2017, 13:50

Zelfs als een groene vind dat :"Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening." blijkt weer een reden te zijn om vergelijkingen te maken met de tijden van ons bomma.

Nergens staat er geschreven dat alleen de N-VA graaikampioen zou zijn en uiteraard maakt Groen er een punt van vanuit de oppositie. De tips uit "Graailand" worden nagetrokken en de dieven in hun blootje gezet ! Daar gaat het NU over.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

22 apr 2017, 14:09

In den tijd dat peilingen "ze" keer op keer op winst zette kon de euforie hier bij de fans van de grote leider niet op. Nu ze peiling na peiling naar beneden blijven donderen blijft het aan die kant oorverdovend stil.A ja tis waar.Ze geloven alleen maar in positieve peilingen.De negatieve zijn toch allemaal leugens :lol: :lol:
Gast

22 apr 2017, 14:18

Flashback schreef:Zelfs als een groene vind dat :"Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening." blijkt weer een reden te zijn om vergelijkingen te maken met de tijden van ons bomma.

Nergens staat er geschreven dat alleen de N-VA graaikampioen zou zijn en uiteraard maakt Groen er een punt van vanuit de oppositie. De tips uit "Graailand" worden nagetrokken en de dieven in hun blootje gezet ! Daar gaat het NU over.
Aha alleen NU, de rest telt niet.Hoe kortzichtig kan je zijn.

Al de rest eventjes onder de mat vegen.

In het land van de blinden is eenoog de koning.

Zeik nog maar wat tegen de NVA pispaal.
Gast

22 apr 2017, 14:22

plopperdeplop schreef:In den tijd dat peilingen "ze" keer op keer op winst zette kon de euforie hier bij de fans van de grote leider niet op. Nu ze peiling na peiling naar beneden blijven donderen blijft het aan die kant oorverdovend stil.A ja tis waar.Ze geloven alleen maar in positieve peilingen.De negatieve zijn toch allemaal leugens :lol: :lol:
Het zal veel beter gaan in een volgende regering met groene en rooie rakkertjes en kefferke Calvo als eerste minister.
En maak M. Kitir minister van financiën.

Dat wordt smullen !!!!!

Woehaaaaaa !!!!
Gast

22 apr 2017, 23:09

Flashback schreef:Zelfs als een groene vind dat :"Wat nogmaals aantoont dat N-VA een traditionele partij is geworden", vindt Rzoska. "Dit is niet de kracht van verandering, maar de kracht van zelfbediening." blijkt weer een reden te zijn om vergelijkingen te maken met de tijden van ons bomma.

Nergens staat er geschreven dat alleen de N-VA graaikampioen zou zijn en uiteraard maakt Groen er een punt van vanuit de oppositie. De tips uit "Graailand" worden nagetrokken en de dieven in hun blootje gezet ! Daar gaat het NU over.
Bourgeois is furieus over de uitspraak van Rzoska ! Hij doet zogezegd aan anti-politiek :roll: Wel , als ik het goed begrijp is het catapulteren van NV(A) postjes in De Lijn , Bam , VDAB dus de ware definitie van de Vlaamsche pro-politiek .... wel , wel wel...