laboonderzoeken

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

21 apr 2017, 14:51

Ik krijg altijd een overschrijving te betalen aan het labo.
Voor een doodgewoon bloedonderzoek viel mij de laatste tijd op dat ik meer dan 20 euro moet betalen. En dat voor de klassieke dingen.

Ik heb dan een detail opgevraagd en dit naar het ziekenfonds verstuurd. Daar zeiden ze me dat ik de 8 euro ereloon buiten conventie niet moet betalen omdat ik het labo niet kon kiezen en de arts heeft mij hier trouwens ook niet over geïnformeerd.

Ik zal dat bedrag dan ook niet betalen.

Mijn echtgenoot viel het ook op dat zijn overschrijving, bij het labo zo duur waren, en wat zal blijken dat het ook die 8 euro is die het bedrag zo duur maakt.

In VISIE van deze week staat er trouwens wat in ivm de rekening van het labo. Het zou kunnen dat deze dus niet geconventioneerd is en dat de arts je daarover moet inlichten. Natuurlijk heeft onze vriendelijke maar niet zo slimme arts dit niet gedaan.

Weer iets dat we te weten zijn gekomen. Moet je nu al je rekeningen eerst laten checken door de ziekenkas ? Want er worden zo wel meer "fouten" gemaakt.

Angel
fijne dag verder

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

22 apr 2017, 09:15

Ik vrees dat dat labo achter u aan gaat komen, als ge die 8 euro niet betaalt.
Zij hebben tenslotte niets fout gedaan.
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 apr 2017, 10:22

En wat gaat ge dan doen Angel? Een andere huisarts zoeken die wel een geconventionneerd labo bezoekt? Het is maar dat je tegenwoordig nog overal terecht kan hé bij andere huisdokters. En zoals hier wordt gezegd: die 8 eur zal moeten betaald worden.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

22 apr 2017, 17:34

Op de factuur die ge krijgt staat vermeld : het gedeelte van de ereloonnota waarvoor u tussenkomst geniet van uw ziekenfonds bedraagt ...... euro en wordt rechtstreeks met hen afgerekend.
Uw persoonlijk aandeel bedraagt ..... euro. (Dit is het bedrag dat ge moet betalen)
Het ziekenfonds is dus van alles op de hoogte en ik ben zeker dat dit altijd wordt gecontroleerd.
Er staat ook op vermeld door welke doktor dit is aangevraagd en de datum.
Deze bloedstaaltjes worden door het labo persoonlijk afgehaald en vragen hier niets extra voor.
Ik kan niet geloven dat ze te veel vragen.