overgaan van windows life mail naar mail (win10)

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

22 apr 2017, 10:25

Omdat win life mail niet meer wordt ondersteund wil ik overgaan op "mail" dat voorzien in onder win10. [ ik vermoed dat "mail" een versie van outlook is of zit ik fout ?]
Ik stel vast dat ik in "mail" mijn contactadressen van life mail terug vind, weliswaar vreemd alfabet. gesorteerd...
Belangrijker is echter:
1) kan iemand mij helpen hoe ik mijn bestaande mappen uit life mail kan overzetten naar "mail" ?
2) hoe krijg ik mijn mails binnen in "mail" i.p.v. in life mail ?

Dank alvast
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 apr 2017, 11:58

king,

je email ontvangen in Win10 Mail
klik op Accounts daarna langs rechter kant op + Account toevoegen
Daar moet je het email adres dat je hebt van je provider intypen + het wachtwoord.
Voor het overzetten van mappen
Kijk eens op onderstaande link:
https://www.seniorweb.nl/artikel/window ... windows-10

Sony

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

22 apr 2017, 15:58

Sony,

wat betreft de mails overzetten denk ik dat ik er wel zal geraken via de link die je me doorstuurde.
Eerst wil mijn MAIL geactiveerd zien... Momenteel komt alles nog steeds op life mail binnen. De info om mijn account toe te voegen is me echter niet duidelijk ! Wanneer ik op + ACCOUNT rechts klik dan staat mijn emailadres en provider er reeds ! ( geen mailadressen hier openbaar zetten aub. verwijderd door moderator provider= telenet)...

Doe, ik iets verkeerd ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

24 apr 2017, 14:22

Zie mijn vorige vraag aub....
Kan iemand mij helpen ?

Ik zie onder accounts mijn emailadres van telenet staan (ik vermoed dat ik het dus niet moet toevoegen) maar krijg geen mails binnen...
Ik durf mijn windows life mail dus ook niet verwijderen of ik heb geen emailprogr. meer....

graag een woordje info
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

24 apr 2017, 14:36

Ik zie het nut niet om windows live mail te verwijderen.
U kan daar altijd nog mee blijven werken zolang u geen outlook.com, msn , live, of Hotmail adres mee gebruikt.
Dat wordt bedoeld met geen ondersteuning.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

24 apr 2017, 14:49

ik wil gewoon graag MAIL gebruiken die voorzien is onder win10 temeer life mail niet meer ondersteund wordt.

Het lukt me echter vooralsnog niet MAIL geactiveerd te krijgen....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

24 apr 2017, 15:00

Ik kan u maar dit meegeven. Ik ben geen liefhebber van de mail app.
https://www.seniorweb.nl/artikel/mailen-in-windows-10

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 apr 2017, 18:19

king,

Als je het mail app start wat staat er dan langs de linker kant ?
Normaal moet daar je e-mail account (adres) van Telenet staan.
Bekijk op de onderstaande link hoe je Telenet email configureert in
Windows10:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... der/Verder
Eerst een beetje naar onder scrollen en op het windows 10 symbool klikken
Dan telkens op verder klikken en de opdrachten uitvoeren.

Sony

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

24 apr 2017, 19:38

SONY, ik ben erin geslaagd om mijn account op te laden en ik kreeg direct alle mails in mijn postvak IN die ook in mijn winlife mail zitten MAAR blijkbaar komen er geen nieuwe in en kan ik er ook geen versturen !
Ik verstuurde een mail vanuit MAIL naarv een vriend maar die krijgt niks.
Ik stuurde een mail vanuit mijn win life mail naar mezelf en die komt wel binnen in mijn life mail maar niet in MAIL...

Enig idee wat ik nog moet doen ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

24 apr 2017, 20:15

Sony ik wijzigde SMTP in smtp en nu kan ik ontvangen en versturen !


OK dus !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

25 apr 2017, 12:50

Sony ik kan nu mails ontvangen en versturen vanuit MAIL en ik volgde nu ook de voorziene procedure om contacten vanuit life mail over te brengen volgens de link welke je me meegaf.
De ganse procedure verliep perfect maar... ik zie geen enkele contactpersoon in mijn app personen! Wanneer ik via het filter ook skype aanvink komen er enkele contactpersonen te voorschijn... Doe ik het vinkje van skype weg zie ik helemaal geen contacten ! (nochtans ongeveer 172 contacten werden opgeladen)

Enig idee wat er kon fout gaan aub ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 apr 2017, 13:42

de kontakten zijn niet zichtbaar , en kun je niet zichtbaar laten weergeven
als je een nieuwe mail opent , en de eerste letter van een contact intypt zullen alle contacten die met die letter beginnen verschijnen
dan moet je de juiste aanklikken

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

25 apr 2017, 14:00

Dat dacht ik ook eerst maar dit blijkt hoegenaamd niet zo....
Wanneer ik de naam bijna volledig heb ingetikt (eerst gaan opzoeken in mijn nog actieve life mail !) komt er inderdaad een voorstel om dat betrokken emailadres te gebruiken in een venstertje eronder. Echter als ik daarop klik neemt hij enkel een gedeelte van het volledige adres over !! Het gedeelte tot waar ik het reeds zelf had ingetikt....
Ik had in mijn life mail ook enkel groepen gemaakt... Vermoedelijk zullen deze ook wel niet meer bruikbaar zijn in MAIL zeker ?

Wat wel heel vreemd is... voor ik MAIL goed geïnstalleerd kreeg kon ik in de eraan verbonden app PERSONEN wel degelijk al mijn emailadressen (uit life mail) zien !! Nu dat ik ze zou willen zien zijn ze verdwenen - let wel ik heb om MAIL goed geïnstalleerd te krijgen eerst de bestaande account (hoe was die er ooit ingekomen trouwens) verwijderd en dan een "propere" installatie gedaan van mijn account zoals voorgeschreven in de link die ik kreeg van sony.

Zenden en ontvangen gaan nu probleemloos maar die contactadressen blijven mij ontglippen....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 apr 2017, 14:18

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

26 apr 2017, 09:53

Ben er eindelijk in gelukt mijn contactadressen in MAIL te krijgen (en het is een zichtbare lijst).
Ik moet een account toevoegen nl mijn microsoft outlook account waarin de adressen waren gecopieerd.
Ik weet niet of ik mijn adressen opnieuw zou kwijt zijn mocht ik de bewuste account nu terug zou deleten...?

Ik heb ondertussen mailstore geïnstalleerd en de mails uit mijn win life mail daarin geëxporteerd. Blijkbaar is het niet mogelijk om hierin de structuur terug te vinden van mijn diverse persoonlijke mappen of toch ?
Ik zou mijn pers. mappen nu willen importeren in MAIL maar hoop dat alle mails niet zomaar in 1 map binnenkomen....?

Weet iemand hier meer over ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.