Ten huize van Ming en Twinny is het vakantie

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 apr 2017, 08:32

Ja Gerarda wat is er met de sheltie ?
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 apr 2017, 08:39

Afbeelding

'S morgens eventjes goed uitrekken , dat doet zo' n deugd.
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 apr 2017, 08:51

Afbeelding

Keppemomentje met nestor .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

28 apr 2017, 08:53

Mieke mooi voor de zoer in te zetten.
Sorry Pollemans eventjes foutje rechtzetten

Ik bedoelde Mieke mooi voor de ZOMER in te zetten.

Ja wat de shelty betreft had ik ook wat meer uitleg mogen geven.

Ik zal even verstrooid geweest zijn gisteren .Gelukkig nog niet dement :D
Ja het is de tweede maal dat ze een droog binnenoor heeft . De eerste maal heeft ze antibiotica gekregen en het was opgelost ,maar waarschijnlijk niet voldoende.

Ze heeft nu terug antibiotica gekregen om in haar oor te doen .maar ik heb gezien dat de dierenarts het uit kuiste met oor stokje en ik denk dat dit de vorige keer door de kinderen niet gedaan geweest is.

Ik heb het nu gezegd dat ze dat ook moeten uit kuisen zoals de dierenarts doet.Het kan niet helpen als ge de losgekomen bacterie niet wegneemt.
Als het genezen is zal de dierenarts dan iets geven om het oor verder nog wat proper te maken . Zal dus wel goed komen.

Ikzelf heb altijd veel tijd besteed aan de verzorging van mijn honden. Niet alleen het kammen en borstelen .Ook de oortjes werden uit gekuist vooral als ze afhangende oortjes hebben is het in de zomer wel eens meer nodig om de schelp voorzichtig een uit te wrijven met een papieren zakdoekje.

Nog veel plezier met Mieke nu het zomer word en veel buiten zal kunnen .
Als die regenplaag hier voorbij is ,ben ik ook weer weg op wandel met de 2 honden .

Groetjes Gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 apr 2017, 09:14

Gerarda , spreek me niet van oren . Twinny heeft daar veel last van . Hij had chronische oorontsteking toen ik die geadopteerd heb . Elke dag controleer ik en inderdaad eerst de reinigingsdruppeltjes , goed masseren laten intrekken en dan heel grondig reinigen .ook in de gehoorgang de troep eruithalen .
Laatst gewijzigd door rebelle op 28 apr 2017, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

28 apr 2017, 10:03

Dag Rebelle,
Spijtig voor dat hondje dat zal wel vaak pijn hebben.Gipsy schudde erg met haar kop.
Ik heb zelf wel ooit een hond gehad die met zijn kop schudde. Zal dus ook wel een ontsteking geweest zijn.Ik zal wel bij de dierenarts gegaan zijn.Maar waarschijnlijk daardoor dat ik altijd voorzichtig geweest ben met de oren.
Ik heb geen meer gehad met oor problemen. Maar ja ik deed het graag bezig zijn met mijn honden. En ik borstelde ze vaak omdat ik niet graag had dat ze klodden hadden. Ge moet er gij ook mee opletten hé met de Tibetanen en langharigen. maar ja daar kiezen we zelf voor hé voor al dat werk :D :D :D Als ge dat ras graag ziet trekt ge u dat niet aan hé.
Alleen de Tibetaanse mastiff was wel langer haar in de winter maar eerder dik haar en na de winter moest ik hem volledig uitkammen en had hij kort glad haar voor de zomer door te komen. Jaja winterkledij en zomerkledij hahaha.
ja mooie tijd geweest met mijn honden. Spijtig dat ik het niet meer aan kan.En als ge de beestjes niet goed kunt verzorgen neemt ge beter geen. gelukkig dat ik deze van de kinderen heb om te wandelen als het mij past.

groetjes en nog een gezellig weekend voor iedereen .Het weer zal wel een keer beteren.

Gerarda
Gast

28 apr 2017, 10:07

Gerarda bedankt voor uw antwoord.

Gelukkig is het niks ernstig,alhoewel ik me kan voorstellen dat het een aandoening is die steeds nauwgezet moet opgevold worden.

Zelf heb ik nooit een hond gehad met oorproblemen.

Het mooie weer laat inderdaad dit jaar lang op zich wachten,maar zolang ik leef is de zomer steeds gekomen(de ene wat mooier dan de andere) :D :D
En zodra het goeie weer er is zullen we onze schade inhalen.

Groetjes aan alle dierenvrienden

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

28 apr 2017, 22:53

Afbeelding
Haren in de wind . Ze hoeven er niet altijd deftig uit te zien 👍👍👍👍
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 mei 2017, 18:47

AfbeeldingAfbeelding

Het gaat er niet altijd even rustig aan toe . Onze bulldozer in overdrive .
Je zou het hem niet toegeven he ......
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

03 mei 2017, 19:43

Leuke fotos,gelukkig zijn het maar kussens.Hopelijk doet hij dit niet achter uw rug met good stuf.
Leuk nog eens iets te horen,dacht dat jullie ingedommeld waren.
Nog een prettige avond.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 mei 2017, 19:57

AfbeeldingAfbeelding

Na de wandeling !!!!!
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

03 mei 2017, 20:37

Oei de afbreker is uit geraasd hahaha .waar ik zou wel schrik hebben dat hij van die stof zou kunnen binnen hebben .da tis een beetje wolachtig en zou gevaarlijk zijn.

Nadien een slaapkuurtje gedaan. Wat een hondenleven.


groetjes gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

04 mei 2017, 16:46

Afbeelding
American foorball😉😉😉
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

04 mei 2017, 18:17

AfbeeldingAfbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?