GPS vind locatie niet

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

29 apr 2017, 12:12

Hallo,

Een tijd geleden had ik een taxi besteld en die kon via zijn gps mijn locatie, wel de straat maar niet het huisnummer, vinden.

Nu moet ik volgende maand weer een taxi bestellen en ik kan natuurlijk het huisnummer van één of meerdere buren geven.
Maar het zou toch eenvoudiger zijn indien ik ons huisnummer kon opgeven.

Kan ik ergens hiervoor terecht om dat recht te zetten? Ik dacht bv Google earth of zo.

Alvast bedankt.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 apr 2017, 12:37

ik denk dat je dan een processie van echternacht gaat moeten bewandelen
als je zoiets wil klaarspelen


je weet niet eens welk navigatietoestel hij daarvoor gebruikt , en of die geupdate is , en welke kaarten der in zitten

je bekijkt het iets te simpel hoor

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

29 apr 2017, 12:52

Ik heb zelfs gehad in Frankrijk dat de hij de straat niet vond
Drie verschillende gps Tom Tom. Sygic En navigon
En altijd laatste updates er op
Stond midden in een stad die wij hadden bezocht,en daat stonden wij geen Frans kennende
Gelukkig een jong koppeltje papieren van het hotel laten zien,en zij hebben ons naar het hotel geloodst paar kilometer ver
Gaan wij nu nog op reis ,altijd eerst controle op de gps of alles te vinden is
Spreekwoord zegd,van die ezel ....''...

hdr
Lid geworden op: 13 mei 2005, 17:04

01 mei 2017, 08:11

Om een locatie door te geven kan je het gps adres geven of de gps coordinaten. Hoe vind je die?
Ga naar google maps en druk met je vinger op de plaats van de locatie, langgenoeg tot ook je coordinaten verschijnen in de linker kolop. Zie bijlage. Afbeelding
Woonplaats: Merchtem; provider: telenet, pc1: medion desktop met w10, ipad 2 iOS; ipad 8 iOS; iphone 8 en iphone11 met iOS.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mei 2017, 09:21

dan moet ge wél een touchscreen hebben hé , anders zal dat niet lukken met de vinger



gewoon ne rechtsklik op de plaats waar je moet zijn , en kies in het verschenen menu op : wat is hier

dan krijg je de cordinaten

ik rij niets anders als op cordinaten

maar taxichauffeurs kennen dat niet , hoe ze die in hun gps moeten invoeren
bij tomtom simpel , ga naar >cordinaten >en ze ingeven , eender hoe ze weergegeven worden

bij garmin iets moeilijker navenant versies
eerst de notatie van de cordinaten juist zetten (der zijn verschillende uitvoeringen van hoe men cordinaten weergeeft , der zijn der 3 die meestal veelvuldig gebruikt worden )
-decimalen, (DDD.dddddd°)
-graden, minuten, decimale minuten (DDD° MM.mmm')
-graden - minuten - seconden - tienden van seconden (DDD° MM' SS.s").
dan, ga naar >cordinaten(of favorieten) .......