belasting berekening

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

12 mei 2017, 22:26

Ik heb de eerste dag dat het kon, mijn aangifte gedaan. De berekening was geen probleem en die kreeg ik direct. Het positieve resultaat was iets minder dan vorig jaar, maar dat is normaal. De maandelijkse voorheffing op ons pensioen was heel wat minder dan het jaar voordien. Met dezelfde aftrekposten als in 2015 qua dienstencheques en langetermijnsparen trek ik zo'n 80 € minder terug dan in 2016. Maar de rest had ik al gehad : elke maand iets minder dan 10 €.
En bij een indexatie van het pensioen wordt ook de voorheffing aangepast, die invloed is dus op zich weinig.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

12 mei 2017, 22:45

Wanton,

En bij een indexatie van het pensioen wordt ook de voorheffing aangepast, die invloed is dus op zich weinig.

Bij mijn weten worden de schalen van de voorheffing aangepast
"per 01/01/van het jaar daarop". Die dag komen de nieuwe schalen in het internet. En de aanpassing van het verlies gebeurt bij de jaarlijkse afrekening. Dat is altijd zo geweest, ook bij de lonen.

Van de dag van de indexatie krijgt men onvoldoende netto.
Per 01/01/"het jaar erna" is de aanpassing juist.
Het verlies van het jaar ervoor gebeurt bij de jaarlijkse vereffening.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 mei 2017, 01:55

paullamb schreef:Tja,
Ik had ook kunnen suggereren. " en ?? Terugtrekken,?
Was het dan dezelfde reactie?
Enerzijds : Verba volant, scripta manent

---------------

Anderzijds : Laat het ons liefst eens "luchtig opnemen" :wink:

Jouw posting van de 12e mei, en daar direct onder ...

Dat vormt toch een ludiek beeld ! Niet ? :lol:


Afbeelding .

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mei 2017, 14:21

We wijken ietwat af van het onderwerwerp.
Maar " Soit" dat mag soms'
Het is in elk geval zo dat de berekeningsmodule van Tax on web van het begin erop gestaan heeft.
Laatst gewijzigd door paullamb op 13 mei 2017, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

13 mei 2017, 22:41

Paullamb, ik begrijp U niet.
We hebben onze belastingen voor aanslagjaar 1017 ingevuld via taxweb van DVV, zoals alle voorgaande jaren. Direct resultaat .
Nu wacht ik op het officiële document van taxonweb om te zien of alles juist is. Zoals het altijd juist was is het verleden.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

LJules
Lid geworden op: 30 mei 2017, 17:40

08 jun 2017, 13:38

Ik doe de fysieke aangifte en niet digitaal dus. Ik moet veel zelf invullen. Voor mijn voorbereiding gebruikte ik vandaag een gids (hier), zodat ik in ieder geval enkele algemene berekeningen kon maken. Vanaf nu ga ik beter opletten bij mijn uitgaves wat voor voordeel ik kan krijgen, want de besparingen kunnen erg lekker zijn. Het hele jaar denken aan de aangifte dus, niet alleen een maand van te voren!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

14 jun 2017, 06:13

Sommige gepensioneerden ontvangen een vereenvoudigde aangifte waarvan de bedragen al ingevuld zijn.

Die is toegekomen met de vermelding dat de berekening nog kan veranderen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

25 aug 2017, 18:35

pastoor schreef:Sommige gepensioneerden ontvangen een vereenvoudigde aangifte waarvan de bedragen al ingevuld zijn.

Die is toegekomen met de vermelding dat de berekening nog kan veranderen.
Daarmee schieten ze zichzelf en beetje in de voet: ik kreeg zo'n préfab aangifte. Ik ging dan naar Tax on web en daar moest ik nog een drietal weken wachten eer ze "misschien" al die aangiftes in het "systeem" zouden ingevoerd krijgen. Dan zou ik een "gift" kunnen inbrengen en de zaak als een gewone aangifte versturen.
Ik heb dan maar ineens komaf gemaakt met die vereenvoudigde aangifte (vanaf dit jaar terug een gewone aangifte gevraagd via tax-on-web) en kon dit jaar mijn aangifte invullen zo gauw de module online stond. Gisteren mijn afrekening in de bus.