Nachtelijke beenkrampen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Miientje3
Lid geworden op: 13 okt 2013, 13:20

16 mei 2017, 10:45

Heeft er iemand een afdoend middel om van die vervelende been-en voetkrampen af te geraken. Heb al van alles geprobeerd: magnesium, kenine supplementen , homeopatische middeltjes enz. Ik moet gemiddeld drie à vier keer uit het bed met heel pijnlijke krampen.
Wie kan mij helpen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 mei 2017, 11:44

Mientje, magnesium, is dit iets dat door jouw huisdokter aangeraden werd?

Anders, magnesium van uit Blokker of zo help niet zo goed, ik gebruik met goed gevolg Magnepamyl van bij de apotheker, op aanraden van de huisdokter.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Miientje3
Lid geworden op: 13 okt 2013, 13:20

16 mei 2017, 12:37

Danny, ik gebruik promagnor op aanraden van dokter maar helpt niks.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 mei 2017, 12:53

Ik had daar ook geweldig last van en niets helpt. Weet je wat wel geholpen heeft? Alle dagen minstens één banaan eten. Geloof me, bij mij heeft het geholpen. Ook eens proberen?

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

16 mei 2017, 16:05

krampen in de benen kunnen veroorzaakt worden door een al dan niet stevig vitamine D tekort.
Mijn man had dit ook en na enkele weken wekelijks D cure te nemen verdwenen de beenkrampen en de symptomen van angina pectoris. Zelfs de cardioloog stond er versteld van. In november dacht men nog dat mijn man een stent nodig had, bij een volgend cardiologisch onderzoek was er niets meer dat er op wees dat een stent nodig was.
Laat je bloed eens testen op D tekort.
Het kan veel ellende voorkomen

zibet
Lid geworden op: 08 apr 2005, 19:34
Locatie: brugge

16 mei 2017, 17:34

neem eens "alfa lupon", van Laponix, wel 1200mg nemen de eerste 2 weken, dan verder 600mg/dag nemen, de anderen zijn prullen, de JONGE neurologen stoefen daarover, mijn krampen die jaren duurden waren op 6 maand over
kost wel 55€ per 90
uit Brugge; de mooiste stad van vlaanderen en omstreken

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 mei 2017, 19:28

Krampen in de voeten-tenen wijzen meestal naar een magnesium tekort. Laat dat beslissen door de dokter.

-> De bakkers doen genoeg magnesium in het brood en in granen voor een ganse dag. Maar als men wit brood eet, dan zit er niets in.
-> (Wat ook helpt is spinazie, noten, peulvruchten, rauwe cacao, zilvervliesrijst, avocado, bananen , zeewier, vis eb broccoli).

* * * * *

Krampen in de benen kunnen verwijzen naar rusteloze benen en dat is iets anders. Laat dat beslissen dor de dokter.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 mei 2017, 19:45

Prima Vera schreef:Ik had daar ook geweldig last van en niets helpt. Weet je wat wel geholpen heeft? Alle dagen minstens één banaan eten. Geloof me, bij mij heeft het geholpen. Ook eens proberen?
Dat is zeer juist : beenkrampen zijn het gevolg van kalium tekort.
Men kan dit niet toedienen langs pillen, dus banaan is het perfecte voedingsmiddel wegens het meest kalium bevattend.
Op Internet zeker nog meer voedingsmiddelen te vinden die kalium bevatten.
Vooral fruit en groenten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 mei 2017, 20:06

Reini schreef:
Prima Vera schreef:Ik had daar ook geweldig last van en niets helpt. Weet je wat wel geholpen heeft? Alle dagen minstens één banaan eten. Geloof me, bij mij heeft het geholpen. Ook eens proberen?
Dat is zeer juist : beenkrampen zijn het gevolg van kalium tekort.
Men kan dit niet toedienen langs pillen, dus banaan is het perfecte voedingsmiddel wegens het meest kalium bevattend.
Op Internet zeker nog meer voedingsmiddelen te vinden die kalium bevatten.
Vooral fruit en groenten.
Nochtans eten wij hier vrij veel groenten (ca 300 tot 400 gr p/p) en enkel de bananen helpen. Als ik een paar dagen geen banaan eet, heb ik het over het algemeen vlaggen.

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

19 mei 2017, 20:30

kan aan statines liggen, alvast toch zo bij mijn echtgenoot. Sinds het stoppen van de statines geen last meer
fijne dag verder

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 mei 2017, 20:37

:!: heel veel meer drinken.... water hé :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2017, 08:44

E.T. schreef::!: heel veel meer drinken.... water hé :wink:
Helpt bij mij totaal niet, 'k veronderstel dat het gewoon veel afhangt van persoon tot persoon.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 mei 2017, 10:08

Verzuurde spieren zoeken vocht , dus door sporten is het mogelijk dat er meer moet gedronken worden.
Is dat niet het geval, zou ik ook voor de banaan gaan, bevat het meeste kalium.
Ik kreeg ook eens statines voorgeschreven, na 1 week inname had ik al prijs, direct gestopt.
En nog altijd springlevend :twisted:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

12 jan 2018, 12:12

Ik heb van jongst af aan krampen in de benen en de dijen

Ik neem nu dagravit 30 totaal en de krampen zijn weg, maar toch nog soms.

Ik heb maanden op geschreven wat ik drink en eet en kom al enkele maanden al met enkele vastellingen.

Wat je ook neemt van magnesium en je drinkt een coca cola dan is je magnesium foetsie en moet je na 2 uur na het drinken van coca cola opnieuw je pillen nemen.(wetenschappelijk bewezen)

Als je sommige maagzuur remmers neemt van het zelfde en zeker met pantomed oppassen als je last heeft van krampen !!!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
MaLoReg

13 jan 2018, 12:09

Zelf heb ik een heel goed en afdoend middel:
ULTRA MG-Magnesium gluconaat!
Zijn zakjes poeder om op te lossen in water. Los er 2 op en als dit na enkele minuten niet helpt
neem er dan nog twee.
Promagnor heb ik altijd op zak voor onderweg-is een poeder dat men op de tong legt en werkt
wel maar zoals ik zeg, is dit voor onderweg waar ik niet direct water heb om Ultra MG in water
op te lossen.
Let wel-bij mij zijn die krampen niet s'nachts maar tijdens de dag.