Elektriciteits rekening

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

21 apr 2017, 09:17

pcekspeer schreef:
Het prosumententarief, omdat je gebruik maakt van het net, ook al staat je meter op NUL...
Je kijkt ernaar en je bent plots 500 €, of méér, lichter. Hoe voelt dat aan?
Ik gruwel ook van die eindeloze rij taksen, maar hier maak je toch een inschattingsfoutje: wie al zijn verbruik compenseert door zijn zonnepanelen gebruikt het openbare net dus wel: in de zomer steekt hij/zij de overschot op het net ( en zit hij/zij met een negatief verbruik) en in de winter is er een verbruik dat van het net gehaald wordt. In feite gebruik je het net 2 keer...

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

18 mei 2017, 12:03

deze morgen de VREG brief gelezen en t'is eer van dat

Bij een uitrol op 20 jaar is het effect voor een gemiddeld gezin 16,36 €/jaar voor elektriciteit en 11,59 €/jaar voor aardgas.

dit is dan de kost voor distributie zonder de taksen die in voege zijn

Als men dit begint te tellen vanaf het 1ste jaar en ge krijgt uwe meter in het laatste jaar, de pineut zult ge wezen

indexaanpasing van 5 euro/maand---> 3 maanden index foetsie


:x

SilkeDB
Lid geworden op: 08 mei 2017, 15:55

14 jun 2017, 15:18

Heffingen en belastingen zijn inderdaad verantwoordelijk voor het leeuwendeel van je energiefactuur. Je bent bij elke energieleverancier onderhevig aan die taksen. Is het daarom niet interessant om je horizonten wat te verruimen en na te denken over wat er nog belangrijk is? Waarom kies je dan niet voor een leverancier die prioriteit geeft aan de energie van de toekomst ? Greenpeace heeft hier bijvoorbeeld een handige vergelijkingswebsite voor.
http://blog.eneco.be/groen/energielever ... rgelijken/
http://mijngroenestroom.be/

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

14 jun 2017, 18:03

SilkeDB

Allemaal goed en wel,
maar als men VREG uitvoert,
dan hebben:

25 van de 28 leveranciers 100 % groene stroom.
3 van de 28 hebben 8 % groene stroom.

Natuurlijk klopt dat niet. Maar het staat er wel geschreven.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

19 aug 2017, 21:31

SilkeDB schreef:Heffingen en belastingen zijn inderdaad verantwoordelijk voor het leeuwendeel van je energiefactuur. Je bent bij elke energieleverancier onderhevig aan die taksen. Is het daarom niet interessant om je horizonten wat te verruimen en na te denken over wat er nog belangrijk is? Waarom kies je dan niet voor een leverancier die prioriteit geeft aan de energie van de toekomst ? Greenpeace heeft hier bijvoorbeeld een handige vergelijkingswebsite voor.
http://blog.eneco.be/groen/energielever ... rgelijken/
http://mijngroenestroom.be/
Ik begrijp niet helemaal de bewering als zou bv. Eneco en Wase Wind ENKEL en alleen energie leveren, geproduceerd door hun eigen windturbines.
En wat dan als die allemaal stilstaan bij windstilte ?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

20 aug 2017, 16:32

Voor mij blijft de vraag nog steeds (meer als 20 jaren!): Zijn windturbines momenteel zelfbedruipend en financieel interessant voor de modale elektriciteitsafnemer?
Ik geloof er geen flikker van!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

20 aug 2017, 16:48

Paca schreef:Voor mij blijft de vraag nog steeds (meer als 20 jaren!): Zijn windturbines momenteel zelfbedruipend en financieel interessant voor de modale elektriciteitsafnemer?
Ik geloof er geen flikker van!
Ik ook niet....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

20 aug 2017, 23:50

Paca schreef:Voor mij blijft de vraag nog steeds (meer als 20 jaren!): Zijn windturbines momenteel zelfbedruipend en financieel interessant voor de modale elektriciteitsafnemer?
Ik geloof er geen flikker van!
Ik ook niet....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf