mijn office outlook 2007 werkt niet meer

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.
inina

20 mei 2017, 11:05

Ik kan de é mails welke naar mij verzonden werden naar office Outlook 2007 alleen nog maar via webmail telenet bekijken. Maar ik kan ze niet meer op mijn computer binnenhalen of verzendenen en de mails die in mijn postvak in al aanwezig waren en die ik wil verwijderen worden doostreept maar geraken niet verwijderd.
De foutboodschap die ik ontvang is dat ik het hulpprogramma postvak in moet gebruiken "scanpst.exe" maar als ik dit programma opzocht via het internet en gedownload kan dat enkel in het Engels en wodt de boodschap gegeven dat dit een prog is van onbekende oorsprong, dus GEEN office. Met alle hacktoestanden van de laatste tijd heb ik dat dus niet durven installeren en uitvoeren. Kan iemand mij op dit forum zeggen :
1. hoe het komt dat mijn office outlook niet meer werkt - kan dit gehackt zijn en hoe weet ik dat dan??
2. mag ik het programma "scanpst.exe " al dan niet vertrouwen en gerust ook installeren? Of toch liefst NIET ???

Ter informatie ik had ook last met de opslag van mijn word en excell documenten die niet meer konden geoppend worden. (ze hadden een andere extentie)

graag dus tips over wat mij nu te doen staat van bollebozen op dit forum van seniorennet
met veel dank bij voorbaat
Inina

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 mei 2017, 12:02

inina

Kijk eens op onderstaande link en plaats de 2 log bestanden in een
nieuw bericht ter attentie van abbs in de rubriek spyware:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=197112
Je kunt ook eerst proberen met de installatie CD van Office het programma
te herstellen, maar vermist je schrijft dat de extensies van je documenten
veranderd zijn vrees ik dat je computer besmet is.

Sony