E-mail-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nikkie
Lid geworden op: 18 dec 2008, 17:43
Locatie: Lichtervelde

19 mei 2017, 19:05

Ik krijg de laatste tijd heel veel reclame mails binnen! ik verwijder die naar de map unwanted! maar die komen terug. IK heb mij soms ook al uitgeschreven maar ze blijven maar komen. Dus ben ik naar mijn e-mail gaan kijken bij proximus om daar via de configuratie de mails te kunnen blokkeren maar iedere keer ik de mails aanklik bij proximus slaat mijn scherm uit en wordt helemaal zwart de muis werkt niet meer en dan komt op het scherm: er is een fout opgetreden of aan het Browser de computer moet opnieuw opstarten. Browser weet ik niet waar ik moet of mag zoeken want daar ken ik te weinig van. Misschien kan er iemand mij een tip geven wat ik het best kan doen. Bedankt voor een reactie. Nikkie

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 mei 2017, 10:54

Nikkie,

met welke Browser werk je en welke Windows
Browsers zijn Internet Explorer, FireFox, Chrome, Opera
en in Windows 10 ook nog Edge.
Krijg je alleen reclame via e-mail of verspringt je internet ook naar vreemde sites ?

Sony

Nikkie
Lid geworden op: 18 dec 2008, 17:43
Locatie: Lichtervelde

22 mei 2017, 19:01

Beste,
De terugkerende reclame komt alleen op mijn e-mails, ik gebruik internet explorer maar ook edge van windows 10, daarom heb ik al gedacht misschien zou het beter zijn internet explorer te verwijderen? ik weet het eigenlijk niet goed! misschien heb jij een advies?
Nikkie

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 mei 2017, 19:09

begin al eens met uw internetexplorer opnieuw in te stellen (klik op onderstaande link)
als hij het dan nog heeft ligt het aan uw computer zelf
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... r-settings

Nikkie
Lid geworden op: 18 dec 2008, 17:43
Locatie: Lichtervelde

23 mei 2017, 19:01

Bedankt voor de reactie, Ik heb opnieuw internet Explorer ingesteld in de hoop dat alles nu niet meer uitvalt, anders laat ik nog iets weten.
m.v.g. Nikkie

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mei 2017, 19:05

inderdaad als je nog iets gewaar wordt , best even melden hier

Nikkie
Lid geworden op: 18 dec 2008, 17:43
Locatie: Lichtervelde

25 mei 2017, 18:31

Ik heb dus Internet Explorer opnieuw ingesteld en voorlopig gaat het perfect, maar wanneer ik Internet Explorer open komt er een rechthoekig schermpje op met de vraag om " Internet Explorer 11 instellen aanbevolen instellingen voor beveiliging en compatibiliteit gebruiken. Smart screen filter beschermt uw computer beter tegen schadelijke software."
Mijn vraag is moet ik daar op in gaan of laat ik alles zoals het nu is, ik stel die vraag omdat ik niet meer wil dat het terug zo gaat als voordien en alles uitvalt.
Dank u, Nikkie

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mei 2017, 18:44

Nikkie schreef:rechthoekig schermpje op met de vraag om " Internet Explorer 11 instellen aanbevolen instellingen voor beveiliging en compatibiliteit gebruiken. Smart screen filter beschermt uw computer beter tegen schadelijke software."
Mijn vraag is moet ik daar op in gaan of laat ik alles zoals het nu is, ik stel die vraag omdat ik niet meer wil dat het terug zo gaat als voordien en alles uitvalt.
Dank u, Nikkie
je mag daar ja op antwoorden