aankoop nieuwe desktop

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

22 mei 2017, 13:13

Geachte,
We moeten een nieuwe desktop aankopen. Het voornaamste dat erop dient te gebeuren is bewerking van foto's.

Waarop letten we best en wat mag er zeker niet aan ontbreken?

dank bij voorbaat.

ghis

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 mei 2017, 20:49

het hangt eigenlijk af in welke mate er aan fotobewerking gedaan wordt
als dat echt zware bewerkingen zijn , of gewone bewerkingen , en met welk programma


misschien dat je even kunt verduidelijken
ik weet dat het soms moeilijk te verwoorden is
maar der hangt eigenlijk veel van af
overdimensioneren leid alléén maar naar kostelijker , hetgeen soms echt niet nodig is
daarentegen als men te licht der over gaat , kan het zich wreken in ergernis
daarom de vraag om proberen toch iets méér van uitleg
photoschop , véél lagen , enz.
proshow gold gebruik enz.

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

23 mei 2017, 08:32

Om zijn foto's te bewerken gebruikt mijn man het meest nog het programma van Canon, het merk van zijn fototoestel dus.

Hij gebruikt ook photoshop 5, maar werkt praktisch nooit met lagen of andere ingewikkelde zaken.
Van photoshop gebruikt hij het meest de bewerkingen onder afbeelding - aanpassingen, dus om de belichting of de kleuren iets bij te werken.

wat ik wel moet benadrukken dat hij heel veel foto's bewerkt.

hartelijke groeten Verhaegen

ghis

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mei 2017, 09:55

dan is der al véél keuze

processer minstens een i3 of een i5
mag met ingebouwde grafische zijn , maar beter is een aparte grafische kaart
met huidige prijzen mag het minimum 4 of beter 8GB geheugen zijn
als harde schijf zou ik een minimum 128 MB of beter 256MB ssd schijf als basisschijf aanraden en een bijkomende van minstens 1(of 2) terrabyte als 2de harde schijf (mag gewone sata schijf zijn )

qua grafische kaart , de ingebouwde in de processer zijn niet slecht , voordeliger in prijs , maar gebruiken geheugen van de geheugenbank
aparte grafische zijn kostelijker , maar beschikken over eigen geheugen , en zijn vele malen krachtiger , tevens altijd vervangbaar

waarom een intel processer , gewoon omdat de kans op softwarematige conflikten véél minder is dan met amd


verschil laptop en pc
laptop is altijd het warmte aspekt van toepassing , en niets vervangen wordt normaal
een desktop pc
minder last van warmte heeft , en onderdelen vervangen of bijgeplaatst kunnen worden
qua prijs beginnen de desktops terug in de lijn van de laptops te komen
en ook de verkoop van desktops die finaal de grond in ging , tegenwoordig helemaal terug te komen (zoals ik altijd al gezegd gehad heb )
wat een aldi computer betreft
die zijn in alle opzichten oké
als men die koopt (is niets mis mee ) dan moet men die gebruiken zoals hij is , en géén onderdelen (hardware)toevoegen of veranderen , want dan kan het mislopen

prijzen
tussen de 450 en 700 € kan je voor u een perfekte computer hebben , die niet te hard moet werken bij de u opgelegde taken , en niet op zijn tenen moet lopen en vlugger versleten is

persoonlijk vind ik, medion , lenovo , asus ,fujitsu, toshiba betrouwbaarder
maar dat is een pure persoonlijke mening
en men moet ook altijd een dosis geluk hebben , maar dat geld voor iedere aankoop tegenwoordig


als je der één bevalt , mag je me altijd om een mening vragen

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 mei 2017, 08:43

Ik heb tot nu toe altijd AMD processsor machines gekocht, en heb er geen enkele klacht over. Maar ik moet er wél aan toe voegen dat ik niet echt een Windows-gebruiker ben. Ik heb wel Win10 op een laptop, maar ik gebruik voor al mijn werk Linux Mageia, ook voor fotobewerking zoals OP aanduidt.