SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Dierenvrienden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rebelle

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2017, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik probeer bewust geen regelmaat in de wandelingen te steken . Soms grote , soms middelmaat soms klein . Soms smorgens , soms 's middags , late namiddag of avond . Soms eenmaal soms tweemaal . Ik doe het zo omdat ik mijn honden niet wil teleurstellen als het eens minder goed met me gaat of als er hondjes toekomen of weggaan . Dan moeten we ook de wandeling aanpassen . Na mijn operaties kon ik ook niet direct gaan wandelen , want ik moest eerst met krukken lopen , en dan heb ik beseft dat er soms omstandigheden zin dat het niet gaat en dat mijn hondjes er niet onder mogen lijden . Verleden jaar ben ik van de baan gemaaid en ja , dan was ik ook een tijdje uit circulatie .
Maar gek genoeg , ze zien aan mijn handelingen als ik ga wandelen hihih en dan staan ze direct paraat .
Zo zie je maar dat we allemaal ons eigen ritme en kunnen moeten volgen . En we hebben allemaal hetzelfde doel onze hondjes gelukkig zien .

pollemans

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2017, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Wel dicksy hoe ze het klaarspelen,ik weet het ook niet,maar ze zijn veel,veel,veel slimmer als wij denken.'smorgens wanneer ik buiten kom gaat ze onmiddellijk naar links,de andere keren komt ze kijken en vragen welke richting.Het is leuk eens te horen hoe andere hondenvrienden het beleven,en eigenlijk ben ik (begrijpt me niet verkeerd)een klein beetje jaloers op u dat ge nog die verre wandelingen kunt maken,Ik hoop oprecht dat ge dat nog vele jaren zult kunnen.Maar korte of lange wandelingen,alle hondjes zullen wel gelukkg zijn dat ze buiten mogen met hun baasje,en daar voor doen we het,is het niet?
Gtjs

gerarda

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2017, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Pollemans troost u . Ik heb jaren elke dag zo 5 km met mijn honden gewandeld. allee ik bedoel gemarcheerd. Ikzelf kan moeilijk traag gaan en ik was met grote honden op gang .Maar helaas we moeten het op de duur toch wat inkorten.
Maar ik geniet toch nog van de kortere wandelingetjes met kleine hondjes.Maar vandaag kom ik niet buiten.
Gisteravond heb ik ze beiden geknuffeld en op mijn schoot gehad en ze waren tevreden.

Groetjes Gerarda  

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2017, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
de andere keren komt ze kijken en vragen welke richting.

Ongelofelijk. Als onze Maltezer een richting uit wil blijft hij staan en kijkt me aan alsof hij inderdaad vraagt of het goed is dat we die richting uit gaan. Ik blijf dan staan en zeg meestal: " Ok doe maar, boaske volgt " en weg is hij. Zou het dan toch zo zijn dat hij mij uitlaat ipv ik hem ! Laughing

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rebelle

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2017, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dicksy schreef:
Zou het dan toch zo zijn dat hij mij uitlaat ipv ik hem ! Laughing

Ik zeg niks 😂😂😂😂👍👍👍👍😉😉😉

pollemans

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ons hondje die pas hersteld is van een blaasontsteking,drinkt heel weinig zelfs met de grote warmte.Dit kan natuurlijk een een reden zijn voor de ontsteking.Ik las hier dat iemand hetzelfde probleem heeft en water over haar eten giet.Maar dit is niet doenbaar daar we nooit weten of ze haar eten gaat opeten.Ze eet onregelmatig,en soms een ganse dag niet.Het aardige van de zaak is dat ze 'savonds laat voor ze gaat slapen plots wel begint te drinken,en dan zijn we verplicht om haar nog eens uit te laten om ongelukken te vermijden,hetgeen gelukkig nog niet gebeurt is.Raar maar waar,in de winter hebben we geen problemen!Het zal wel aan de aard van het beestje liggen zeker.

rebelle

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Pollemans , kan je haar geen water geven met een spuit ? Dan vul je die met water en geef je een paar maal kleine beetjes rechtstreeks in haar mondje . Niet forceren gewoon beginnen met verfrissen neem er een handdoek bij want er gaat er veel naast lopen . Ik heb nog zo glucose moeten toedienen aan een hondje .

pollemans

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ja rebelle dat gaan we eens proberen,ik niet, maar mijn echtgenote,want bij mij lukt dat niet,zelfs een tabletje geven,is een ramp.Ik denk, dat een vrouw daar meer feeling voor heeft.We doen dat buiten dan mag er wat gesmost worden.Ik denk regelmatig een klein beetje met deze hitte zal wel lukken.Vele kleintjes maken een groot.Het is toch wat met deze hitte voor de hondjes,wij doen een kledingstukje minder,maar de hondjes kunnen hun pelsje niet uitdoen.Ik zet haar soms met haar pootjes in een kom met water.
Uw beestjes met hun lange haren,zullen ook wel de koele plekjes opzoeken.

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

ons pruts slaapt s'nachts op een coolpad bij ons (neen in de slaapkamer is het niet heet , waterbed staat op 24° )
ze gaat der op en af liggen of half der op en half der af navenant ze zelf ......die koeling nodig heeft
die coolpads gaan gewoonlijk ook altijd méé als we op reis gaan
omdat ze wegens de leeftijd en mankementen (ziekte van cusching) last heeft met haar warmte kwijt te spelen
in de dag ligt ze soms op de stenen vloer , maar meestal ligt ze op haar plekjes op mattekes die zo hier en daar liggen
nu hierbinnen gaat het nog van warmte in de dag , tot s'avonds want dan durft het ook oplopen naar 28° als de zon tegen verticale glaswand van de veranda schijnt

het coolpad (ze heeft der 3 , 2 van haar maat , en één groot )
Aqua Coolkeeper
Verkoelende gel

Als u de Aqua Coolkeeper koelmat in het water legt, wordt het speciaal ontwikkelde HydroQuartz in het product geactiveerd tot een actief verkoelende gel. Deze hydroQuartz gel absorbeert de lichaamswarmte van uw hond en stoot deze af door verdamping. Zo is directe en continue verkoeling mogelijk. Het verkoelende effect houdt tot maximaal 5 dagen aan (de daadwerkelijke werking kan beïnvloed worden door de omstandigheden).
ps.
in het begin was ze daar ook niet happy op , maar nu is ze daar héél goed mee , en kent ze het voortreffelijk en gebruikt ze het zelf héél goed

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
pollemans

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

Echt last van de warmte heeft ons mieke niet,ze kruipt zelfs 's nachts tussen ons in,terwijl het op de kamer 27 ° is terwijl wij liggen te puffen.Maar ik heb het wel genoteerd van de aqua coolkeeper.Wat niet is kan nog komen,en dat ziet er een wel een ferm ding uit.

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

als het wat warm is , en haar taxi meegaat dan ligt daar ook altijd een koeling in hoor
dat ding is bij ons onmisbaar

Naar boven
rebelle

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Een lange vacht is frisser dan een korte vacht . De zonnestralen worden weerkaatst door de lange haren en de lucht ventileert eronder . Nu mijn hondjes blijven ook meestal binnen hoor . Zowieso bij grote warmte blijft alles hier toe . Indien nodig kunnen ze buiten via het luikje .
Ik goochel met de rolluiken en zo blijft het fris . Heb nu pas de deuren achteraan toe gedaan maar hier is het nog fris . Normaal doe ik de deuren vroeger toe , maar mijn vriendin was hier en ik ben het vergeten en tis 2° warmer dan anders . Deze morgen boven , 20 ° we hebben allemaal goed geslapen , beneden nog wat frisser . Maar dan staat ' s nachts boven alles open alle vensters , alle deuren en ook de beneden . Maar daar de vensters op kiep .

rebelle

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

verhaegen schreef:
als het wat warm is , en haar taxi meegaat dan ligt daar ook altijd een koeling in hoor
dat ding is bij ons onmisbaar

Super !!!!!!

pollemans

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Taxi decapotable, en ook nog koeling,man man,dat heb ik nog niet.Dit is het sumuum,dit bewijst,dat zelfs hondjes met een ernstige aandoening die goed verzorgt worden, nog een aangenaam leven kunnen hebben.Overigens leuk dat een webmaster van een ander forum waarvan we weten dat hij een fervente dierenvriend is nog eens op visite komt.

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2017, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

en die hare taxi heeft héél italy, duitsland , zwitserland (foto is nederland ,gouda), en nog andere landen al afgedaan , van dorp tot dorp de laatste 7 jaar , en
en tijdens de winter gewoonlijk in frankrijk in de sneeuw
dat ding heeft zelfs luchtbanden zoals elke auto
dat heeft zijn geld al duchtig opgebracht (méér dan waard )
kan daar alléén maar met lof over spreken
elke dag haal ik daar dan de wielen af en op , soms meerdere keren per dag zelfs
stilaan begint ge der méér te zien ,overlaatst nog één dezelfde tegengekomen

zo kunnen wij gaan en staan waar we maar willen , want zonder haar gaan we gewoonweg niet

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Huisdieren Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: