klimaat en wat kunnen we zelf doen ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

06 jun 2017, 17:28

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:In elk geval , we kunnen beginnen met electrisch te rijden ( elektrieken auto en vélo ;) ) . Ge boycot dan ook nog een beetje de Saoudies en de oliebaronnen in de VS.
Ge kunt uwen ellentrieken auto steken waar de zon nooit schijnt! En dat zit ge hier nog putten uit de grond te lamenteren dat uwen ellentriek zo duur is, tss...
Die IS TE duur , maar ik rij electrisch toch dan nog steeds goedkoper dan jij met je roetketel.
Gast

06 jun 2017, 17:47

frits1955 schreef:" Aangezien mijn Kangoo ongeveer 15 kWh per 100 km verbruikt , "

En een Tesla? :wink:
Het hangt van je rijstijl af. Ik schat het verbruik van de Tesla op 20 kWh/100 km.


Ik had begrepen dat een 3-fasige aansluiting noodzakelijk was voor het deftig opladen van elektrische wagens en dat men van overheidswege niet zou nalaten om te gaan belasten op capaciteit.
Helemaal geen 3 fazen nodig als ge uw tijd neemt voor het opladen , en is zelfs niet nodig voor een Tesla. Zie https://www.tesla.com/nl_BE/support/hom ... stallation --> "Tesla Mobile
Connector " + "Schuko adapter"

Snelladen is trouwens helemaal niet gezond voor de batterij - die verslijt hierdoor vlugger !

Ik rij nu al meer dan 3 jaar met mijn electrische wagen en laadt uitsluitend thuis op met dat "ding" van de foto hierboven. Voordeel van de gebruikte types batterijen is dat je nooit hoeft vol te laden en ook niet hoeft te rijden tot de batterij leeg is. Je laadt op wanneer het je past ... Persoonlijk laad ik alle dagen een paar uur op.
frits1955 schreef: Ik overweeg dan ook nog eens zonnepanelen te plaatsen (6000 kWh) en ik betrouw het fiscale plaatje niet naar de toekomst toe...
Als ge de zonnepaneel stroom overdag niet gaat kunnen verbruiken ga je in de toekomst nooit je investering terugwinnen .... tenzij je dat vermogen in batterijen kunt stockeren ....
Laatst gewijzigd door Gast op 07 jun 2017, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 jun 2017, 20:55

The Spirit of Flanders schreef:Die IS TE duur , maar ik rij electrisch toch dan nog steeds goedkoper dan jij met je roetketel.
Van bij jou thuis tot aan de dichtstbijzijnde supermarkt en dan is 't vat af.
Gast

06 jun 2017, 22:34

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Die IS TE duur , maar ik rij electrisch toch dan nog steeds goedkoper dan jij met je roetketel.
Van bij jou thuis tot aan de dichtstbijzijnde supermarkt en dan is 't vat af.
Actieradius 130 km in de zomer en 100 km in de winter , is dat niet genoeg voor een gepensioneerde ? :D Als ge veel geld hebt rijdt ge 400 km ver met een Tesla , en nog vééél verder met de kleine BMW I3 met "range extender" ( als ge onderweg nu en dan eens benzine bijtankt :) )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 jun 2017, 10:41

Afbeelding

Dit is de CO2 'voetafdruk' van het gemiddeld gezin (niet van de totale bevolking) in de Europese regio's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 jun 2017, 11:35

LUC7515 schreef:....
De gulden middenweg: een semi-elektrische of hybride auto
Een hybride auto heeft niet alleen een elektromotor, maar ook een brandstofmotor aan boord. Op die manier kom je altijd op je plaats van bestemming. Sommige hybride auto’s hebben de mogelijkheid het accupakket bij te laden aan een laadpaal: zulke auto’s noemen we plug-in hybrides.
.....
Ik raad de klassieke hybrides af , puur omdat die veel te ingewikkeld zijn om betrouwbaar te zijn ( en te blijven ). Ideaal is het "range extender" principe van de BMW I3 waarbij de benzinemoter NIET voor de aandrijving gebruikt wordt , maar puur om de batterij al rijdend bij te laden ( veel kleinere , minder krachtige motor nodig , en die draait dan nog eens aan een constant toerental met een optimaal rendement ). De BMW I3 met range extender wordt als een PUUR electrische wagen getaxeerd !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 jun 2017, 23:34

De import van kolen (zwarte) lag in mei 17% hoger dan een jaar eerder. Deels valt dat te verklaren door het sluiten van een aantal kleinere mijnen, maar het geeft ook aan dat de economische groei belangrijker is dan propere energie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 jun 2017, 08:16

In verband met het gebruik van elektrische wagens of wagens die rijden met andere brandstof denk ik het volgende als men in de geindustraliseerde landen over gaat naar dit soort voertuigen ,dat men de wagens die afgeschreven zijn men niet meer moet door verkopen naar de balkan en andere russische deelstaten en zelfs Afrika ,want daar rijden ze er nog 10 jaar mee , dat is dweilen met kraan open ,evenzo voor steenkool in de russische federatie stookt 3/4 nog met steenkool.
Is toch niet dat aan de grenzen de vervuiling stopt.
Als men er iets wil aan doen aan de opwarming moet het globaal gebeuren , zelfs de VS werkt tegen.
Men denkt niet aan de generaties die volgen en misschien met de miserie zullen zitten. :(

Een kleine anekdote mijn dochter deet haar wagen weg voor een nieuwe en 2 dagen nadien hoorde ze in de garage dat hij al op de boot zat voor Afrika ,daar gebruiken ze hem als taxi tot hij de geest geeft :D :D
Gast

11 okt 2017, 13:04

Tiens , maar de Noorpool doet niet mee , die is al bijna elke zomer ijsvrij. Onze Noordzee ook al niet , die is gemiddeld 2 graden warmer dan 50 jaar geleden , en Groenland , dat geeft de brui aan zijn ijs aan de kusten. Gletsers in de Alpen ? Alleen nog een paar , de rest vind je op postkaarten uit opa's tijd terug. Wordt doorbraak.be gesponserd door Trump of door de koolmijnen ?
Gast

11 okt 2017, 13:26

Wordt doorbraak.be gesponserd door Trump of door de koolmijnen ?
Net zoals Odrama gesponsord werd met de miljarden van de klimaatindustrie. Misschien had Odrama ook een handeltje in zuivere-luchtcertificaten en kan hij die eindelijk verzilveren door het klimaatakkoord van Parijs en daarom dat hij zo uit de bol ging toen Trump dat akkoord wou opzeggen. Zijn aandelen zouden plots niks meer waard zijn. :roll:
Gast

11 okt 2017, 16:51

Wil. schreef:De import van kolen (zwarte) lag in mei 17% hoger dan een jaar eerder. Deels valt dat te verklaren door het sluiten van een aantal kleinere mijnen, maar het geeft ook aan dat de economische groei belangrijker is dan propere energie.
In ons land geimporteerd ?

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

12 okt 2017, 21:34

The Spirit of Flanders schreef:
Tiens , maar de Noorpool doet niet mee , die is al bijna elke zomer ijsvrij. Onze Noordzee ook al niet , die is gemiddeld 2 graden warmer dan 50 jaar geleden , en Groenland , dat geeft de brui aan zijn ijs aan de kusten. Gletsers in de Alpen ? Alleen nog een paar , de rest vind je op postkaarten uit opa's tijd terug. Wordt doorbraak.be gesponserd door Trump of door de koolmijnen ?
Och m'n beste...'k ben ook opa...en alles is net of het pas gisteren is gebeurd... :)

Lees vooral Doorbraak niet, je zou je echt lelijk kunnen verslikken... :roll:
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

12 okt 2017, 21:47

Lees vooral Doorbraak niet, je zou je echt lelijk kunnen verslikken...
Daar heeft elke auteur recht om zijn mening te posten. Zelfs Crombez is er uitgenodigd geweest om zijn visie over alles en nog wat te geven maar blijkbaar heeft hij schrik dat het hem zuur gaat opbreken want op doorbraak geeft iedereen commentaar op iedereen en dan bedoel ik niet de lezersbrieven. Zelfs verdedigers van de islam komen hier aan bod. En dat is net het interessante aan die website. :wink:

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

13 okt 2017, 16:51

Beste TSoF , neem misschien eerst een kalmeer middeltje, of geniet wat van het vrouwelijk schoon te zien bij het openen van onderstaande link, hopelijk zal dit wat helpen om de aangeboden stof door te nemen. :wink:

PAS OP JE BENT GEWAARSCHUWD !!!


https://doorbraak.be/de-klimaatindustri ... +Doorbraak
Wat niet al lachend kan gezegd.....