Onze Vlegelstreken

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veertje van t zeetje
Lid geworden op: 19 jun 2007, 19:39
Locatie: t zeetje

04 jan 2009, 20:27

Iedereen kent ze wel en moet nog glimlachen als men terugdenkt welke vlegelstreken je in je jonge jaren uitgehaald hebt ! Daarom dit nieuwe topic waarin iedereen terug eens zn kattekwaad kan en mag vertellen.

Falcon vertelde er gisteravond al enkele die ik hier terugplaats voor degene die ze gemist hebben !!

Ik ben benieuwd welk kattekwaad jullie ooit uitgehaald hebben!!
:D



Ik herinner me nog dat ik aan de papfles zat (daarvoor spijtig genoeg weet ik niks meer). En we hadden thuis den tweede TV in het dorp (maar dat had maar 10 inwoners en ne paardekop...). Dan mijn jeugd... ik was een heel braaf jongetje... maar van dat kattekwaad kan ik boeken schrijven. Weet je dat mijn eerste subtropisch zwembad destijds de Zwarte Beek was? Je sprong er proper in en kwam er uit zo zwart als een mijnwerker... En mijn eerste douche die ik nam was buiten toen het regende onder een kapotte afvoerpijp van de dakgoot!!! Ik weet ook nog dat ik in de winter een nieuwe pet had gekregen... eentje met oorkleppen!! Maar ik moest nog even naar toilet, allé... zo wat planken met een gat in waar uw holleke op dicht vroor, en opeens floep.. viel mijn pet af... en wat dacht je holderdebolder... inderdaad in het WC... Ikke stijf van schrik een hark gaan zoeken en die pet er terug uitgevist... En voor de rest is dat niemand op gevallen, want het was toch een bruin pet!!

Nog effe iets van dat hypermodern toilet... Als mijn vader het toilet had leeggemaakt en die smurrie aan de porei had gegoten, waren er sommige planten die zo'n rubberen overtreksel hadden... Dan was mijn moeder altijd boos op mijn broers, maar ik zou niet weten waarom, want die planten groeiden het snelst!!! Maar als die WC dan leeg was bleef er allen nog , hoe zal ik zeggen... een vloeibare massa over. En ik herinner me nog goed dat mijn vader pas gedaan had en het deksel buiten van de put er nog niet had opgelegd. Ik en mijn speelkameraad hadden dat gemerkt en hoorden ook dat mijn moeder op dat moment op toilet zat... En zagen we daar toch gene grote kasseiblok liggen zekers. Tja een kassei en een grote put... Inderdaad... met een grote zwier werd die blok in die put gekieperd en enkele seconden daarna een plons van jewelste... En nog geen 10e van een seconde later... ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! En verder weet ik alleen nog dat mijn knieën nog weken pijn hebben gedaan!!!!

Ik kan wel zeggen dat ik nen hele brave was!!!! Ik ben zelfs misdienaar geweest. En ik was zo'n vertrouwbaar kereltje dat ik de wijn van pastoor in het krafke mocht gieten in de sachristie... Maar op eens was de bekoring zo groot... Ik zag altijd dat pastoor zo gretig dronk aan zijne beker... en voeg me af wat daar eigenlijk in zat.. Ik heb stiekem ook enkele slokjes van genomen... maar tijdens de misviering, die toen a propos nog anderhalf uur duurde (ja jeugd, doe ons dat nog maar eens na..) begon ik blijkbaar alles verkeerd te doen... Ik heb de bel gerinkeld op momenten dat dat niet mocht, was na de preek al daar met de hosties, en zong blijkbaar zo luid mee pastoor mij met mijn oren nam en mij in de sachristij zetten tegenover een beeld van de duivel!!! Dat heeft me toen zo afgeschrikt!!! Ik heb toen zelf mijne C4 gevraagd aan pastoor

En over de kerk kan ik nog vele verhalen vertellen... de biecht... de kruisweg... op uw achterste gaan zitten, dan alle stoelen draaien en u in alle bochten wringen om op een gemakkelijke manier op uw knieën te gaan zitten... al die liedjes zingen... en ik had zo mijne top 10 toen... dat zullen ze toen wel gehoord hebben..
Maar eentje ga ik nog vertellen... Iedereen zat thuis gezellig te kaarten en er was een viering... de kaarsen zegening!!! Iedereen wou een gezegende kaars, en den deze werd op pad gestuurd om die te gaan halen... 3 Uur heeft die viering geduurd!!!! Ik heb daar 10 kaarsen gekocht... aan een toch wel democratisch prijsje van 20 cent per kaars...
De viering begon... maar om de 10 minuten werden die gewijd ... daarvoor moesten die kaarsen aangestoken worden!!! Ik wou dat eigenlijk niet maar naast mij zat de varkensboer van Meldert.. een imposant en invloedrijke man... je moet hem zien als de boer Coene van de Witte van Zichem... Hij nam zijn lucifers en wou mijn kaarsen ook aansteken... Ik met een blik van... nee alsjeblief niet doen... Geen compassie... wel 50X heeft hij mijn kaarsen aangestoken tijdens die viering..; Na 3 uur bloed en tranen gezweet te hebben kwam ik thuis met nog 10 stompjes van kaarsen en kreeg ik nog eens een regen van verwijten naar mijn hoofd geslingerd!!! Toen stond mijn besluit vast... ik heb er lang over nagedacht... maar ik zou nooit pastoor worden!!!


Ik kan u nog wel iets zeggen van dat nepkonijn....
Mijn vader slachtte vroeger regelmatig een konijn en streepte dan dat vel af en liet er de kop aan... Ik en mijne vlegel kameraad hadden dat gevonden. We staken het vol pattattenkruid en dan op pad... Er was in meldert een lange weg zonder huizen die over een berg liep ( ik heb die hier nog al eens vernoemd... de Venusberg... god mag weten van waar die naam komt ) Daar boven op die berg hadden we dat konijn gedeponeerd in het mideden van de weg. Op een hoger gelegen berm in de bossen en het struikgewas, hadden we ons verstopt... De eerste fietser die passerde reed gewoon door... maar na een tiental meter draaide hij om, mdraaiede een paar toertjes rond het konijn, stopte, nam het op en dan twee ogen die rondkeken en uitpuilde van woede. Hij liet het konijn vallen en reed door. Veel auto's passerden en stopten maar reden toch door omdat ze verkeer ophielden. Er was ook nog een fietser die het konijn op nam er een paar keer mee schudde, zo van... nu vind ik her eens een groor konijn waarmee ik het vrouwtje blij mee kan maken en nu weegt dat blijkbaar niks... tot hij het patattenkruid uit zijn achterste zag komen... Mijn vriend de vlegel kon zijn lach niet inhouden en proestte het uit... Maar dat was die man ook ter ore gekomen.. in twee wippen stond die op de helling waar wij ons verborgen hielden!!! Ons hart stond stil... we hebben toen wel elk olympisch record gebroken om daar weg te komen!!!
Wat later stopten er twee auto's naast elkaar... de een zei neem ij hem maar mee... nee, nee zei de ander neem jij hem maar mee..; jij hebt hem doodgereden... Nee zegt de ander die was al dood... neem jij hem maar mee.. Na 5 minuten beginnen die daar ruzie te maken om wie dat konijn mag meenemen.. Uiteindelijk gooien ze het in de gracht en reden beiden door!!! De laatste die stopte zette zijn auto 50m verder. Onderzocht het konijn en zag onmiddelijk wat er loos was.. Maar hij ging terug naar zijn wagen en nam het konijn mee... Wij heel verontwaardigd verlieten onze schuilplaats en riepen de man nog achterna dat hij ons konijn moest teruggeven... Maar de kofferbak ging ontegensprekelijk open en hij smakte het konijn er in en vertrok... En onze plezante bezigheid was gedaan!!! Tja, dat was eens wat anders dan smsjes versturen hé...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

04 jan 2009, 20:33

Amaai zeg.... da's wel fijn deze topic... ik zal mijn best doen om er zelf regelmatig iets te plaatsen... maar "alsjeblief".... laat mij hier niet de enige zijn hé!!! Iedereen zal wel iets op zijne kerfstok hebben zeker... misschien wel iets dat je nog nooit tegen iemand anders hebt verteld... Dus kruip in je pen.. of op het toetsenbord... en schrijven maar!!!!

Om jullie een beetje in stemming te brengen zal ik er nog eentje vertellen.. niet direct uit mijn kinderjaren. Alhoewel, ze zeggen altijd dat ik een kind gebleven ben, zal dat hier ook wel passen zeker?

Jaren geleden deed ik opgravingen van neergestorte vliegtuigen in WOII, en daar valt er ook het een en het ander van te vertellen!! Ik had een ganse zolder vol onderdelen!!! Maar één feit ga ik je toch vertellen. Ik was aan het zoeken met mijn metaal detector en kreeg in een meertje, aan de rand een signaal dat er iets metaal in zat. Nu het was een hoge berm en ergens in oktober, dus ijskoud! Ik moest op die berm gaan liggen met mijn hoofd naar beneden en graaide in het water wat rond... Opeens voelde ik het... een stuk metaal in een ronde vorm... Enkele malen gestopt om mijn handen op te warmen er terug zoeken... Maar het stuk zat vast met een draad of zoiets, dat gebeurde wel meer... Zeker een uur heb ik daar liggen sjamfoeteren!!! Maar ik kon niet opgeven... Mijn buik, benen armen en handen waren bevroren!!! Uiteindelijk kwam er toch stilaan beweging in dat stuk... ik gaf er nog enkele stevige rukken aan en opeens... floep... en ik had het stuk beet en ik kroop snel terug de berm op... Maar bij het eerst aanblik werd ik nog bleker!!! Niet van de kou, maar van de schrik... Ik zag dat ik een grote rattenval in mijn handen had, met grote haaientanden er aan, die in de bodem was vastgemaakt met een draad!!! En wat nog erger was, ze stond nog opgespannen!!!! Gelukkig, door de roest, is ze niet afgegaan!!! Er was kilometers in de omtrek geen levende ziel te bespeuren, en van een GSM was er toen nog geen sprake! Ik heb er wel enkele slapeloze nachten aan over gehouden…

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

04 jan 2009, 23:39

Eerst en vooral PROFICIAT met de nieuwe topic Veertje..Gisteren had ik al plezier met capriolen van Falcon..

Ik dacht even te komen lezen en als het eens past een verhaal uit mijn jeugd neer te schrijven..
Als enig kind moesten mij ouders me tijdens de zomermaanden dikwijls komen zoeken,tot ergenis van mijn ouders,al werd ik er voor gestraft telkens liep ik weg ..Op straat spelen toen kon nog het was er nog veilig weinig of geen verkeer.Zo leerde ik "stekken"=knikkeren,voetballen,met de tol spelen,en pikkelen (daarvan kan ik niet het juiste Nederlands woord)....Daar ik altijd wegliep was dan ook de reden dat mijn ouders me op twaalfjarige leeftijd op internaat deed..de mooie jaren van mijn jeugdjaren mag ik dit wel zeggen..Heel veel plezier gehad en nog veel meer kattekwaad uitgehaald en dikwijls gestraft geweest,al was ik veel keren mij van geen kwaad bewust..
Maar ik denk aan een anekdote,het moet ergens eind april begin mei geweest zijn in het jaar 1957 zoiets..Ik weet het nog goed want het was het jaar van mijn eerste communie...Ik had een mooi wit kleedje dat tweemaal dienst deed ,mijn nonkel de enige broer van mijn moeder was net getrouwd en kort nadien was het dus mijn communie...Mijn lange haren werden om te proberen in die ouderwetse krulspelden gedraaid nadat die werden ingesmeerd met bier kwestie van vastheid,dan een sigarettepapiertje rond de topjes om dan maar in de spelden te draaien,lange pijpekrullen was het resultaat, net zoals de joden..En als kers op de taart een ferme grote witte strik op mijn hoofd..precies een schroef van een vliegmachine,je kunt het ook nog vergelijken met een paasei :) ..Mooi vonden mijn tantes dat..Met die krulspelden moest ik wel een gans nacht slapen pff..dat was pijnlijk je wist begot niet hoe je uw hoofd moest leggen.Ik ben aan het afwijken...ik kreeg natuurlijk ook nieuwe zwarte lakschoentjes en daar draai het allemaal om..Een paar maatjes te groot maar met watte aan de top kon je die oplossen..een riempje met een knoopje hielt de voet mooi op de plaats.Vroeger werd alles op de groei gekocht,de stelregel was een jaar te groot,een jaar gepast,en een jaar net op het nippertje..Met schoenen was dit niet zo die waren vlugger versleten :) Doemme ik ben weer aan het afwijken,waar was ik gebleven..Ha ja mijn schoentjes....,van mijn moeder moest ik ze een tijdje aantrekken om ze wat te doorstappen,zodat ik op de dag zelf geen pijnlijke voetjes zou hebben..Met mijn witte kousjes en nieuwe lakschoentjes muisde ik er vanonder op straat natuurlijk...Wat verder in de straat was er een heel vuile grote beek en wat dacht je..ik geraakt met mijn voet daarin,toen ik mijn voet boven haalde was mijn schoentje verdwenen en mijn kous was zwart..Wat een contrast..nu zouden ze dit de yin en de yang noemen :lol: alle gekheid op een stokje..velen buren stonden nog wat buiten te kletsen toen ik er langs kwam het geluid van plets,stap,plets,stap trok natuurlijk hun aandacht,en ik met mijn hoofd lichtjes gebogen zo huiswaarts..ik hoor de buren nog zeggen"die zal ook welgekomen zijn thuis"anderen vroegen me wat er gebeurd was wel met een binnenpretje..en ik...plets,stap,plets,stap telkens een afdruk op het voetpad achterlatend...hoe dichter ik bij mijn ons huis kwam hoe banger ik werd..Wat er gebeurde kunnen jullie wel raden denk ik,ma in alle staten,.. pa is nog op zoek geweest naar mijn schoentje maar niet gevonden,ik..van geen kwaad bewust zei nog "voel me precies een assepoester" de mep die ik toen kreeg ligt goed in mijn geheugen, verdorie was niet van de poes hoor,mijn strik op mijn hoofd stond onmiddellijk scheef als de Toren van Pisa..en witte sokjes moesten ze ook kopen :) ..Weet je dat ik elke detail zo voor de geest kan halen en het is zolang geleden...
Meisjesstreken zijn anders dan jongensstreken maar daarom niet minder mooi hoop ik...
Laat maar komen,zo plezant om het te lezen,die vlegelstreken...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

05 jan 2009, 11:14

Jadi... prachtig, een mooi verhaal, en oh zo mooi geschreven!!! Ik kan er mij echt in inleven!!!

nefertari
Lid geworden op: 08 feb 2007, 13:25
Locatie: in het bos

05 jan 2009, 16:50

Falcon, Jadi en ik hoop nog vele anderen, laat ons lachen, het doet zo goed bij een mens :D :D

Spijtig genoeg ben ik altijd een heilig boontje gewwest, want ik weet mij niks te herrinneren. Alleen................................vroeger kon ik nogal zonder fouten schrijven en was daardoor het lievelingetje van de juf :oops:
Soms mocht ik met een medeleerlingetje ( in het 4de en 5de leerjaar) savonds na school overblijven en mochten we de schriften van de andere kinderen verbeteren. En MET een rode stylo, wij natuurlijk zo fier als ne gieter. Op een gegeven moment wou ik meer doen dan ik moest ( zo ben ik :D )en ging ik de bloemekes water geven. Mooi initiatief hé? Op de kast stonden planten, op de vensterbank stonden planten en op de juf haar lessenaar ( zo heette dat toen nog) stonden ook planten. Die hadden daar beter niet gestaan, want toen was het afgelopen met schriften te verbeteren en de lieveling uit te hangen.
Wat had ik dan gedaan?
Nikske, alleen, die plant stond in een schaal, en hetgeen ik er bovenaan ingoot liep er langs onder uit . En ik had dat niet gezien :oops: . Toen schreef men nog met pen en inkt of vulpen. In de juf haar lessenaar lagen haar schriften die ze in de normaalschool gemaakt had zeker, om te zien hoe ze ons moest opvoeden. Ja, natuurlijk, alle inkt in alle schriften was doorgelopen en gevlekt en vies en gezwollen.
Voila, gedaan met juffie spelen toen :D
Ik denk da dees het enige streekje is dat ik heb uitgehaald.
Alhoewel.....................................als je zo aan het schrijven bent en aan het nadenken, dan komt er nog wel eens iets boven :D ?
Maar das voor morgen, nu eerst weer eens iemand anders, want:
lachen is gezond
Neferdenkske
Innerlijke stilte is moeilijk te bereiken, maar we kunnen er wel naar streven.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2009, 17:31

JA IK WAS NATURLIJK ALTIJD DE BRAAFSTE ZOALS NU OOK HHIHHI
IK WAS AL WAT OUDER ,EN WAS NAAR DUITSLAND GAAN WONEN
MOEST NIKS MEER HEBBEN VAN NEDERLAND
IK MET LEKKER DIK BUIKJE EN DAT PER EXSPRES
NATUURLIJK ,IK HAT IN MIJN KAST CONDOOMS LIGGEN
IK ZIJ TEGEN GERHARD GEEF MIJ DIE MAAR ZODAT JOU MOEDER
DIE NIET VIND :lol:
EN HOE WAS HET MIJN ZUSTER ZOCHT MIJN HELE KAST DOOR
<DIE TRUT>
EN NATUURLIJK AAN HET KLEPPEN
MAM KIJK EENS WAT ONS RIEKSKE IN DE KAST HEEFT LIGGEN
IK MOEST HET LATEN ZIEN
IK ZIJ GA TOCH ZELF ZOEKEN ,IK WEET NIET WAAR JE HET OVER
HEBT
IK KREEG OP MIJN DONDER NIET TE GELOVEN
DUS ONS RIEKSKE LEKKER DIK BUIKSKE GING NAAR
DUITSLAND WONEN ,BIJ MIJN SCHOON OUDERS
DAAR AANGEKOMEN JA FALCON GA JIJ FF NU NIET LACHEN HE
MOEST IK OP DE PLEE
IK VROEG WAAR IS DIE EN GERHARD DIE l*** en zijn moeder
zijden daar buiten
IK VROLIJK OP DE PLEE ZO EEN DONDERBALK
IK SCHROK MIJ EEN KAPOTJE
ACHTER MIJN HOOFD LIEP EEN DIKKE RAT
IK ALS EEN GEK MIJN ONDERBROEK OP HALF 11
EN JANKTE EN SCHELDE
JULLIE GEMENERIKKEN
DIE STONDEN ZICH HALF DOOD TE LACHEN
IK ZOU ZO HET KIND HEBBEN KUNNEN KRIJGEN
VAN DE SCHRIK
EN WAS DAAR EEN GRAS VELDJE
EN DEN DEZE HEEFT NOOIT MEER OP DIE PLEE GEZETEN
GELUKKIG MOESTEN WIJ VERHUIZEN
MET DE BABY
JA LACHEN JULLIE MAAR NIET
VRESELIJK GERHARD LACHT NU NOG ALS IK HET VERTEL
VERDERS WAS IK ALTIJD ERG BRAAF GELOOF IK :lol:

JA NEFERKE FF DENKEN HE WOEHAHAHAHAHAHAA
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

nefertari
Lid geworden op: 08 feb 2007, 13:25
Locatie: in het bos

05 jan 2009, 17:41

Tis weer ikke die vertelt, maar het is een beetje in opdracht van....
Ja Jadi, over communnieschoentjes gesproken........ik moest die ook van te voren aandoen om ze een beetje " naar mijn voeten te laten komen".
Ik heb mijn communie gedaan met gewone schoenen want ik was weesten "sjotten" :D . en met schoenen zonder zolen kun je nu eenmaal niet te communie gaan hé. Ik kreeg geen nieuwe nimeer, de centen waren op ......... of niet?...................

Over die wc's van vroeger kan ons Pierreke meepraten, dat ventje werkt nogal graag met gist hé? Broodje bakken, soesjes maken, vlaaike bakken...............en gist in een volle beerput gooien van zo een wc van vroeger.......... just! een plank met een gat erin en dan een gistende beerput!!
Innerlijke stilte is moeilijk te bereiken, maar we kunnen er wel naar streven.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2009, 17:53

JA MAATJES IK WAS ERG LIEF ALTIJD
ZOALS IK WERKTE OP DE JA JULLIE HOREN HET GOED
STOONTJE
OP DE SIGAREN FABRIEK
VANDAAR IK ZO ERG GOED OM KAN GAAN MET SIGAREN
GERHARD VERTROK ALTIJD SMAANDAGS DUITSLAND
OH MIJN LIEFJE
EN IK MOEST NATUURLIJK UIT ZWAAIEN
IK OP GROTE PALLET VOL MET SIGAREN GAAN STAAN ANDERS ZAG IK HEM NIET
ZOU ER MIJN NEK VOOR GEBROKEN HEBBEN
EN PLOTS GEBEURDE HET VERWACHTE
DE PALLET GING LOPEN
EN IK LAG PLAT OP DE GROND
DURVEN JULLIE FF NIET TE LACHEN
EN IK MIJN VENTJE NATUURLIJK NIET MEER GEZIEN WAS AL MET DE BUS NAAR EINDHOVEN RICHTING DUITSLAND

IK HEB DAAR VELE VRIENDINNEN GEHAD OP FABRIEK
ONS RIEKSKE STOND AAN DE PLAKTAFEL
DE BANDEROLLEKES OM DE SIGAREN DOEN
MIJN VRIENDIG DIE TRAGE SLAK HEB IK EENS GOED TE PAKKEN
GEHAD ZODAT ZE SNELLER WERD
IK HEB HAAR VOL MET LIJM GEGOOIT
EN IK KREEG HET NATUURLIJK TERUG :lol:
DE BAAS STOND OP SPRINGEN HAHAHNAHAHAHA

MIJN VRIENDIN EN IK NIET WIJ HADDEN DE GROOTSTE LOL
DAN WAS HET MAAND MEI
DE MEIKEVERS IK NAM ER EEN MEE NAAR DE FABRIEK
IN EEN DOOSJE MET EEN BLAADJE
DIE HEB IK MIJN VRIENDIN ACHTER HAAR BLOESJE GEZET
JE KAN JE VOORSTELLEN HOE LEKKER DAT KRIEBELD HAHAHAHAHAAH

WIJ WERDEN UIT ELKAAR GEZET ,WAS NIET TE DOEN MET ONS TWEE

DAN KWAMEN ZE REGELMATIG KIJKEN DIE HOGE PIETEN
EN DAN MOEST JE 10 SIGAREN IN EEN DOOSJE DOEN
MET EEN HAND
DIE DAMES WAREN DAN ZO ERG NERVEUS
EN IK MOEST HET DAN DOEN
EN JA HELAAS KON IK TOEN AL GOED MET DIE DIKKE
SIGAREN OMGAAN
EN HUPPEKADEE IN HET DOOSJE 10 STUKS
SAVONDS DEED IK OVERWERKEN
VOOR EIGEN PORTEMONAI
DAN MOEST IK DE TABAKS BLADEREN GLAD STRIJKEN
EN WEET JE WAT IK VERDIENDE
IK GELOOF 12 GULDEN VOOR DE HELE WEEK
MIJN GOD WAT MOOIE TIJDEN
EN NU IS WILLEM TWEE VERDWENEN
JAMMER
NOG ALTIJD RIEKSKE HAAR BOLKNAKKEN
UIT VALKENSWAARD

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2009, 17:58

HOU STIL OVER DIE PLEE NEFERKE
WIJ HADDEN ER THUIS OOK EEN GADVER
OM DE ZO VEEL TIJD WAS IE VOL
EN MIJN VADER MOEST DIE DAN LEGEN LEKKER OVER DE SPRUITEN
EN OP HET VELD OP DE AARDAPPELEN LEKKERRRRRRRRRRR
GROEIT GOED
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

05 jan 2009, 18:15

Allé... dat loopt hier als een trein!!!
En echt plezant om te lezen... gelukkig dat mijn kaken al ontdooid zijn, en kan er goed mee lachen...

Nog "even" iets over die WC met planken... en dat gat er in... letterlijk en figuurlijk hier!!!

Ik herinner me nog goed... mijn moeder was vroeger, ik ga niet zeggen dik, maar toch een vrij corpulente vrouw.
Op een gegeven moment ging ze naar het toilet en even laten een gil... en help, help, dedju hoor de gellie nie goed of wat..; Ik weet nog dat ik aan de wc deur stond maar niet durfde binnengaan... Eerst even nadenken of ik niks verkeerd gedaan had op het toilet.. Maar die bleef maar paniekerig roepen, dus ik toch maar naar binnen... Ik wist niet wat ik zag... mijn moeder was half verwenen!!! Ik zag nog twee benen en een rood aangelopen hoofd!!! Ze was door de planken gezakt... en ik als snotter van 6 jaar kon hier weinig hulp bieden... vader was werken... ikke dus alleen in huis... Maar ik had de oplossing al snel gevonden... Even later kwam ik met de buurman aandraven... En verder weet ik niks meer... alleen nog dat ik met een boterham en een tas melk mijn bed in vloog! Tja... hoe moet je dat als kind allemaal verwerken... iemand uit de nood helpen en dan nog gestraft worden... Psychologen zouden er nu een grote kluif aan hebben!!!

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

05 jan 2009, 18:22

Zeg Riekske van het leeg maken van die WC... dan bleef er nog héél beneden een hoop smurrie over... en als je dan op het toilet zat met zo nen vaste drol die uit uwe buik kwam... viel die met ne grote plons in de brij en de str...t vloog langs uwe rug naar omhoog... Je kon zelfs met wc-papier er niet aan!!!
Over wc papier gesproken... dat was er natuurlijk niet... Ik weet nog dat we toen een krant hadden en om de tijd te doden als je op toilet zat moest je dat in reepjes scheuren!!! Soms lag er van mijn broers de KWIK... toen een aanstoot gevende krant, omdat er soms aanstootgevende foto's in stonden... Nu, het had wel een voordeel... als je er je achterste mee afveegde kon je de ganse dag nog naar die foto's gaan kijken in de spiegel :wink: :lol: :?

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

05 jan 2009, 18:39

Het moet iets properder zegt Veertje... mijne laatste voor vandaag... denk ik...
Nu het hier zo warm is doet mij dat denken aan die net-na-oorlogse toestanden thuis... De Leuvense kachel stond roodgloeiend te ronken... vader werken in de koolmijn... er waren twee wasdraden gespannen van de ene deur naar de andere en daar hingen de lakens en de was op te drogen... Moeder was met haar winterse bezigheden bezig... kousen breien voor haar kornuiten... en zo ontsnapte ik aan haar zicht door die lakens en haar concentratie van de steken die ze moest tellen en niet mochten vallen!!!.
Wat deed je dan... wat lummelen in de zetel... nog wat rondsnuffelen en ik vond daar nog wat okkernoten, gekregen voor mijne Sinterklaas... Die waren vlug gekraakt en er bleven nog wat schelpjes over..; Dan komt de kat op mijne schoot gesprongen en blijft opmerkelijk rustig liggen... En ja, die notenschelpen in mijn hand... de kat op mijne schoot... wat kun je dan zoal doen... Na stillekes wat gepruts te hebben had ik het voor elkaar gekregen om vier notenschelpen op de pootjes van ons Minou te krijgen..; Ik dacht, hier moet meer uit te halen zijn... Voorzichtig nam ik haar op en plaatste haar op de kachel... ze kon haar pootjes nu toch niet verbranden hé... Amaai, wat een reactie zeg... Die begint daar te lopen of haar leven er vanaf hing en ze kwam geen centimeter verder!!! En die nootjes op die metalen plaat maakten een geluid van een paard dat in een serieuze galop was!!! Ik de poes terug beet genomen en zachtjes terug laten zakken... en telkens ze in aanraking kwam met de plaat, opnieuw.. toktok, toktok... En net toen het plezant werd kwam ik in aanraking met de hand van mijn moeder!!!
Het vervolg kennen jullie zeker al... ne boterham met melk... en mijn bed in!!!!

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2009, 18:54

JA FALCON TOILET PAPIER WAT WAS DAT TOEN
KRANTEN DAAR KON JE JE GAT MEE AFVEGEN OCHARME
NU WORDEN WIJ ZOWAT IN DE WATTEN GELEGT
MOET ZACHT ZIJN NIET TE GELOVEN

Afbeelding
NU IK TOCH BEZIG BEN FF DIT
WIJ WAREN THUIS MET 6 KINDEREN
EN HADDEN EEN GROTE TIJL DIE NU VOOR DE PAARDEN IN DE WEI
STAAN
EN WERD EEN KETELTJE WATER GEKOOKT OP DE HOUTKACHEL
EN DAN KOM JE EEN VOOR EEN IN LEKKER BADJE JE P**** WASSEN
FAMILIE BADJE

JA EN IK GING AL MET GERHARD EN ZAT IN BAD
ALLE KANTJES MOESTEN SCHOON ZIJN NATUURLIJK
EN TOEN WILDE MIJN VADER GERHARD BINNEN LATEN KOMEN
IK KREEG DE SCHRIK VAN MIJ LEVEN
STEL VOOR HIJ ZOU MIJ DAAR GEZIEN HEBBEN IN DAT TEILTJE

DAN WAS HET ZO ERG DIE HOLLANDERS HADDEN IETS TEGEN EEN DUITSER
DIE K********
EN IEMAND HEEFT TEGEN MIJN VADER GEZEGT
WEET JE WEL DAT JE DOCHTER MET EEN DUITSER GAAT
HAHAHAHAHAHAHAHA MIJN VADER HEEL VROLIJK JA GELUKKIG NIET MET EEN ENGELSMAN
IK MOCHT NOOIT DOOR HET DONKERE PAADJE THUIS KOMEN
M MET GERHARD WETEN JULLIE WAAROM ????IK NIET
MOEST PRECIES OM 1O UUR THUIS ZIJN
EN WAS IK ER NIET KWAM IE MIJ HALEN
EN IK WAS NATUURLIJK IN HET DONKERE PAADJE
EN HIJ GING OVER DE GROTE WEG
ALS IIE THUIS KWAM VROEG IE WAAR IK VANDAAN KWAM
EN IK MOCHT NIET JOKKEN
IK ZIJ DAN OVER DE GROTE WEG
PATS DAN KREEG IK ER EEN GEWATST
IS NIET VOOR NIKS DAT IK ZO SCHEEF GEGROEIT BEN

IK GA JULLIE NIKS MEER VERTELLEN
IK WAS GEWOON HEEL ERG BRAAF MEISJE ZOALS NU NOG
NAT ACHTER MIJN OREN

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2009, 19:00

Afbeelding
PROFICIAT VEERTJE EN FALCON MET JULLIE TOPIC
OJE IK HOU MIJN HART VAST ALS PIERRKE EN STOONTJE KOMEN


Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

nefertari
Lid geworden op: 08 feb 2007, 13:25
Locatie: in het bos

05 jan 2009, 19:17

Plezant :D ,Falcon, gij zijt ni te doen hahahahahaha :D :D
en gij ziet er zo ne brave uit.............................................. 8O
Innerlijke stilte is moeilijk te bereiken, maar we kunnen er wel naar streven.