Onze Vlegelstreken

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Gast

10 jul 2009, 12:36

Dit topicje toevallig vandaag gevonden ,omdat Falcon zonet zei op "Babbeltjes " dat hij nog iets moest posten van z'n veertje daarom kwam ik hier eens zien wat voor deugnieterij jullie vroeger uitspookten of in wat jullie geloofden!!
Jillie zullen het niet geloven, maar tot mijn 12de jaar geloofde ik nog in Sinterklaas ik nu dit anecdote:
Toen ik 10 jaar oud was(een jaar na dat mijn papa gestorven was)toen met Sinterklaasavond dacht ik dat ik Sinterklaas kon vliegen.
Die avond zat ik dus met grote zus en mama aan de eettafel en het had ons uitstekend gesmaakt(frikandellen met kriekjes)ieder kind lust dat, toch??. Op een gegeven moment vroeg mijn zus om iets te gaan halen uit de slaapkamer, ik dus naar boven. Eenmaal de deur geopend zag ik op het bed een massa speelgoed en snoep naar mij lonken en de raam stond wagewijd open en de koude blies over mij, ik dus vlug de raam gaan sluiten en wat ik toen zag tart elke verbeelding,zag Sinterklaas nog net op zijn paard springen en in volle maneschijn de koude nacht inrijden .
Zo hard als ik kon begon ik te gillen en in allerheil vlogen mama en mijn zus de trap op om mij ter hulp te snellen; kon geen woord uitbrengen maar later die avond vertelde ik dus wat ik gezien had en ze hadden nog nooit zo hard gelachen met mij als toen. Ja ja ons meisje had verbeelding zeiden ze, maar ik wist wel beter dacht ik toen en heb er die week een opstel over gemaakt in de klas(4de jaar) en had toch gewonnen zeker??Dus waar verbeelding al niet goed voor is, heb nog jaaaaaaren nadien er mee bezig geweest!!Kinderen he??ze kunnen raar uit de hoek komen heb ik zelf ondervonden hihihi :lol: :lol: Maar heb toch maar lekker gesnoept!!
Gast

10 jul 2009, 12:57

AfbeeldingDit verhaaltje is niet zozeer een vlegelstreek eigenlijk, maar iets dat mij overkomen is in mijn leefwereld als kind! Nu zal ik eens een streek vertellen toen ik baby was dus zelf weet ik er niets van maar heb mijn moeder toch maar flink ermee opgezadeld en heb er nu nog pret in!!
We woonden echt op den buiten zoals ze zo schoon zeggen en niet ver van ons huis kabbelde er een lief klein proper beekje(niet zo'n stinkend water als nu) en mijn mama was dus op wandel met mij in de kinderwagen( zo'n mooie oude en nu antiek!)Na een tijdje gewandeld te hebben en niets van mij gehoord te hebben dacht ze ,wat slaapt mijn kleine meisje toch liefelijk tot ze een blik in de kinderwagen wierp. Een ijselijke kreet kwam uit haar keel, en ik bekeek ze blijkbaar niets begrijpend en waarom ze mij zo'n angst aanjaagde! Blijkbaar dacht ze dat ze een zwart kindje had meegenomen van ergens, tot ze zag wat dat zwarte(allee bruine) was dat op mij kleefde, inderdaad,had een boodschapje achtergelaten en blijkbaar ben ik er mee beginnen spelen en hing ik dus vol van boven tot onder(was dit al onbewust een streek ??)met mijn "verrassing"Mama vond er niets beter op dan mij met twee vingers uit de wagen te vissen en mij in dat lieflijke beekje te gaan uitspoelen,moet er nu nog om lachen. Wij zijn nu zoveel jaren later en ben praktisch in de buurt blijven wonen, en telkens ik daar met de fiets voorbijrijd zie ik mij daar bengelen in dat beekje!!
Gast

10 jul 2009, 13:07

falcon dat is een goeike!!!

het zal geen deugd gedaan hebben, als die met zijn schoen wilde gooien,

heef die in zijn leven zijn jefke nog kunnen gebruiken!!! hahahahaah

alles vloog er toch niet af, ocharme zijn jefke!!!

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

10 jul 2009, 18:01

GOEIE MET DAT JEFKE HAHAHAHAHAHA
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Lieve 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:18
Locatie: Regio Boom

10 aug 2009, 12:27

Plekje haalde vlegel streken uit in de kinderwagen :lol:
al goed dat die beek daar was en proper water anders had je zo terug naar huis gemoeten
wat een moeder lijden kan hé
de andere moet ik nog lezen
Lieve
Take my advice,
I'm not using it.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

10 aug 2009, 16:45

En ik die dacht dat PLEKJE geen VLEGELSTREKEN uit stak, zal moeten

oppassen tijdens ons bezoek aan DE ZOO op vrijdag dat zij geen fratsen

uitsteekt met de dieren ???
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

21 okt 2009, 19:33

Afbeelding
RIEKSKE IN HAAR JONGE JAREN HIHIHIHIHIHIH
Afbeelding
RIEKSKE HAALD SCHADE IN HIHIHIHIHIHIHIHI
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

aisha
Lid geworden op: 07 apr 2006, 21:04
Locatie: puurs

21 okt 2009, 21:35

toen met de grote overstroming van januari 1953 was ik een maand oud

ik lag in mijn kinderwagen zo een oude metalen (heb er later als kind nog mee gespeeld) mijn moeder en vader hoorden dat het water op komst was en begonnen heel ijverig alles naar boven te doen en alles af te sluiten met een schof aan de deuren enz

ze waren alle twee doodop en zaten boven op bed zo van dat hebben we weer goed gedaan toen mijn moeder gilde de klein staat er nog
vader direkt naar beneden en daar dreef ons annieke lekker rond op het water in haar koets

mischien daarom dat ik zo vlug zeeziek word :wink:

je ziet het niet altijd de kinderen die iets uitspoken ook ouders kunnen dat :D :D :D

aisha
Achter elke wolk schuilt een blije verrassing

aisha
Lid geworden op: 07 apr 2006, 21:04
Locatie: puurs

27 okt 2009, 13:46

onze jurgen kwam gisterenavond om datums en namen van zijn voorouders vragen
dat deed me terug denken aan vroeger :lol:

wij moesten een soort stamboom maken en vertellen wat onze voorouders hadden gedaan vroeger

mijn pa was overleden zijn vader toen pa 7jaar was en ons moeder heeft die dus niet gekend zijn ma heeft ze ook maar eventjes gekend ja daar stond ik he toen mijn moeder zegde je grootmoeder dat weet ik nog was een fiere dame die dacht dat ze een gravin was

en ik was vertrokken heb me daar een verslag gemaakt van hier tot ginder
heb op de stamboom geen punten gekregen maar wel een tien voor het fantasierijkste verslag :lol: :lol:

toen ik zelf dan kinderen had die een hekel hadden aan opstel maken vroeg ik hen om trefwoorden en de titel en leefde mij uit zij moesten alleen overschrijven en haalden goede punten

tot de jongste ook weer met een afkwam ( ze had er niet bijgezegd dat het voor een wedstrijd was ) een maand later kwam ze uit de klas gestormd wij werkten daar alle twee en roept mama je hebt de eerste prijs ik kon niet volgen maar de direkteur wel en hij zegt els wie heeft gewonnen zij al stotterend ikke mijnheer maar mama heeft het het nagekeken.
toen de kinderen wegwaren zegt hij tegen mij annie als er nog zo iets is dan schrijf jij het dan zijn we zeker van een prijs
amaai daar stond ik met rode wangen en een mond vol tanden wat niet dikwijls gebeurt .

Afbeelding
Achter elke wolk schuilt een blije verrassing

Franske2
Lid geworden op: 07 nov 2009, 15:26
Locatie: Zoersel

19 nov 2009, 19:15

Op een dag in januari was er nen hele hoop sneeuw gevallen.
De tram waar ik mee naar school moest was natuurlijk veeeel te laat ( ja toen kon dat ook al )
Met enkele companen enkele mooeie bollen gerold . Mooi schuin opgestapelt tegen een voordeur , dan belleketrek en weg wezen
DE toen ariverende tram heeft toen waarschijnlijk pijnlijke gevolgen voorkomen.
Alles wat hier geschreven wordt is waar
maar ... niet alles wat waar is wordt hier geschreven

Franske2
Lid geworden op: 07 nov 2009, 15:26
Locatie: Zoersel

19 nov 2009, 19:27

Veel later en niet zo eerlijk.
In een grote danszaal werd er toen muziek gespeeld op een prachtig orgel met zo van die boeken met gaatjes .
Nu was de orgelbediener een grote fan van een bepaald liedje ,elk tweede lied was prijs. (de drank in de man , de wijsheid .... juist.)
Ik was niet alleen hoor, maar samen met enkele maten. We hebben die bepaalde orgelboek geleend zonder er naar te vragen (om het beleefd uit te drukken) Dit ding mooi bij onze pastoor voor de deur gezet , beleefd aangebeld maar niet gewacht op het openen van de deur.
We dachten toen om onze hemel te verdienen . Had de pastoor tijdens zijn zondags preek niet gewaarschuwd voor den duivel in zulke zalen :oops: :oops:
Alles wat hier geschreven wordt is waar
maar ... niet alles wat waar is wordt hier geschreven

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

07 nov 2010, 15:07

Met een dikke verkoudheid op huisarrest en nog eens
de tien bladen van onze "vlegelstreken" gelezen; echt goed !
Spijtig dat onze jongere lezers zó braaf waren dat er geen
postings meer bijkomen.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

13 jan 2011, 14:07

-

Er komen hier nog enkele VLEGELSTREKEN in mijn geheugen !!! ga eens trachten deze samen ta vatten;

-MELKLBRIGADE

-DOKTERKE SPELEN

-DE STOOMTREIN

-DUITSERS
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

13 jan 2011, 15:13

SDW, van de melkbrigade weet ik ook nog alles...

Maar begin jij maar eerst te schrijven over punt 2: doktertje spelen...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

13 jan 2011, 15:47

Ben net eens op 70+ gaan lezen... fantastisch wat ze daar schrijven over het Antwerpse... Solo margarine... Belga.... Tigra.... heb er veel bijgeleerd!

En voor ik het wist had ik er ook een tekste geschreven... maar past hier eigenlijk ook...

Weten jullie trouwens hoe ik aan mijn eerste sigaret kwam? In de winkel durfde ik dat niet kopen natuurlijk...
Maar het was op de kermis... in een schietkraam...
Ik weet niet of het bij jullie ook zo was, maar er waren stenenpijpjes over een ijzeren stang geschoven en doorop hing een speelgoedje... Als je het pijpje stuk schoot was het speelgoedje voor jou... Er werd natuurlijk veel gefoefeld als de aandacht van de marktkramer even verdwenen was... met de loop van het geweer het pijpje er af schuiven b.v.
Maar terug naar mijn eerste sigaret...
In het midden van de schietkraam stond een ijzeren plaat met daarop "meestal" een poster van een schoonheid.... Beneden stak een stangetje uit met een plaatje er op en daar moest je proberen op te schieten... In de mond van die schoonheid zat een klein gaatje en daar werd een sigaret in gelegd. Als het plaatje raakte sloeg er een klep tegen de sigaret die dan op haar beurt uit haar mond vloog en net voor je neus belandde. Als jonge snaak mocht je niet roken, maar als niemand keek, heel vlug op het plaatje richten, pang... en nog geen seconde later snel die sigaret in mijn bovenzak moffelen
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...