|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Fair
|
Geplaatst: Za 05 Feb 2011, 17:57 Onderwerp: Windows 7 installeren, opnieuw installeren of verwijderen |
|
|
Klik HIER
Opgelet
"windowscorner" verschaft prima informatie doch in de marges van de pagina's staan uitnodigende reclames die met de info waar ik naar verwijs NIETS te maken hebben. Klik daar dus niet op !!!!
Voer ook geen bewerkingen uit die je helemaal niet begrijpt of waar je moeite mee hebt om ze uit te voeren. Bevraag je dan eerst op het forum.
Laatst aangepast door Fair op Zo 13 Feb 2011, 13:46, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Fair, ik ben een nieuwe "sukkelaar" met Win7, en, met de bedoeling te weten te komen wat men moet doen om die HD van 1,5 Tb op een zo goed mogelijke manier te gebruiken, ben ik op dit topic terecht gekomen.
Spijtig kan ik niet lezen wat daar staat, en voordat ik verder ga met iets al dan niet verkeerd te doen, wou ik weten wat daar staat, staat daar iets wat belangrijk is?
Bedankt voor je antwoord
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
lode
|
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 12:08 Onderwerp: |
|
|
Danny,
Raar dat U niet alles kan lezen.
Hier de volledige tekst
Zorg om te beginnen dat de snelkoppeling naar uw bestanden op het bureaublad staat. Dit doet u door met de rechtermuisknop op een leeg stuk van het bureaublad te klikken en te kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" .
Klik nu linksboven in het scherm op "bureaubladpictogrammen wijzigen".
Zet in het dialoogvenster dat nu geopend wordt een vinkje voor
"Bestanden van gebruiker". Sluit af door op "Toepassen" en daarna op "Ok" te klikken. Er wordt nu een pictogram op het bureaublad geplaatst dat naar de diverse bestandslocaties verwijst.
Sluit alle vensters, klik nu met de rechter muisknop op dit pictogram en kies voor "Openen".
U krijgt nu een overzicht van de verschillende mappen waaronder de map "Mijn documenten". Maar ook andere mappen zoals "Mijn afbeeldingen", "Mijn video's" en "Mijn muziek" kunt u beter verplaatsen als u de computer gebruikt om uw multimediabestanden te beheren en op te slaan.
Klik met rechts op de map die u wilt verplaatsen en kies in het geopende contextmenu voor "Eigenschappen".
Klik in het geopende dialoogvenster op het tabblad "Locatie". Je ziet nu de huidige opslaglocatie van de geselecteerde map. Meestal is dit de map "C:\\users\[GEBRUIKERSNAAM]\[MAPNAAM].
Om te voorkomen dat we later al onze bestanden moeten kopiëren als we Windows opnieuw moeten installeren kiezen we er voor de map met zijn inhoud te verplaatsen.
Denk er om dat verplaatsen alleen zin heeft als je hem naar een locatie verplaatst waar geen besturingssysteem op geďnstalleerd is. Dus niet naar een andere locatie op de C-schijf. Maar als je een computer hebt met een zogenoemd dualbootsysteem, waar dus meerdere besturingssystemen op geďnstalleerd zijn, ook niet naar een van de partities waar een besturingssysteem op staat.
Klik op "verplaatsen" en blader naar de gewenste locatie,
kies tenslotte voor "Map selecteren".
In het dialoogvenster is de locatie nu gewijzigd in de locatie die je zojuist hebt gekozen. Klik nu op "Ok" om de map daadwerkelijk te verplaatsen.
Windows zal nu vragen of u alle bestanden van de oude naar de nieuwe locatie wilt verplaatsen. Omdat het niet zinvol is de map ook op de oude locatie te laten staan kiezen we voor "Ja". Windows zal vervolgens de map met inhoud naar de nieuwe locatie verplaatsen. Afhankelijk van de grootte van de map kan dit enige tijd in beslag nemen. Maar Na afloop zijn je bestanden veilig. Ook al wil Windows niet meer opstarten je bestanden raak je hier niet meer door kwijt. Herhaal bovenstaande stappen eventueel voor de andere mappen die je wilt verplaatsen en je computer is weer een beetje "crashbestendiger".
_________________ 1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-PremiumSP1/Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb /IE 10/MS Office Pro 2003/ OpenOffice/ NOD32nl-V5 |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je antwoord Lode, ik zal dit eens heeeeeeel rustig doornemen, en daarna nogmaals herlezen ...
Eerst dienen HD gaan partitioneren, staat nu in een Boot (C) van 1,32 Tb en een Recover (D) van 39,9 Tb.
Ik had op mijn vroeger XP machien alle programma's op de C staan, en mijn data's op de 3 andere partities.
Misschien nog volgende vraag, staat er op de C uiteindelijk slechts de Win7, of staat daar eventueel ook nog de Office, de CCleaner, Malwarebyte enz?
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
lode
|
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 14:17 Onderwerp: |
|
|
Normaal staat er op de c van een nagelnieuwe Pc enkel het OS, in uw geval Win 7. Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een aantal programma's meegeleverd worden. Meestal zijn dat gratis- of probeerversies.
Ik zelf heb mijn C niet meer in stukken getrokken maar een 2de HD geplaatst waar ik al mijn data op zet.
Alle programma's installeer ik op de C.
Office moet men aankopen, het zou ook kunnen dat ge een probeerversie meegeleverd krijgt. Maar na verloop van tijd zal men u vragen deze aan te kopen.
CCleaner, Malwarebytes, Spywareblaster enz. zullen er niet opstaan en moet ge downloaden en installeren.
Geef Fair de tijd om mijn antwoord eens door te nemen en te verbeteren en of aan te vullen.
groeten
Lode
_________________ 1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-PremiumSP1/Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb /IE 10/MS Office Pro 2003/ OpenOffice/ NOD32nl-V5 |
|
| Naar boven |
|
 |
Fair
|
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 22:34 Onderwerp: |
|
|
| Danny. schreef: |
Eerst dienen HD gaan partitioneren, staat nu in een Boot (C) van 1,32 Tb en een Recover (D) van 39,9 Tb.
|
Indien je ooit nog eens terug wil naar fabriekinstelling dan raad ik je aan die schijfindeling NIET te wijzigen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Fair
|
Geplaatst: Di 01 Maa 2011, 22:42 Onderwerp: Re: Hd partitioneren in 7 |
|
|
| Honoré.1934 schreef: |
Ik heb me laten verleiden om een laptop te kopen met daarop 7 als besturingssysteem .
|
Dan is dat sowieso een merk-pc. Bij dergelijke pc's wordt al enige tijd geen Windows installatie DVD meer bijgeleverd. Om Windows opnieuw te installeren (naar fabrieksinstelling gaan) maakt men tegenwoordig gebruik van wat men "Recovery" noemt. Ieder computermerk vult dat op zijn eigen manier in. Zelfs binnen hetzelfde merk zijn er verschillen per type computer.
Soms is er enkel sprake van een al dan niet onzichtbare partitie waarop je Windows Setup en de nodige drivers en basissoftware zijn opgeslagen. In een dergelijk geval moet je zelf je recovery-DVD ('s) branden. Dat staat dan ook vermeld in de gebruikershandleiding. In andere gevallen wordt (worden) er naast een beperktere recovery partitie ook nog één of meer recovery DVD ('s) bijgeleverd. Het ene kan hier niet zonder het andere. Ze vullen elkaar dus aan.
Je begrijpt dus al dat die recovery (soms een andere naam) partitie van levensbelang is voor dergelijke pc's. Maar al te vaak wordt die, bij computerproblemen, middels een volledige format van de interne harde schijf naar het rijk der hemelen verzonden. Dat zijn dan echte computerdrama's !!!
Ik raad iedereen die een merkcomputer bezit aan om geen wijzigingen in de schijfindeling aan te brengen. Het is al meermaals gebleken dat daardoor een eventuele terugkeer naar fabrieksinstelling niet meer mogelijk is.
We hebben de dag van heden voldoend middelen (zelfs gratis) bij de hand om alle mogelijke calamiteiten het hoofd te bieden. Het aanmaken van een specifieke DATA-partitie is dan ook niet echt meer nodig.
Tegenwoordig mag men er al bijna vanuit gaan dat de meesten onder ons over een externe harde schijf beschikken. Ik zou durven zeggen: "Da's onmisbaar". Dat zal blijken uit wat nu volgt.
Het is verstandig om al van zodra je nieuwe pc in gebruik is genomen een FullDisk image van je interne schijf op je externe harde schijf op te slaan. Daar volgt dan uiteraard best ook een image van de C-partitie op. Van deze laatste kun je er later naar believe nog wel maken maar de eerste is de belangrijkste.
Om die images te maken heb je passende software nodig, maar die is ruimschoots ter beschikking.
Voor mij is Acronis True Image (betalend) nog altijd de Mercedes in dit element maar een aantal gratis programma's doen niet veel onder. Zoals:
- Paragon Backup & Recovery™ Free Edition.
- EASEUS ToDo Back-up.
- Macrium Reflect Free.
Daarnaast zou ik aan backup van al je data op de externe harde schijf plaatsen en deze zeer regelmatig synchroniseren met de data op je pc.
Voor Win 7 gebruikers is het al een stuk gemakkelijker. Indien zij de map die hun accountnaam draagt back-uppen dan hebben ze in principe alles van data. Tenminste indien je je aan de Windows gebruiken houdt en dus geen dat gaat opslaan waar Windows dat niet verwacht. Uitzonderingen kunnen e-mail mappen zijn, al naargelang welk e-mail programma de dienst uitmaakt.
Zeer populaire synchronisatie programma's zijn:
- AllwaySync. Bij gratis gebruik beperkt tot 40.000 te synchroniseren bestanden per maand.
- FreeFileSync. Is een "OpenSource" en is ook voor gratis gebruik ongelimiteerd.
Deze laatste gebruik ik tegenwoordig. Helaas weet ik er nergens een handleiding van op het NET staan. Heb er zelf een geschreven maar die is niet geschikt om publiek ter beschikking te stellen omdat de afbeeldingen die er in opgenomen zijn een privé-karakter hebben.
Vergeet dus maar het maken en instellen van een data-partitie en werk met images en een regelmatig te synchroniseren back-up van je data.
daarbij is dus zoals eerder gezegd een externe harde schijf onmisbaar.
Ter info:
Acronis True Image Home 2011 is nu toch wel echt extreem uitgebreid. In zo verre dat ik het programma voor een doorsnee computergebruiker veel te ingewikkeld vind. Dat is mijn persoonlijke mening hé. De vorige versies waren veel gebruiksvriendelijker en deden ook wat ze moesten doen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
eno222
|
Geplaatst: Za 09 Apr 2011, 20:12 Onderwerp: |
|
|
ik heb pas een nieuwe laptop met windows 7 en ik versta nergens iets van
Het ergste is dat ik als expat een spaanse laptop kocht, windows 7 is in het engels maar office is in het spaans, plus nog vanalles anders zoals de helpdesk, zoals ik zei, ik versta er niks van en nederlandse boeken moet ik dus niet raadplegen... afijn, 't ziet er lief uit. Een spaans qwerty-klavier ook....ńńńńńńńńńńńńńńńń eviva espańńńńa
|
|
| Naar boven |
|
 |
willby
|
Geplaatst: Ma 14 Nov 2011, 22:28 Onderwerp: |
|
|
als je win 7 ultimate erop hebt staan is het heel simpel om dat in het nederlands te zetten. Heb bij mij ook win 7 erop laten plaatsen,was in het engels, en na een paar uurtjes zoeken ultimate erop gezet en zonder probleem alles veranderd in het nederlands.
_________________ leven is nog steeds mooi, ondanks...... |
|
| Naar boven |
|
 |
pcekspeer
|
|
| Naar boven |
|
 |
|