SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

waar leidt deze weg naartoe?
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Ouderdom
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 04 Jun 2009, 12:38    Onderwerp: waar leidt deze weg naartoe? Reageer met quote

Dag,ik lag zondag in mijn karavan en ik mijmerde.Wie ,wat ben ik nu eigenlijk.Gans mijn leven heb ik hard gewerkt,vooral nachtwerk.Door allerhande omstandigheden heeft dat mij niet veel opgebracht.Een goed jaar geleden ben ik ineengestort na een discussie en onterechte verwijten van mijn werkgever.Ik ben nog steeds arbeidsongeschikt.Eerst sprak men van depressie totdat de onderzoeken ,slaapapneu ontdekten.Nu slaap ik met een CPAP.Ik neem seroxat en edronax.Het ergste is dat ik zo krachteloos ben.Bij de minste inspanning of druk begint mijn hoofd te tollen en mijn benen te schudden.Soms als ik neerlig schokt gans mijn lichaam.Bezoek of op bezoek kan ik niet meer aan.Seks gaat bijzonder moeilijk om niet te zeggen gaat helemaal niet.Wat dan moeilijk wordt voor mijn vrouw.
Ik verplaats mij meestal met een wandelstok en niet te ver.Zo is een marktbezoek teveel gevraagd.Fietsen kan, maar dan héél traag.In de tuin werken niet langer dan een uur en zeer uitgeput.
Ik voel mij langzaam uitdoven als een kaars.Week na week wat minder kracht.Er zijn er die zeggen ,je moet wat sporten.Maar hoe?Ik heb 2 maanden revalidatie gedaan,3x per week.Naar het einde toe kon ik zelfs de lichtse inspanningen niet meer aan en ben ermee gestopt met de bedenking:het geeft geen zin om een lekke band op te pompen als het lek niet gedicht is.Hoe kan men sporetn als men geen kracht heeft?
Wanneer ik nu bedenk,dat ik zo gewerkt heb,zo ten dienste heb gestaan voor gelijk wie,ik nu zelf hulp aan anderen dien te vragen.Dat stoort mij.Ik voel mij overbodig,nutteloos.Moest ik verdwijnen ,ik zou er nog blij mee zijn.Ik zie geen toekomst.Daarom mijn vraag:waar leidt deze glijbaan naartoe?
Groetjes Gilbert

zotspook

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2009, 1:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, waarom zou je moeten sporten, inplaats van te kniezen, pak je biezen en ga is een stevige wandeling maken in de natuur en geniet er is van, er valt zoveel te beleven in die natuur, zoals een mooi klein bloemeke, een vogelke dat zingt, een koe of paard dat is ne keer afkomt om je te groeten, eens rustig en op je gemak genieten van de omgeving, enz....; en ook yoga kan misschiens ontspannign brengen, je moet ook niet altijd klaar staan voor anderen, aan je eigen mag je ook is denken en waarom ook niet.

gerarda

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2009, 8:14    Onderwerp: waar leid dat naartoe Reageer met quote

Goede morgen,
Op uw vraag kan feit feitelijk alleen gijzelf antwoorden misschien een raar gezegde maar wij weten niet wat uw mogelijkheden zijn maar aanpassen kunt ge.Om te beginnen iets dat niet kan opgelost worden aanvaarden en uw leven er naar inrichten. B.V. bij mooi weer ergens in een park op een bank gaan zitten eventueel met uw vrouw of alleen met een goed boek of een kruiswoordraadsel invullen.Ge bent eens uit uw huis .
Ge moogt nu de mooiste caravan hebben die er bestaat maar ik zou me daar ook niet gelukkig voelen gans de dag . Ge moet andere oorden opzoeken en onder de mensen komen.Desnoods ernaartoe gaan in een rolstoel.Ik vind niet dat ge noodzakelijk in invalide moet zijn om een rolstoel te gebruiken.

groetjes gerarda

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2009, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe mijn best om iets te doen.Wij hebben een tuin,waar ik graag in werk.de aarde voelen is zoals het leven , je oorsprong ,voelen.Maar daar zit juist mijn probleem.Ik heb er de kracht niet voor.Ik heb veel gelezen vroeger,maar nu gaat het niet meer .Het vraagt teveel energie om mij te concentreren.De caravanne staat wel achter in de tuin,en daar ligt een puzzel open ,wanneer ik 5 stukjes leg ben ik tevreden
Vandaag zal ik proberen soep te maken en brood te bakken.Zo heeft Françoise wat te eten als ik volgende week in het ziekenhuis lig voor een prostaatboring.
Nu zit ik geweldig te beven achter mijn computer.
Groetjes Gilbert

nelly2

BerichtGeplaatst: Wo 10 Jun 2009, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gilbert,

Ik ben geen arts maar heb wel ervaring met seroxat... heb het bijna twee jaar genomen in combinatie met trazolan en voelde me als een zombie, moe en lusteloos, libido naar af zoals je zegt.

Pas toen ik onder begeleiding van een chiropractor de medicatie ging afbouwen naar niets leefde ik terug op.

Misschien ook voor jou een aanrader?

Succes.

Naar boven
gerarda

BerichtGeplaatst: Wo 10 Jun 2009, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

nelly2 schreef:
Gilbert,

Ik ben geen arts maar heb wel ervaring met seroxat... heb het bijna twee jaar genomen in combinatie met trazolan en voelde me als een zombie, moe en lusteloos, libido naar af zoals je zegt.

Pas toen ik onder begeleiding van een chiropractor de medicatie ging afbouwen naar niets leefde ik terug op.

Misschien ook voor jou een aanrader?

Succes.

Inderdaad zoals u verteld nelly2 heb ik het al van andere mensen ook vernomen dat ze nog meer in de put zaten van die seroxat. en ik heb ook iemand die dat nam waarbij ik dacht als ik haar zag:het is als een zombie.

Groetjes gerarda

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 11 Jun 2009, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik nog eens.Eens een redelijke dag gehad.Suikerbrood gebakken,aardbeientaartjes gemaakt en het eten klaar gemaakt vooraleer Françoise thuiskomt.Ik ben wel moe nu.
Bedankt voor jullie tip.Ik had er al over gelezen,maar op het einde van de maand zal ik er eens van spreken met de dokter.Ik ben wel eens zo Seroxat gestopt en ik kreeg toch de indruk dat de zwarte gedachten weer boven kwamen.Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om van dokter te veranderen.Ik heb er al zoveel gedaan ,en nog eens gans het verhaal doen, zie ik niet meer zitten.
Ik ben ook op een forum voor apneu in Nederland.Een interessante site, als je aan apneu lijdt.Daar zijn ook verpleegsters die aan die aandoening lijden.Ik zal hen ook eens vragen wat ze denken van Seroxat en zo .
Nog een goeie avond,Gilbert

gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Zo 28 Jun 2009, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dag.Wij zijn gisteren met de trein naar Antwerpen geweest.Kwestie om er eens uit te zijn.Het ging heel moeilijk.Gelukkig dat er banken staan op de Meir.Fançoise ging in de winkel en ik wachtte buiten op een bank.Er was veel straat animatie.Al bij al een leuke dag.Groetjes Gilbert

gerarda

BerichtGeplaatst: Ma 29 Jun 2009, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

gilbertenfrancoise schreef:
Dag.Wij zijn gisteren met de trein naar Antwerpen geweest.Kwestie om er eens uit te zijn.Het ging heel moeilijk.Gelukkig dat er banken staan op de Meir.Fançoise ging in de winkel en ik wachtte buiten op een bank.Er was veel straat animatie.Al bij al een leuke dag.Groetjes Gilbert

Gilbert, het is goed van u dat ge de raad opvolgd om die seroxat weg te laten maar als ik u de raad mag geven omdat wel geleidelijk aan te doen.
B.V. één week een halve en dan één week een kwartje of eens een dag schranken. Niet ineens weglaten. dat is dan ook verkeerd hoor.
veel plezier met uw bakken en koken.
Mijn man kookt en ik bak het brood.

Groetjes gerarda

Naar boven
alfa

BerichtGeplaatst: Di 30 Jun 2009, 6:05    Onderwerp: Reageer met quote

Gilbert : je hebt een PB-tje .

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Di 30 Jun 2009, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dag iedereen,ik ben nog eens terug.Ik ben juist naar de huisarts geweest.Ze vindt het niet aangewezen om in mijn geval de seroxat af te bouwen.
Ik zou aan al wie die ondervinding heeft met Seroxat een paar vraagjes willen stellen?

Wat is/was de juiste dosering per dag dat ingenomen werd?

Wat lusteloosheid,moe enz. betreft, wat zou ik daar onder mogen verstaan?

Hoe gaat het met het lezen van boeken ,"stationlectuur",kranten,lange teksten op de pc.

Hoe gaat het met gaan,wandelen,fietsen?Hebben jullie een wandelstok nodig bvb.?

Hoe kunnen jullie omgaan met drukte ttz. :familiefeest,bezoek,op bezoek druk café bezoek e.d.

Kunnen jullie met de wagen rijden?

Jullie antwoorden zouden mij misschien een objectiever beeld kunnen geven.Ik weet het niet.

Indien je niet wenst een antwoord te geven omwille van te discreet,mogen jullie mij gerust een PB sturen.Wij zullen de privé respecteren(ik kom niet op de juiste term).We zullen het zeker niet rondbazuinen!Daar hebben wij geen belang bij!Hoedanook,dat ligt niet in onze aard.

Wat het beven en schudden betreft heb ik nu een afspraak in Gasthuisberg op 18/08

Alvast veel dank en nog de groetjes,en houdt het fris!

Gilbert en Françoise

Laatst aangepast door gilbertenfrancoise op Wo 01 Jul 2009, 8:26, in totaal 1 keer bewerkt

gerarda

BerichtGeplaatst: Di 30 Jun 2009, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Gilbert, wat het afbouwen betrefd van seroxat zal ik eens aan die persoon vragen als ik ze zie. Ik moet wel zeggen dat ge misschien niet moet volledig afbouwen en dat het dit is wat de dokter bedoelt.
Wat dat bezighouden van mij betrefd. Ik ben een vrouw en heb waarschijnlijk andere intersses als gij.
Eens dat het minder warm word zal ik me bezighouden met haken.Lezen doe ik ook regelmatig maar niet meer ganse namiddagen als vroeger maar een uurtje of twee . Ik kan nog met de auto rijden en ga dus regelmatig de hond van de kinderen halen en vanaf daar heb ik bossen en ga ik dan één uurtje met de hond wandelen.
s'Morgens is het ons eerst werk van mijn man en ik de krant lezen en ik vul het kruiswoordraadsel in hoewel ik het liever wat moeilijker zou hebben zoals het er vroeger in stond.Daarna ben ik goed wakker om aan mijn dagelijkse huistaken te beginnen.
En s'avonds hebben we dan onze t.v. programmatjes.
Maar ja het is moeilijk vergelijkingen te maken met andere mensen en zeker als ge iets mankeert dat ge misschien niet goed uit de voeten kunt.
Ik gaf u hier wat uitleg omdat ik wilde aantonen dat wat variatie in uw dag de verveling weghoud. maar als ge beperkt bent in lezen of t.v. kijken is het wel minder aangenaam natuurlijk.

maar ja een babbeltje op het seniorennet kan ook eens je zinnen verzetten
Groetjes gerarda

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jul 2009, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Gerarda,bedankt voor je reactie.Een forum als deze doet inderdaad deugd.
Het is wel zo dat ik mij niet verveel.Als het kan doe ik de (kleine)huishoudelijke taken.
Je doet me dromen .Waar is de tijd dat ik nog eens een kruiswoordraadsel heb ingevuld?Ik heb er ook veel ingevuld in de krant.Stom,want ik liet er mijn slaap voor!?
Op mijn 63ste geen auto meer kunnen rijden,niet kunnen lezen(boek of zo),geen tv,stappen gaat heel moeilijk en dan nog met een wandetstok,enz.De pc is soms teveel.Typen gaat sowieso traag,maar soms is dat nog teveel.
Ik heb het moeilijk om aan te nemen dat dit door 30mg/dag seroxat komt.Beven en schudden had ik vroeger al en toen nam ik geen seroxat.
De resem dokters,die ik daarvoor al heb geraadpleegd,zeggen dat het te maken heeft met stress en depressie.Ik voel mij niet depressief vandaag ,want ik kan wat werken. Nochtans ik heb een zware kop.Ik ben nu wel alleen thuis,dus geen drukte en zachte muziek.Soms is muziek mij teveel,ik die zo graag muziek hoor.Radio 2 bvb kan ik niet meer beluisteren,dat gebabbel stoort mij.Moest ik altijd iets KUNNEN doen,dan ging alles voor mij voor de wind.Allez,met mate toch.
Nog een frisse dag vandaag en de groetjes van Gilbert

gerarda

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jul 2009, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Gilbert ik kan me voorstellen dat ge soms eens de moed laat zakken.
Het staat ons allemaal te wachtten dat het geleidelijk aan moeilijker gaat.
Ik moet wel zeggen dat u toch wel u niet mag laten gaan want het beste hebt ge nog en dat is uw vrouw.
Over een tweetal jaar was ik mijn man bijna kwijt door een zware operatie.Hij is er gelukkiglijk doorgekomen en weer dezelfde als vroeger allen dat hij niet meer zover tevoet gaat en liefst thuis zit maar daardoor genieten wij meer van het feit dat we nog samen zijn.

Tot later babbeltje groetjes voor u en uw vrouw gerarda

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 02 Jul 2009, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Goeiemorgen Gerarda,bedankt voor je bemoedigende woorden.Inderdaad ik heb nog altijd mijn vrouw en ik wil ze nu eens graag citeren met haar kijk op mij.
"Je hebt gans je leven gelopen en gedaan.Nu is de elastiek gesprongen.Je bent te diep in je réserves gegaan.Je moet leren aanvaarden dat dit nu voorbij is.Anders ga je blijven lopen van dokter naar dokter en je zal nooit eens rustig zijn."
Ik denk dat er veel wijsheid inzit.Wat die réserves betreft had ik de laatste maanden meer en meer het gevoel van :Dit hou ik nooit vol.
Ik kan moeilijk aanvaarden dat ik zo verder moet leven.Ik doe nu een ganse inspanning om te typen.Om mij wakker te maken heb ik de bloemen water gegeven,een rondje in de tuin gedaan.
Ik zal nu voorlopig stoppen,nog de groetjes,Gilbert

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Ouderdom Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: