SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

waar leidt deze weg naartoe?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Ouderdom
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 02 Jul 2009, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Een zeer slechte dag gehad

gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jul 2009, 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren een heel slechte dag gekend.
Gisteravond bij het slapen gaan,kreeg ik terug geweldige schokken.Françoise zegt dat ik de ganse nacht heb geschokt.Het zijn precies elektroschokken die ik krijg.
De groetjes,Gilbert

Reini

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jul 2009, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Gilbert , ik stuurde je een privé posting .

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Goeiemorgen,

Dinsdagavond en nacht is weer verschrikkelijk geweest van de schokken,ik noem ze elektroschokken.Ik wist niet hoe ik mij moest leggen.

Gisteren woensdag iets beter.Soep en bolognaise voor de diepvries gemaakt en de afwas(machine) en zo.Het doet mij goed als ik mij nuttig kan opstellen maar ik ben wel dan heel uitgeput.

Vandaag ga ik naar Lier voor een raadpleging bij de "slaapdokter".

Françoise ondergaat morgen een kijk-knie-operatie.Er is waarschijnlijk iets mis met de miniscus.Ze heeft heel veel pijn.

Dat maakt dat ik terug met de wagen moet rijden.Een moeilijke opgave voor mij in mijn toestand.Ik hou veel afstand en rij heel rustig.

Bedankt alvast voor jullie reacties.Het doet mij deugd om alles eens te kunnen vertellen.De groetjes Gilbert

Wat ik er nog wil aan toevoegen .Ik heb dus in februari 2008 een voor mij kwetsende woordewisseling gehad met mijn werkgever.Eigenlijk denk ik daar niet meer aan,maar bijna iedere nacht droom ik nog van hem in een nachtmerrie.

Reini

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het dromen daarover bewijst juist Gilbert , dat je dit nog volop aan het verwerken bent , je hebt het nog niet overwonnen .
Probeer te relativeren man , niks is het waard om je zenuwen naar de knoppen te helpen .
Niemand kan dit voor je oplossen behalve jezelf , of door de hulp van een psycholoog .
Die mensen kunnen je soms goed helpen om je onbewuste , bewust te maken .
Hou je "cool" !

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Reini,Françoise zegt dat ook en ik kan daar in komen,maar dromen doe ik toch onbewust?Ik denk daar niet meer aan overdag,die dromen blijven 's morgens wel nazinderen.Zoals je zegt niemand is het waard en zeker deze werkgever niet in het bijzonder.Ik zou staaltjes kunnen vertellen maar dat zie ik niet zitten,trouwens niemand heeft daar eigenlijk geen zaken mee.Neem deze uitspraak niet kwalijk aub,maar ik vind geen andere bewoordingen.
Maar hoe ga ik die dromen tegen?Ik ben al naar tal van psychiaters geweest,misschien doet Leuven iets.Overdag denk ik niet meer aan die werkgever.Ik deed daar wel mijn(té)best op het werk,ik merkte ook dat producten die ik maakte goed verkochten,tegen de algemene trend in.Dit is geen bluf!Daarom vind ik het zo onrechtvaardig wat hij gedaan heeft.Het is waar,ik kan nog niet langs zijn deur passeren,om van te kotsen.
Ik zit waarschijnlijk in dat zwart gat waar men soms over praat.
Ik ga me nu wassen.

Reini

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan u volledig begrijpen Gilbert .
Ik ondervond het in mijn jongere tijd : als je dan "aangepakt" wordt , volledig ten onrechte , is dat diep kwetsend , en blijft lang nazinderen .
Maar als je weet dat je zuiver in je schoenen staat , mag je je dat niet te lang aantrekken.
Het dromen is niets anders dan het proberen te verwerken , het zit dus nog in je geest zonder dat je het beseft .
Dat is niet zomaar op te lossen . Maar de tijd heelt veel wonden Gilbert , er zijn ook geen doden gevallen hé man , het had erger kunnen zijn .
Simpel gezegd : je ego is gekwetst .
En erover praten hier , kan flink helpen . Het er uit laten .

Naar boven
Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jul 2009, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Gilbert,

Hoe gaat het vandaag?
Toevallig op je verhaal gekomen en het vermelden van die bevingen en schokken trok mijn aandacht.
Er is een periode geweest dat mijn man 's nachts ook die schokkende bewegingen had. Net of hij een belangrijke voetbalmatch moest spelen.
Bleek er iets niet in orde te zijn met kalium en magnesium en zo van die dingen. Misschien eens aan de dokter vragen. Hij kreeg daar een medicatie voor, maar het was wel een bereiding voorgeschreven door de prof in Leuven.
Er bestaan toch andere anti-depressiva dan alleen Seroxat?
Ga je naar je huisarts voor die AD of ga je naar een psychiater? Die mensen hebben daar voor gestudeerd. Die kennen dat toch iets beter denk ik, met alle respect voor je huisarts.
Probeer niet teveel je best te doen om zinnige dingen te doen. Heb je een baaldag, geef daar dan eens aan toe.
Misschien is relaxatie onder begeleiding van een ervaren kinesist een oplossing. Je kan dat laten voorschrijven door een dokter, dan betaal je minder per sessie en je hebt recht op negen sessies twee keer per jaar.

Ik lijk hier wel de inquisitie, maar ik wil alleen maar een beetje praktische hulp bieden.
Take it easy en keep on smiling!

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jul 2009, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp je volledig,Helena v T, en met de meeste dank,

Er blijkt een verschil te zijn tussen beven 's nachts en overdag.Ik ben gisteren naar mijn nieuwe slaapdokter geweest,valt goed mee,en die zei dat het beven ,met zekerheid, niet afkomstig is van mijn slaapapneu.Dat is dus al één zekerheid.Voor dat beven heb ik afspraak in Gasthuisberg op 18/08.De naam van de dokter ken ik nog niet(de huisdokter wel) en ik weet nog niet onder welke noemer ik daar ga aankomen.Afgaande van hun site, heb ik toch er een beetje vertrouwen in, dat ze daar mij zullen sturen waar ik het best ben.
Ik heb al veel psych's en andere -logen gedaan,en ik zie er tegen op om nogmaals en voor de zoveelste keer gans het verhaal te doen,om uiteindelijk nog niet te weten ,wat.Tegenwoordig heb ik het trouwens moeilijk om te praten en uit te leggen.Mijn hoofd begint direct te draaien.Geen concentratie.Gelukkig staat er al veel op papier (pc) met mijn dagelijkse toestand,al hoewel sommige dokters de moeite niet doen om het te lezen.

En die seroxat,ik weet het niet.Al hoewel het zijn specialiteit niet is,
fronste de slaapdokter toch de wenkbrouwen bij het lezen van mijn medicatie.Ik gebruik ook Edronax en dit moet ik halveren.De depressiva in het algemeen zijn nefast voor een goede slaap daar ze opwekkend werken en gezien ik al sowieso slecht slaap(apneu),zou de medicatie er wel eens teveel aan zijn.Of met zijn woorden te zeggen:"de medicamenten stoppen niet om bvb 23 H ,ze blijven doorwerken".Nu zal ik dus 18/08 afwachten.

Françoise krijgt vandaag een knie-operatie in de dagkliniek.Mijn TURP-operatie,daar begin ik ook vragen over te stellen.Die is nu 3 weken geleden gebeurd en er is nog geen beterschap.

Met andere woorden de dokters komen mijn oren uit op dit moment!Vandaag is mijn leesbril kapot,dus de oogarts.Toegeven,het is lang geleden en een oogonderzoek zou misschien niet misstaan.
Nog de groetjes,ik ga terug naar Lier om mijn Coiske op te halen.Gilbert

Reini

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jul 2009, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Helena , je gaf daar een boel goede raad : kalium en magnesium zijn zeer goed krampwerende middelen , en hebben in feite een kalmerende werking . vooral magnesium , maar dat moet minstens enkele weken goed worden ingenomen , vermits het lichaam dat slechts traag kan opnemen.
Nu vind ik die schokken wel wat eigenaardig , soms heb ik dat ook wel eens , en dit blijkt eigenlijk overtollige energie te zijn , dus misschien ook stress (in geval van Gilbert ), vermits stress ook een overtollige energie is op een bepaalde manier .
Ik ben tevreden dat ze de medicatie van Gilbert eens goed nakijken , want inderdaad , zulke zaken maken dat men soms geen energie heeft in de dag .
Het is moeilijk hoor , want je moet het van mens tot mens bekijken .
Ik ken vrouwen uit eenzelfde huishouden , vroeger een slechte jeugd gehad, en die moeten beiden seroxat slikken ook 20 tot 30 mg per dag , en die functioneren daar heel goed op .
Wel transpireert de ene 's nachts zo hard , dat ze om de 2 dagen verse lakens moet leggen , prettig is anders .
Komt dat door die medicatie , ik weet het niet ; maar ze hebben wel energie ...

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jul 2009, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Kalium en magnésium,heel goed.Dat is waar.Mijn reflex is:zijn de dokters dan zo stom dat ze dat niet weten.Hoeveel soorten pillen heb ik al niet gepakt voor die bevingen.Andere dokters,andere pillen,van zelfgemaakte(apotheker! )en van allerlei merken.En dit vanaf mijn 18 jaar.Dan verdwenen die bevingen wel voor een tijdje maar ze kwamen terug.

gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jul 2009, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Helena,"niet kwaad zijn als ik een keer niets zinnigs doe????"Françoise heeft het antwoord klaar:Hij heeft nog nooit iets zinnigs gedaan. :lol: :lol: :lol: :lol:

Wat relaxatie betreft,ik heb wel 20 jaar geleden sofrologie gevolgd.Ken je dat?Een soort relaxatie.En inderdaad toen werkte dat.Verleden jaar in mei of zo,heb ik een kinésiste opgezocht,die ook sofrologie gaf.Ik ging daar 1 x per week naar toe met dagelijkse oefeningen thuis.Na enige tijd heb ik moeten stoppen ,het ging helemaal niet,precies of mijn lichaam weigerde om rustig te worden.Ik begon te beven en troebel te worden zodat de kinésiste stopte en mij een gewone relax-massage gaf,ook dat hielp niet echt.Ze was uitermate bezorgd omwille dat ik met de auto terug naar huis moest.

Mijn lichaam weigert om rustig te worden,dat heb ik al veel ondervonden.

Terloops een treffelijke dag gehad vandaag,mooi meegenomen,natuurlijk.

Françoise is terug thuis,alles goed verlopen.Nu heeft ze geen pijn.

Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Za 11 Jul 2009, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

ja, ik ken sofrologie, spijtig dat ook dat niet helpt.
stel je je wel open? je moet ook willen hé, neem dit niet negatief op,want misschien verzet je je onbewust
ik denk toch dat je de juiste hulpverlener nog niet bent tegengekomen

Naar boven
gilbertenfrancoise

BerichtGeplaatst: Za 11 Jul 2009, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dag,ik ben "revitalose" gaan halen bij de apotheker.Een gans ABC aan vitamines, 204 mg magnesium,3.6g dextrose.Françoise slaapt in de zetel,de narcose waarschijnlijk.Ik voel me heel slecht.Ik bak brood ,van moeten,er is geen meer.Maar het gaat heel moeilijk.

Reini

BerichtGeplaatst: Za 11 Jul 2009, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Niet slecht Glibert , niet slecht , die revitalose .
Doe zeker toch eens navraag naar die ADHS .
tik eens in bij google : ADHS biotics , en dan krijg je direct een overzicht , even scrollen naar beneden , wat er in de pillen zit .
Dus ook een aminozuur tyrosine, dat samen met de rest , de bijnieren versterkt.
Kan je misschien na de revitalose eens kopen .

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Ouderdom Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7

Ga naar: