|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
vivaldi
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 17:32 Onderwerp: AUDIONOVA |
|
|
Zoals ge wel zult zien aan de titel heb ik een hoorapparaat van ... Audionova
Twee weken geleden naar de winkel in Deinze omdat er geen geluid meer was.
Ik viel achterover toen ik hoorde dat het luidsprekertje NIET IN DE GARANTIE opgenomen is!!!!!
Dit werd ook bevestigd door een zekere firma Oticon Nederland die de leverancier blijkt te zijn van audionova en dan hen maar even 130€ standaard reparatieprijs aanrekende en dat moest ik niet betalen.
Een vervang luidsprekertje kost iets van 60 €!!!!
Ik vergelijk dit met als ge een nieuwe auto koopt, de moter niet verzekerd of in garantie is.....
Weet iemand of ik toch het recht kan opeisen van vervanging? De garantie loopt nog 1 jaar.
Dit toestel(letje) koste iets van 1100 €. Op ebay heb ik een reserve gekocht voor 55 € (wel meer zichtbaar) en op Alibaba China kunt ge het bestellen voor 5 dollar, maar dan wel per 1000!
Dit maar om te zeggen dat er toch wel "iets" aan verdiend is.
_________________ ERRARE HUMANUM EST
packard bell imedia X9911 - intel core2 quad procc.Q6600 - 2GB DDR2 mem. - nVidea GeForce 8300GS up to 895MB - DVD RW Dual+R9 - 8 in 1 memory reader - Vista premium - Avg - defender -Micros. firewall - 500 GB 7200 rpm SATA HDD |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 18:04 Onderwerp: |
|
|
Hello, ik ben ook een hoorapparaten drager, mijn eerste apparaat komt ook van diezelfde keten.
Oticon is niet het huismerk van die keten, hun huismerk is NovaSense.
Een van mijn twee apparaten is ook een Oticon (komt niet van die zelfde keten), en ik kan in dat contract geen verwijzing naar een uitsluiting van de luidspreker vinden.
Ik heb zo mijn twijfels aan dat aangehaalde defect, ik zou wel eens het bewijs willen zien (horen) dat die luidspreker defect is, kunnen ze dit bewijzen?
Nog iets, ik zou toch opletten met zo maar gelijk welk apparaat te gebruiken, die moeten toch op het audiogram dat van jouw gehoor gemaakt werd, afgesteld worden, ik denk dat je daar ernstige gehoorschade kunt oplopen.
Ter info, ik heb een mailtje gestuurd naar mijn huidige leverancier met de vraag betreffende deze garantie.
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
vivaldi
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier de reparatiebon nr 1194783 van Oticon Nederland, PB 640 Amstelveen van 14.5.2013
gericht aan Audionova filiaal 645Deinze
Omschrijving
standaardreparatieprijs AHO
zorg nr 6400019
schoonmaak en controle prijs: 130.00
LUIDSPREKER IS DEFECT
Dit dokument werd dus opgestuurd naar Oticon Nederland, tesamen met mijn hoortoestel.
Jammer genoeg staat geen mail adres vermeld, maar dat vind ik wel.
Maar wat denken jullie : een defecte luidspreker, valt die onder de waarborg of niet.
Hij viel gewoon stil terwijl ik hem in mijn oor had.
packard bell imedia X9911 - intel core2 quad procc.Q6600 - 2GB DDR2 mem. - nVidea GeForce 8300GS up to 895MB - DVD RW Dual+R9 - 8 in 1 memory reader - Vista premium - Avg - defender -Micros. firewall - 500 GB 7200 rpm SATA HDD |
|
| Naar boven |
|
 |
vivaldi
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 23:19 Onderwerp: |
|
|
Danny, dat is vriendelijk dat ge het ook eens navraagt bij uw leverancier of dat luidsprekertje onder waarborg valt.
Ge hebt gelijk dat het ander toestel niet afgestemd is, maar dat was alleen maar als reserve. Nu niet natuurlijk.
Ik ga morgen eens naar de Mutualiteit, want die hebben er toch ook 600 € in betaald.
|
| Naar boven |
|
 |
vivaldi
|
Geplaatst: Di 21 Mei 2013, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Heb zojuist een telefoon gekregen om woensdag naar het filiaal te gaan voor een gesprek met het management.
Ben benieuwd....
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Di 21 Mei 2013, 19:36 Onderwerp: |
|
|
Er bestaan blijkbaar twee soorten hoorapparaten, zijnde met een type met de luidspreker in het apparaat, en een moderner type met de luidspreker in het oor, van deze laatste modellen hoorapparaten kan het niveau veel luider ingesteld worden zonder dat er het Larsen effect optreedt.
Volgens ik heb kunnen te weten komen zouden de luidsprekers van die toestellen met uitwendige luidspreker van het merk Oticon slechts 2 jaar gegarandeerd worden, maar dit zou toch op je contract moeten te lezen zijn.
Ik wens je succes bij de ontmoeting met het management.
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
vivaldi
|
Geplaatst: Di 21 Mei 2013, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Danny, ik heb dit geplukt van de site van audionova.
We zullen wel zien hé, morgen.
Alvast bedankt voor de belangstelling!
Bij AudioNova Hoorcentrum geniet u standaard van 5 jaar waarborg op uw hoortoestellen. Wettelijk is er 2 jaar fabrieksgarantie verplicht. Wij verlengen deze garantieperiode! U heeft dus gedurende 5 jaar recht op herstelling door de fabrikant mocht er iets met uw hoorapparaat zijn.
|
| Naar boven |
|
 |
vivaldi
|
Geplaatst: Wo 22 Mei 2013, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Danny, bedankt voor je bericht en voor de aandacht aan het probleem.
Deze morgen dus bij audionova geweest voor een -viendelijk- gesprek met de manager.
Hij heeft getoond dat de luidspreker tot de accessoirs behoort.
Enfin ik bleef mijn verwondering hierover uitspreken en toen ik hem vertelde dat ik wel tevreden was over de service, en dat is écht waar, heeft hij een geste gedaan en kreeg ik gratis, maar éénmalig, een nieuwe luidspreker.
De reden was vooral dat ik niet op de hoogte was van het feit dat een verzekering bij aankoop wèl alles dekt.
Dus eind goed, al goed en moet ik niet naar china gaan!!!
Allé, ik moest iedereen de groeten doen op seniorennet.
Harry
|
| Naar boven |
|
 |
|
|