SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

ook euthanasie voor dieren

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Euthanasie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bartkl

BerichtGeplaatst: Do 26 Feb 2009, 17:33    Onderwerp: ook euthanasie voor dieren Reageer met quote

Ik had een erg lieve hond waaraan ik erg gehecht was. Toen hij tien jaar oud was vermagerde hij erg. De dierenarts kon niks vinden. Op een gegeven moment kon hij niet meer lopen van zwakte. Ik ben weer naar de dierenarts gegaan en die heeft hem een spuitje gegeven. hij stierf met zijn hoofd in mijn handen.Ik was erg verdrietig maar later besefte ik dat het een mooie oplossing was. Laat dit ook voor ongeneeslijke mensen die veel lijden een oplossing zijn. Nu besef ik pas wat euthanasie is.
Bart

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Mathieu

BerichtGeplaatst: Di 21 Jul 2009, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hebben wij in de loop der tijd reeds 4 maal laten doen bij de veearts. En dat is wat ik zo eerlijk vind bij de dieren : als het niet meer gaat moeten die geen pijn lijden tot ( vb) hun hartje het begeeft. Zij worden uit hun lijden verlost en de mens, die normaal veel verhevender is dan de dieren, die moeten effectief in onmenselijke omstandigheden afzien en veel pijn lijden tot ze er letterlijk van creveren.

gerarda

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul 2009, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad ik heb ook al verscheidene honden laten inslapen op het ogenblik dat we wisten dat ze niet meer konden geholpen worden en waarschijnlijk veel pijn hadden. Hoe erg het ook is moet men op die ogenblikken zijn verstand laten spreken en de emoties trachten te verdrukken. Ik heb dus uit ervaring beseft :Hoe erg het ook is dat ik het rouwproces beter kan verwerken dan dat ik ze langer had laten leven met alle problemen die ze op dit ogenblik hadden.
Onze eerst hond hebben we laten leven tot hij zich voortsleepte om toch buiten zijn plasje te doen en dan hebben we beslist om hem te laten inslapen en hebben we gezegd dat we het nooit meer zo ver zullen laten komen.
Ik zou ook graag de wereld verlaten op een ogenblik dat ik nog niet teveel heb afgezien.Er zou meer moeten gedaan worden om dat wettelijk toe te laten. We hebben inderdaad een wilsbeschikking maar we moeten dan juist een dokter treffen die het wil doen want dan komen ze af met het feit dat zij er niet achter staan en zo blijven ze de baas over u.
Ik moet zeggen dat mijn leven aangenamer zou zijn nu ik nog gezond ben als ik de zekerheid zou hebben dat men mij zou helpen uit het leven stappen als ik niet meer kan genezen en daar maar doelloos in een bed lig of moet op het toilet gezet worden van iemand anders.

Groetjes gerarda

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Klaartje

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul 2009, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is en blijft een heet hangijzer voor ons mensen hélaas..... het is nooit zo simpel om de juiste grens te trekken en misbruik te voorkomen.
Tegenwoordig is dit probleem al deels opgelost maar blijft nog moeilijk in de realiteit alhoewel ik denk dat al heel vaak passieve euthanasie wordt gepleegd. Leven moet nog levenswaardig blijven !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mei 2010, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

mijn jakske heb ik jammer genoeg laten inslapen,de beslissing was zwaar
maar ik kon hem niet zien lijden,daarom !!heb het er nog steeds moeilijk mee!!

Naar boven
Mathieu

BerichtGeplaatst: Za 16 Okt 2010, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zon, kan je heel goed begrijpen. Bij ons is het 3 jaar geleden van 22.07 en nog zijn we het niet vergeten en zelfs de kleindochter vraagt nog naar de kleine ( wij hadden een grote buiten lopen en een kleine binnen en hebben ze beiden moeten laten inslapen binnen de 24 uur.)

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Euthanasie Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: