zeemacht! MSC nieuwpoort

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

18 okt 2010, 13:53

Ik denk dat het de M927 was!
We zijn daar aan boord geweest met een 6-tal personen in 1969 (denk ik) de boot was toen nog niet in de vaart (gedécommisioneerd) dit was om te werken aan boord en alles klaar te maken om in de vaart genomen te worden, nadien is er dan een bemanning aan boord gekomen van de Heist (nummer weet ik niet meer) en toen zijn we beginnen varen, maar ik zoek dat 6-tal, ik weet hun naam niet meer! Maar het zou me wel héél veel plezier doen om een paar van die mensen terug te vinden!
mijn naam is
Kamiel Baert!
gegevens vind je hier wel! en contacten (waar ik op hoop) kunnen dan gemaakt worden!!
Ik hoop dat iemand reageerd!!
Kamiel

krulbol
Lid geworden op: 06 aug 2002, 11:14
Locatie: dendermonde

03 dec 2010, 14:23

beste,ik heb nog mijn opleiding gekregen op de nieuwpoort maar dat was in 1961,hierbij een foto maar het was de M924Afbeelding

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

04 dec 2010, 10:40

geachte krullebol!
Ik heb nog eens opgezocht en de M924 was de La Roche (verkocht aan griekenland in 1969), ik was dan bij de zeemacht en heb nog samen gevaren met de Grieken bij wijze van opleiding voor die matrozen, die mijnenvegers lagen allemaal in Nieuwpoort op dat moment.
Ik heb het gevonden, de Nieuwpoort was M932, ik zag direkt aan je foto dat er iets niet klopte want de Nieuwpoort had een langer radarhuis (achter de brug, stuurhuis)
Kijk eens op volgend site onder "vroegere lijst van de vloot"
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/ ... _Component
Hierbij nog een foto van de eerste bemanning, coxson Carl De grijse zal je misschien herkennen, ik zit onder de vlaggemast!
Ik heb ook het geluk gehad dat ik mijn kamp mogen doen heb op de Nieuwpoort ongeveer 2 jaar na de legerdienst dus hebben we nog een 10 dagen gevaren en geoefend.
Dank U wel voor het antwoordje
veel groetjes
Kamiel Afbeelding

krulbol
Lid geworden op: 06 aug 2002, 11:14
Locatie: dendermonde

04 dec 2010, 11:21

Beste je hebt gelijk aangaande de nieuwpoort,in onze opleiding te oostende zijn wij meermaals uitgevaren met deze,na mijn opleiding heb ik mijn dienst gedaan op de Moor die dienst deed als visserijwacht,mooie reizen gedaan maar ijsland was wel de mooiste,veel zeeziek geweest maar al bij al een mooie tijd en collegas waar ik nog altijd contact mee heb.groeten lucien.

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

04 dec 2010, 12:48

beste Lucien,
Was je dan BV.? je spreekt over een opleiding? ik heb die gedaan in Brugge daarna Lombardzijde(knopen leren leggen) en dan Oostende (mijnvegen) ik was dekmatroos hé!
Wat je zegt over de reizen, ik heb ook het geluk gehad om er enkele te doen!! onderandere een bezoekje aan Hamburg (prettige stad voor een matroos hahaha!) en dan de normale zaken denk ik, Den Helder, St-Malo, Brest, Porto en maneuvers veel maneuvers op zee, dan lagen wij daar te zwieberen tegenover die andere boten fregatten en vliegdekschepen,
Over zeeziek zijn, ik kan er ook over meepraten maar na een tijdje ging dat toch veel beter hoor, toen moest hij al veel zwieren om iets gewaar te worden!
Ik ben heel blij dat ik er nog eens kan over praten, en trouwens Dendermonde en Berlare liggen niet zover van elkaar hé!
Mijn laatste paar weken heb ik in Kallo doorgebracht omdat ik zou afzwaaien terwijl de boot op maneuvers was, daar was ook een Dendermondenaar, de zoon van een taxibedrijf op "de Vlasmarkt noemt dat daar denk ik" aan de Dender begin van de Brusselse straat rechtover Baeten matrassen denk ik, ben daar niet meer zeker van natuurlijk maar het was in ieder geval daar op dat marktje, mijn vader heeft hem indertijd nog naar huis gevoerd.
ik wens je nog een prettig wit weekend!
groetjes
Kamiel

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

19 feb 2013, 20:30

Beste Kamiel,
Ik denk dat wij samen op de M932 gezeten hebben.
Ben van de klas van juni 1969. na de opleiding aan boord van de Heist M929 in de droogdok in Antwerpen. Nadien op de M932 tot aan de afzwaai.
Reizen naar Hamburg, Esbjerg, Brest en oefeningen boven Den Helder.
Ik heb enkel mannen herkent op jouw foto's, ik ga nog eens mijn foto's opzoeken. Enkele jaren geleden had ik een reeks foto's op de site ZM-FN.eu geplaatst maar die site bestaat blijkbaar niet meer.
Kamiel, je hoort nog wel van mij.
Beste groeten,
Kris Van Messem
Grimbergen

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

19 feb 2013, 21:39

Kris50 schreef: ik ga nog eens mijn foto's opzoeken. Enkele jaren geleden had ik een reeks foto's op de site ZM-FN.eu geplaatst maar die site bestaat blijkbaar niet meer.

Kris Van Messem
Grimbergen
Is het de deze ??

http://verenigingen.nieuwsblad.be/koepe ... cale-zm-fn

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

20 feb 2013, 08:18

Inderdaad, die WAS het.
Is nu niet meer te bereiken.
Groeten
Kris

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

20 feb 2013, 09:12

Beste Kris

Dat is zeer goed mogelijk want ik was klas april 69 en inderdaad is de bemanning (of een deel van?) van de Heist aan boord gekomen, Den Helder heb ik niet meer meegedaan omdat ik dan afzwaaide einde juni 1970
misschien zeggen deze foto's je iets Afbeelding met de Spa
Afbeelding
in Hamburg
Afbeelding
hier sliepen we dan
veel foto's heb ik niet want ik had geen camera en dus moesten de foto's van iemand anders komen
veel groetjes
Kamiel Baert
Berlare
misschien heb je iets aan deze site, franstalig maar zal wel geen probleem zijn zeker.
http://www.belgian-navy.be/t1010p30-m932-nieuwpoort
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

20 feb 2013, 19:03

Beste Kamiel,
Toen ik de foto van in Hamburg zag, dacht ik "ik heb die nog gezien" en daar je zegt dat je geen fototoestel had zou het wel eens kunnen dat ik die genomen heb. Ik had toen zo een gammel fototoestelleke. Spijtig genoeg vind ik van al die foto's heel weinig terug. Maar ik zal er mijn werk eens van maken. Op de foto in de matrozen-mess herken ik links Staf Van Tulden (Limburg). Goed hierbij ga ik het laten.
Tot later,
Kris

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

21 feb 2013, 13:00

Beste Kris
Dat heb je goed gedacht, ik kende zijn naam niet meer maar nu je het schrijft inderdaad Van Tulden een Limburger dacht ik? De middenste is van Hamme (naam????) wij noemden hem kanon (hij was verantwoordelijk voor het kanon) die heb ik vele jaren nadien nog eens terug gezien in Zele, hij werkte daar in de firma Dinamec, dit is ondertussen ook al opgedoekt zoals zovele firma's!
Jouw naam herinner ik me niet meer, daarom een foto zou misschien helpen? Het is tenslotte meer dan 40 jaar geleden hé! Wat was je specialiteit? ik was dekmatroos en op het einde 1e matroos (rode meet op de mouw)
Het was een heel werkje als indertijd het mijnveegmateriaal moest uitgezet worden, ik heb er toch een heel mooie tijd beleefd!!!
Ik sluit nu ook en hoop spoedig van jou te horen, ik ben privé ook bereikbaar en ben op facebook, en skype!
Mijn zoon is ook bij de zeemacht geweest en heeft gevaren op de Spa die dan omgebouwd was tot bevoorrading A9... en zoveel in 1990 of 91 denk ik.
ik hoop vlug van jou te horen
veel grtjs
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

Kris50
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:38
Locatie: Grimbergen

22 feb 2013, 10:12

Beste Kamiel,
Ik voeg hierbij enkele foto's
Afbeelding
Ik ben de vierde van links (staand)
Afbeelding
Hier ben ik de vijfde van rechsts (staand)
Afbeelding
Hier sta ik links in gesprek met de persoon die ook op jouw foto staat (groep die de M932 klaar maakte)
Afbeelding
Dit is met Kerst 1969 samen met Karl Degryse.
links vooraan zie je mijn vrouw.
Zo dat waren al enkele foto's waarmee je misschien een beeld van mij kunt vormen.
Tot later.
Kris

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

26 feb 2013, 12:58

Beste Kris,
Nu ik de foto's zie herinner ik me veel gezichten, namen niet meer dat is te lang geleden, inderdaad nu weet ik wie je bent, hierbij ook nog een foto van de opleiding in Lombardzijde hierop zal je ook veel gezichten terug vinden ik ben zittend 4e van links, bedankt voor de foto's.
Ben je al eens naar een opendeur in Zeebrugge geweest?
Ik wel samen met mijn zoon, een fantastische dag en ik kan zeggen de bootjes zijn heel hard veranderd tegen in onze tijd hoor!!
ik ga je nu laten
tot schrijfs
Kamiel Afbeelding
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

11 mar 2013, 14:26

kamiel2 schreef:Beste Kris,
Nu ik de foto's zie herinner ik me veel gezichten, namen niet meer dat is te lang geleden, inderdaad nu weet ik wie je bent, hierbij ook nog een foto van de opleiding in Lombardzijde hierop zal je ook veel gezichten terug vinden ik ben zittend 4e van links, bedankt voor de foto's.
Ben je al eens naar een opendeur in Zeebrugge geweest?
Ik wel samen met mijn zoon, een fantastische dag en ik kan zeggen de bootjes zijn heel hard veranderd tegen in onze tijd hoor!!
ik ga je nu laten
tot schrijfs
Kamiel
Afbeelding
De 1de van rechts bovenaan is dat niet Roger Van der Nauwelaert, in elk geval ik meen die te herkennen, is met mij op de M902 Van Haverbeke geweest
Ook de 5de van links Heirman is ook met mij op de M902 Van Haverbeke geweest, een dekmatroos , ik ben wel zijn voornaam kwijt ...........spijtig!

Komma@
Laatst gewijzigd door Komma@ op 15 mar 2013, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

kamiel2
Lid geworden op: 05 jul 2009, 06:49
Locatie: Berlare

12 mar 2013, 08:48

beste Komma,
op de achterkant van de foto staan namen en handtekeningen
misschien ben je daar iets mee Afbeelding hierbij nog een foto van enkelen die op de centrale foto staan een paar namen herinner ik me wel, misschien herken jij er sommigen?
Afbeelding
ik zit links onderaan
groetjes
Kamiel
Medion/Akoya PC MD8868, 64Bit,/RAM 4GB/Telenet F-Secure IS/google chrome/Ccleaner//WLMail 2012