|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
frankje
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 12:25 Onderwerp: wie kan foto in prentkaart verwerken? |
|
|
goeie dag iedereen,
regelmatig zie ik prentkaarten waarin een foto van de afzender of van de kinderen is ingewerkt en dat lijkt mij wel zeer leuk om te doen.
is er iemand die mij op een eenvoudige manier kan uitleggen hoe dat in zijn werk gaat??
in afwachting al bedankt,frankje
_________________ WEES ALS EEN POSTZEGEL,LAAT NIET LOS VOORDAT JE UW BESTEMMING HEBT BEREIKT |
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 12:55 Onderwerp: |
|
|
bedoel je zoiets als dit vb
dit is in 5 minuten gemaakt, dit is wel een eenvoudig voorbeeld,
het is met photoshop bewerkt, 1 foto en een gedeelte van een andere
foto is er in verwerkt
groetjes
_________________ niemand is perfect , een geluk voor deze wereld
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 13:04 Onderwerp: |
|
|
| iceman1718 schreef: |
bedoel je zoiets als dit vb
dit is in 5 minuten gemaakt, dit is wel een eenvoudig voorbeeld,
het is met photoshop bewerkt, 1 foto en een gedeelte van een andere
foto is er in verwerkt
groetjes |
de vraag is nu juist ,hoe ga ik te werk.u moet weten dat ik beginner ben en nog alles moet uitzoeken.ik werk met windows7
alvast bedankt voor de snelle reaktie,grtjes frankje
_________________ WEES ALS EEN POSTZEGEL,LAAT NIET LOS VOORDAT JE UW BESTEMMING HEBT BEREIKT |
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 13:11 Onderwerp: |
|
|
de vraag is heb je photoshop op je comp staan
groetjes
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Iceman, is dit niet iets dat ook op deze vraag een antwoord is?
Wel niet Photo Filter, maar ???
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 13:19 Onderwerp: |
|
|
| iceman1718 schreef: |
de vraag is heb je photoshop op je comp staan
groetjes |
en dat is de nagel op de kop,photoshop instaleren
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 13:24 Onderwerp: |
|
|
ja danny zoiets,
de eerste foto in een dubbele laag in het ducument zetten de auto uitsnijden of copieren in een andere foto en dan plakken en de dekking verminderen transparanter maken, en wat aan de randen bijwerken, vandaar die dubbele laag
en frankje, fotoshop is niet gratis, maar er zijn gratis fotobewerkingsprogrammas te downloaden
groetjes
|
| Naar boven |
|
 |
Cleopa
|
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 15:23 Onderwerp: |
|
|
bedankt cleopa,dit is wel een stevige boterham waar ik een hele tijd zoet mee zal zijn maar kom ik heb twee weken vakantie dus dat moet zeker lukken.ik laat wel eens wat zien als ik zover ben.grtjes,frankje
|
| Naar boven |
|
 |
petros
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 17:45 Onderwerp: |
|
|
Hallo Frankje : welkom op het oefenforum.
Foto geleend van Iceman 1718 om te bewerken
Als u zich goed wilt amuseren in het samensteken van uw kaarten (gratis) dan kan U IMS gebruiken , meteen krijgt u krijgt u veel uitleg over hoè het technisch in z'n werk gaat .
Wilt u dat een programma uw kaarten samensteekt ,zonder dat u zelf helemaal iets moet doen ?
Ook gratis en zonder downl. , direct on-line.
http://www.lunapic.com/editor/
Groetjes.
_________________ -HP-model-1090beP7-wind.7-intel(R)core(TM)i3-2100CPU@3.10GHz03.10GHz-RAM6,00GB-64bits-SP1-IE9-AVG2013-Ccleaner-Malw.b.-Hitj. |
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 20:26 Onderwerp: beeld op prentkaarten |
|
|
bedankt petros,dit is een ims link waarop ik op eenvoudige manier de truk in de vingers kan krijgen.de uitleg en werkmetode die ik van cleopa heb gekregen laat ik zeker niet liggen,ik heb er een copy van gemaakt zodat ik het rustig kan lezen en zo kan ik ook nog eens nalezen indien nodig.
ik ga er werk van maken bedankt allemaal,grtjes frankje
|
| Naar boven |
|
 |
Cleopa
|
Geplaatst: Di 28 Dec 2010, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Frankje -- Dit is ook nog een fijn gratis programma , ook niets instaleren en neemt dus ook geen plaats in . Ik heb ook het programma PhotoFilter (hierboven vermeld) op mijn pc staan maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets fatsoenlijk mee gedaan , te dom of het ligt me niet .
Dit is Sumo , je kan al eens gaan zien in deze topic
Hier niet oefenen – testen des te meer.
Klik op onderstaande link
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=131678&postdays=0&postorder=asc&start=0
|
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Wo 29 Dec 2010, 12:34 Onderwerp: foto prentkaart |
|
|
ben ook moto rijder en zodoende heb ik een afbeelding van een rit met ons bikers wat bewerkt met een tekst,het begint al aardig te lukken heb al een aantal bewerkingen gemaakt tof om te doen.eens dat ik er aan begin vliegt de tijd voorbij zonder dat ik er erg in heb!!!!!!
nogmaals bedankt,ik zal jullie nog wel eens nodig hebben.
tot schrijfs een dezer,frankje
|
| Naar boven |
|
 |
petros
|
Geplaatst: Wo 29 Dec 2010, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Hoi Frankje u bent al goed vertrokken met de fotobewerking
Maar mag ik u een tip geven qua grootte van uw bewerking ?
De breedte van een afbeelding houden wij (op het forum) maximum op 480 of 500, senorinorennet verkleint die zèlf als ze te groot zijn, dan ziet u wel een kleinere afbeelding , maar seniorennet blijft wèl de eigenlijke grootte van de afbeelding voorzien op het forum.
Zodoende moeten de bezoekers van uw topic van links naar rechts scrollen om de tekst te lezen.
Ga eens met uw cursor OP uw bewerking staan, dan ziet u meteen de ware grootte > 1776x748 , te groot voor een forum, maar ook te groot om door te zenden met een e-mail.
Ik heb de vrijheid genomen om uw afbeelding op te slaan om u de werkwijze van verkleinen te tonen.
Cleopa heeft dit ook vermeld in een antwoord wat hogerop.
Sla de url hieronder op in uw favorieten, geloof me , hij zal nog van pas komen als u doorgaat met bewerken van foto's of afbeeldingen,
U hoeft enkel de printscreens te volgen om tot een goed resultaat te komen.
http://www.imagemagick.org/MagickStudio/scripts/MagickStudio.cgi/
Eerst haalt u de afbeelding binnen met > bladeren
en klikt u op view
dan klikt u op > resize (u ziet de ware groote van uw bewerking)
vul de afmetingen in die u wilt , ik heb nu de breedte van 500 genomen voor het forum
u hoeft enkel het eerste getal invullen, de rest doet IMS zèlf , zo blijft alles in de juiste proportie en zijn er géén vervormingen
Dit is het resultaat , geen verschil met de bewerking die u geplaatst heeft.
Deze hieronder was oorspronkelijk >1200x 797 , verkleint>500x332
Ik hoop dat deze informatie een beetje kan helpen en nuttig was.
Frankje & Co : ik wens u nog veel genot met het moto rijden.
Groetjes.
_________________ -HP-model-1090beP7-wind.7-intel(R)core(TM)i3-2100CPU@3.10GHz03.10GHz-RAM6,00GB-64bits-SP1-IE9-AVG2013-Ccleaner-Malw.b.-Hitj. |
|
| Naar boven |
|
 |
frankje
|
Geplaatst: Wo 29 Dec 2010, 19:03 Onderwerp: |
|
|
[quote="petros"]Hoi Frankje u bent al goed vertrokken met de fotobewerking
Maar mag ik u een tip geven qua grootte van uw bewerking ?
De breedte van een afbeelding houden wij (op het forum) maximum op 480 of 500, senorinorennet verkleint die zèlf als ze te groot zijn, dan ziet u wel een kleinere afbeelding , maar seniorennet blijft wèl de eigenlijke grootte van de afbeelding voorzien op het forum.
Zodoende moeten de bezoekers van uw topic van links naar rechts scrollen om de tekst te lezen.
dat zal wat aan mijn entousiasme gelegen hebben vrees ik,'k zal er de volgende keer aan denken.alvast bedankt petros.grtjes frankje
|
| Naar boven |
|
 |
|
|