| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Moeten er meer mogelijkheden zijn voor senioren om te 'feesten'? |
| ja |
|
36% |
[ 8 ] |
| misschien |
|
4% |
[ 1 ] |
| nee |
|
59% |
[ 13 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 22 |
|
| Auteur |
Bericht |
air
Geregistreerd op: 6-7-2006 Woonplaats: In de A van mAai! Antwerpen dus!
|
Geplaatst: Vr 07 Okt 2011, 19:50 Onderwerp: |
|
|
Hoe zou het nog met Anneleen-de topic opener- zijn?
_________________ If you're afraid of butter, use cream!
Julia Child. |
|
| Naar boven |
|
 |
Reini
|
Geplaatst: Vr 07 Okt 2011, 19:54 Onderwerp: |
|
|
| air schreef: |
 |
Die zit nu ergens te...feesten, wat dacht je ?
|
|
| Naar boven |
|
 |
figaretto
Geregistreerd op: 13-8-2005 Woonplaats: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...
|
Geplaatst: Vr 07 Okt 2011, 20:30 Onderwerp: |
|
|
 |
Tja, dat deze vraag nogal retorisch is, is vrij duidelijk.
Gesteld dat nieuwkomer Anneleen hier nog tegenwoordig is, stel ik haar persoonlijk de vraag :
"Zijt ge ontgoocheld over de antwoorden die ge hier krijgt of kunt ge nu en dan eens lachen met de onzin die wij hier al eens verkopen ? Of kunt ge leven met beide dingen ? Drie en een halve bladzijde reageerden we op uw vraag, soms bij de kwestie, soms er lichtjes (lichtjes, nu ja) er naast. Gun ons dan ook maar eens een paar regeltjes over uw ervaringen alhier. Oh Ja, deze mogen ook negatief zijn hoor..."
_________________ Een paard is gevaarlijk vooraan en achteraan. In het midden is het oncomfortabel. |
|
| Naar boven |
|
 |
MichelN
|
Geplaatst: Vr 07 Okt 2011, 20:49 Onderwerp: |
|
|
| figaretto schreef: |
| Daarover later meer want figaretta roept me om beginnen te kijken naar Cavanagh QC |
Ziedewel! Ze heeft er al een dure advocaat bijgehaald!
Bereid je al maar voor dat je persoonlijke vermogen binnenkort voor driekwart wordt afgeroomd.
Tsjonge, jij gaat de weg op van John Cleese...
|
|
| Naar boven |
|
 |
figaretto
Geregistreerd op: 13-8-2005 Woonplaats: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...
|
Geplaatst: Vr 07 Okt 2011, 21:04 Onderwerp: |
|
|
| MichelN schreef: |
Tsjonge, jij gaat de weg op van John Cleese... |
Nog nooit zo'n compliment gekregen.
(En nu is er Frost op de BRT. )
_________________ Een paard is gevaarlijk vooraan en achteraan. In het midden is het oncomfortabel. |
|
| Naar boven |
|
 |
MichelN
|
Geplaatst: Za 08 Okt 2011, 14:42 Onderwerp: |
|
|
|
Cleese is ook nog wel om wat anders beroemd, zie bv sir Paul McCartney.
|
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Za 08 Okt 2011, 15:58 Onderwerp: |
|
|
(En nu is er Frost op de BRT. ) |
Eerder Godfried Bomans, volgens mij, maar ja, da's mijn gedacht!
ps. 't gaat wel over de schrijftrant, niet de levenswijze...dus Bomans wint!
Julia Child. |
|
| Naar boven |
|
 |
Fazal
|
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Za 08 Okt 2011, 17:18 Onderwerp: |
|
|
oh boy!
ps; 'k ging ook even uit de bol!
Julia Child. |
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 08 Okt 2011, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Jaaaaaaawwaaaaaddddeeee.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
anneleen
|
Geplaatst: Zo 09 Okt 2011, 14:54 Onderwerp: met topic-opener Anneleen alles goed ;-) |
|
|
Hallo iedereen
in eerste instantie heel erg bedankt voor de vele reacties. Ik stelde met blijdschap vast dat er heel veel 'pour' in dit forum zit !
Ik moet zeggen dat ik nog steeds geboeid ben door het onderwerp. Ik zal er waarschijnlijk zelfs een thesis aan wijden . Zeer leuk om te zien dat de reacties toch fifty-fifty verdeeld zijn. Natuurlijk kan ik daaruit nog niets concluderen, maar het geeft toch aan dat sommige senioren wel nood hebben aan een ander vrijetijdsaanbod? Volgens mij ligt het ook aan de beeldvorming die er via de media en dergelijke over senioren heerst. Gelukkig wordt dit af en toe doorbroken bv. via het programma 'Benidorm Bastards'. Als jongeren denken wij vaak in stereotypen bv. senioren kaarten graag of spelen graag Bingo. Hoewel er niets mis is met die activiteiten, ik kaart ook graag, vind ik dit toch opvallend. Het kan toch niet dat alle senioren graag kaarten? Ook het onderscheid tussen de actieve 55-plusser en de vaak zorgbehoevende oudere is iets wat me opvalt.
In ieder geval ENORM bedankt voor jullie reacties!! En er mogen er nog steeds bijkomen !!
Anneleen
 |
Tja, dat deze vraag nogal retorisch is, is vrij duidelijk.
Gesteld dat nieuwkomer Anneleen hier nog tegenwoordig is, stel ik haar persoonlijk de vraag :
"Zijt ge ontgoocheld over de antwoorden die ge hier krijgt of kunt ge nu en dan eens lachen met de onzin die wij hier al eens verkopen ? Of kunt ge leven met beide dingen ? Drie en een halve bladzijde reageerden we op uw vraag, soms bij de kwestie, soms er lichtjes (lichtjes, nu ja) er naast. Gun ons dan ook maar eens een paar regeltjes over uw ervaringen alhier. Oh Ja, deze mogen ook negatief zijn hoor..." |
|
|
| Naar boven |
|
 |
mira Moderator SeniorenNet
Geregistreerd op: 15-8-2004 Woonplaats: Het Vlakke Land bij de Noordzee
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2011, 9:11 Onderwerp: |
|
|
| anneleen schreef: |
| Gelukkig wordt dit af en toe doorbroken bv. via het programma 'Benidorm Bastards' |
Benidorm Bastards? Pfff, flauw afkooksel van de Sennet Bastards. Met enkele leden van de hoofdcast kon je hier inmiddels al kennis maken
|
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2011, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Anneleen
| Quote: |
| Het kan toch niet dat alle senioren graag kaarten? Ook het onderscheid tussen de actieve 55-plusser valt op |
Hier ten huize wordt niet gekaart of Bingo gespeeld wel veel gelezen.Wij nemen ook niet deel aan gratis gemeentelijke feestjes (met overrijpe artisten) voor bejaarden We reizen regelmatig een maand of twee naar Spanje maar nooit naar Benidorm.Met 600.000 toeristen, het grootste bejaardentehuis van de wereld.Daar zou je een buitengewoon interessante studie of thesis kunnen maken over massapsychologie en/ of zonnecultus.Verbaasd zal je vruchteloos zoeken naar een strand.Je ziet er alleen duizenden gekleurde parasols.
_________________ Wie bewaakt de bewakers. |
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2011, 10:26 Onderwerp: |
|
|
Een thesis over in-Benidorm-verblijvende-serioren zou dan ook een vertekend beeld geven van de senior in 't algemeen, maar alleen van een bepaalde categorie.
Ik vertrek nu naar onze wekelijks vriendinnen bijeenkomst, waar alle soorten van onderwerpen aan bod komen.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
marleenff
|
Geplaatst: Ma 10 Okt 2011, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb niet alles gelezen, zal dit ook niet doen. Er staan immers niet relevante dingen tussen.
Mijn mening is, dat ouderen geen behoefte hebben aan feesten, zoals in dancings enz, maar wel behoefte hebben aan mensen, aan gezelschap.
Toch kan ik de andere kant ook zien, maar daarom niet in een dancing.
Twee jaar geleden werd mijn vader 80 jaar. We hadden een feest ingericht, met na het avondeten een discobar. Hij heeft er duchtig op losgedanst. Zelfs zijn 86-jarige zus placeerde meerdere dansjes.
Ouderen dansen dus wél nog graag. Niet iedereen is daar nog toe in staat echter, ze hebben geen vervoer, weinig geld, zijn niet altijd even gezond, en ze hebben schrik om 's avonds buiten te gaan.
Ouderen zijn ( of hoeven) geen kastplantjes te zijn, maar ze hebben gezelschap nodig, zelfs om naar een feest te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|