| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wim 1
|
Geplaatst: Za 03 Maa 2012, 18:20 Onderwerp: betalen tram & bus!!! |
|
|
Betalen voor bus of tram zal zo terug in gevoert worden !
Maar wanneer je nu hoort wat men van zin is met het afschaffen van verschillende lijnbussen vind ik veel erger !
Er zullen in dat geval veel ouderen zijn die een heel stuk zullen moeten gaan alvorens zei het openbaar vervoer kunnen nemen!
zolang je nog goed kan stappen staat je daar uiteraard niet bij stil.
|
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Za 03 Maa 2012, 19:36 Onderwerp: lijnbussen |
|
|
Even toch dit: men gaat géén trajecten afschaffen, maar wel lijnbussen vervangen door trams in de stad. Dus je komt dan met je lijnbus tot aan de rand van de stad en daar stap je over op ,een hoogfrequente tramlijn. Het zou beter theoretisch moeten zijn en het zal de middenstad zuiveren van de overdaad aan bussen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
flupke2
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 11:57 Onderwerp: Re: lijnbussen |
|
|
| kitten schreef: |
| Even toch dit: men gaat géén trajecten afschaffen, maar wel lijnbussen vervangen door trams in de stad. Dus je komt dan met je lijnbus tot aan de rand van de stad en daar stap je over op ,een hoogfrequente tramlijn. Het zou beter theoretisch moeten zijn en het zal de middenstad zuiveren van de overdaad aan bussen. |
kitten : jij spreekt duidelijk enkel over Antwerpen-stad.
Bij ons in vlaams-brabant zullen er wel degelijk trajecten volledig worden afgeschaft , andere trajecten worden in bepaalde periodes ingekort , op andere wordt dan weer de fequentie verlaagd van bv 1 bus per uur naar 1 bus om de twee uur of enkel rijden op schooldagen, op sommige lijnen worden de vroege en late ritten afgeschaft enz ...
|
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 12:18 Onderwerp: |
|
|
Als ze die lijnbussen tot aan de rand gaan laten komen; dan vraag ik me af wat er gaat gebeuren.
De bus van Boom,Niel, Hemiksem zit altijd overvol......moeten die in Hoboken overstappen naar een nu al dubbele overvolle tram 24.
En een extra inzetten is dus volledig waanzinnig als men wil besparen.
Ge ziet grote geesten bij de lijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 17:15 Onderwerp: de lijn |
|
|
't Is waar ik spreek alleen over Antwerpen stad. De juiste veranderingen in de andere regios ken ik niet. ik zou het ongehoord vinden dat streeklijnen zomaar beperkt worden, wat gaat dat doen met het aantal autos op de banen. Maar voor de stad is het echt de bedoeling om de bussen in de stad te weren en een veel groter en frequenter tramnet te ontwikkelen. Maar nu werken ze precies omgekeerd, ze schaffen al bussen af en het nodige , meer uitgebreide tramnet is er bijlange nog niet:voor mij, ik ben nochtans abonnee van jaar en dag, is dit een klantonvriendelijke maatregel.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|