uitknippen prentje

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

18 dec 2011, 20:32

hallo hoop dat ik op de juiste topic ben, anders verplaats het maar,
mijn vraagje, heb mooie prentjes van bloemen en andere zaken,
als ik die uitknip of prik en scan het daarna in, is er altijd een witte achtergrond om, zou die prentjes ergens bij willen zetten, maar krijg die achtergrond niet weg, hoe doen jullie dat, b.v. een foto ergens genomen is iets dat ontsiert dan zou dat willen verdoezelen met een bloem of dergelijke,
of soms iets grappig van maken voor mijn thuis album, maar die achtergrond daar zit ik verveelt mee, wie kan een beetje raad geven;
werk met Windows 7 scaner canon4400f
hartelijk dank en een prettige avond van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

18 dec 2011, 20:43

krakje -- Neem eens een kijkje

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=55

Natuurlijk lijkt dat moeilijk maar dat is niet zo , lees eerste eens goed en stel nadien vragen tot je het door hebt . Als het snel moet gebeuren (voor de kerst) wil ik je wel helpen dan kan je nadien op je eigen ritme bij oefenen

Afbeelding

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

18 dec 2011, 21:06

krakje -- Image Magick is dit een progr ;dat moet duwnloden of niet? heb
Neen dat is gratis ik geef je het adres door en ook een filmpje daarin kan je zien hoe je een kader om een foto plaatst
De rest van'tantwoord kom daddelijk

Afbeelding

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

18 dec 2011, 21:40

krakje -- is er altijd een witte achtergrond
Als jij die bloem (of onderwerp) uitgeknipt hebt dan is het voornaamste al gedaan
1. Klik op onderstaande link

http://studio.webbyland.com/MagickStudi ... Studio.cgi

2. Klik op bladeren > Zoek en dubbelklik op de afbeelding die je wil bewerken > Klik iets lager op Vieuw
3. Je foto verschijnd > Scroll een beetje naar beneden en zorg dat je dit zo invuld is zoals in de printscreen . Klik op het pijltje naast het woord Method en klik op Floodfill nadien op Paint Type en klik op Color en in het vakje Fillcolor typ je het woord Lime > Klik op het witte vlak dat je wil verwijderen > Zie of alles groen is rondom je foto en alls naar wens is Afbeelding Ben je tevreden :?: Ja :?:
4. Wijzig nu de volgende woorden in de vakjes
Method = Floodfill
Paint Type = Matte
Fill Color = None
Klik nu op het groene gedeelte en je achtergrond is transparant
Waarom eerst groenmaken :?: (of andere kleur)
Omdat je anders niet zeker kan zijn . Omdat de achtergrond in IMs ook wit is
Nu klik je met rechts op de afbeelding en Opslaan als , dat ken je wel
Ik hoop dat ik het goed uitlegde , en anders vragenstellen
Succes


Afbeelding

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

18 dec 2011, 22:11

heel hartelijk bedankt, ga het eens op mijn tempo uitproberen, ga nu pc afsluiten me verzorgen en bedtijd, heb mijn slaap nodig, misschien morgen oefendag, want morgenavond ben ik weer bezet? ofwel dinsdag beginnen zal zien maar proberen zal ik doen, moet dit kunnen; ben traag van aannemen, zal dit verscheiden keren moeten lezen en zien, vele groetjes van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

20 dec 2011, 15:51

sorry heb dit paar keer gedaan ,zoals het beschreven is ,maar het wit gedeelde blijft wit en wordt niet groen,wat doe ik mis, heb eerst de werkwijze afgeprint om beter te kunnen volgen, er veranderd niks, dus ergens doe ik mis, of ligt het aan de prentjes,
zijn geen foto maar van drie d kaarten, of gewoon mooie kaart uitgeknipt.
kan het daar aan liggen, inplaats van groen is er een andere kleur?
ik voel me toch een klein beetje stom , groetjes krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

20 dec 2011, 19:53

Krakje -- Het is al fijn dat je probeerde , en dat je een vraag steld , dus ben je zeker niet dom
Het kan natuurlijk zijn dat het aan de foto ligt . Maar probeer nog eens met een andere foto als het niet wil lukken kan je de Fuzz funtie gebruiken . Wat doet dat :?: Als je ergens op een gekleurdvlak klikt dan gaat ALLE omringende pixels van de zelfde keur bewerkt worden naar een andere kleur (of transparant) Als je nu daar bv 10% invuld dan word de kleur bewerkt plus de kleuren die bijna het zelfde is . Dus hoe hoger het % hoe groter het bereik van de kleuren die kort bij de aangeklikte kleur is
Hier kan je eens een proefje bij doen . Hier staan cirkels , nu stel je U voor dat je de middenste cirkel groen wil hebben
Afbeelding
Plaats deze eens in IMs > Klik er eens willekeurig op
1. Doe zoals je al probeerde en zie naar de reaktie
2. Klik nu éénmaal op de vorig schermknop (of jij noemt het terug toets of nog wat anders de blauwe pijl)
Vul in het Fuzz vakje een 2 voor de nul dan heb je 20% , Klik weer in't midden van de cirkel zie wat er gebeurd . Kortom je kan verder proberen met het % op te voeren . Als je aan 80% komt dan is je hele cirkel groen alhoewel je op BIJNA wit geklikt hebt . Ik hoop dat het voor U begrijpbaar is zoniet moet ik het anders trachten uit te leggen
Als het nu nog niet wil lukken kan je eens een voorbeeld hier in je topic plaatsen en kan ik eens proberen
Succes

Afbeelding

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

20 dec 2011, 21:23

lukt niet ik doe ergens iets mis, en hoe maak je een print screen?
met een foto gaat niet , heb met de ringen ook gedaan , 1ste keer werd de buitenste rand groen,en voor de tweede keer de tweede rand groen toen ik in de midden klikte; dus ergens doe ik iets mis, vind jullie werkjes prachtig, ik denk dat geen gedult genoeg heb;hoop dat het eens zal lukken, groetjes en hartelijk bedankt voor je uitleg. groetjes krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

20 dec 2011, 21:36

krakje -- Ik weet niet welk besturings systeem je hebt maar als je Windows 7 hebt moet je ervoor zorgen dat je schermgrootte op 100% staat
Zie in de rechter benedenhoek daar kan je dat wijzigen Afbeelding
Klik op dat zwart pijltje en dan kan je dat veranderen , bij mij staat dat normaal op 150% alleen in IMs is dat 100%
WANT als dat niet juist staat dan klik je op een andere plaats dan in de werkelijkheid (dat leg ik je later weleens uit)

Een printscreen maak je (hangt ook weer af van je besturing systeem) met Win7 heb je een knipprogramma . Heb je XP dan leg ik je dat wel uit als ik weet welke van de twee je hebt

En ik weet het in't begin is het moeilijk maar na enkele dagen begin je er meer en meer van te snappen

Afbeelding

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

22 dec 2011, 18:40

hallo Cleopa, probeer maar lukt niet, want ik vind mijn prentjes groot in het vakje, moet naar beneden crollen en omhoog , ook naar rechts of links, in het echt zijn ze maar een paar centimeter, probeerde de printscreen uit maar kon maar een vierde nemen omdat ze groot uitkomen, maar hoe krijg ik die printscr, op deze topic, ken er echt niet veel van, o ja om de schremgr; te doen vind ik niet, alleen paint staat op 100 en woord ook, onder men scherm staan tekens maar dit niet,
werk met windown 7, misschien dat ik het ga opgeven;
hoop dat jullie nog veel genot hebben op deze tropic, want het lukt toch niet; vele dankbare groetjes van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

22 dec 2011, 20:17

krakje -- ken er echt niet veel van
Daar komt nog wel wat bij door te vragen

Vraagje zie jij die balk onderaan je scherm die juist boven je klok staat :?: Of is die er niet :?:

Afbeelding
Die is er niet , doe dan dit
Klik rechtsboven (waar het rode X ke staat) ergens op een leegvlak > er verschijnd een menu en plaats een vinkje op de regel Statusbalk

Afbeelding

Afbeelding

Nu zou je onderaan aan de klok je % kunnen wijzigen , zoals beschreven in vorig bericht


probeer maar lukt niet, want ik vind mijn prentjes groot in het vakje, moet naar beneden crollen en omhoog , ook naar rechts of links, in het echt zijn ze maar een paar centimeter
Weer een proefje ,
1. Ga naar je map waar de foto's staan
2. Ga met je cursor (muisaanwijzer) op de foto staan
3. Er verschijnd een klein kadertje , daar zie je de afmeetingen in staan , schrijf die op en deel die beide getallen door 4 (voorbeeld 1600x1200 word dan 400x300)
4. Ga naar IMs
1. Klik op onderstaande link

http://studio.webbyland.com/MagickStudi ... Studio.cgi

2. Klik op bladeren > Zoek en dubbelklik op de afbeelding die je wil bewerken > Scroll naar beneden en vul je deelgetallen in het vakje van Scene > Scroll iets terug naar boven en klik op Vieuw

Afbeelding

Nu zou de afbeelding kleiner moeten zijn


probeerde de printscreen uit maar kon maar een vierde nemen omdat ze groot uitkomen, maar hoe krijg ik die printscr, op deze topic


Als je de printscreen genomen hebt moet je ze opslaan (zet het maar bij je foto's) en dan doe je het zelfde zoals je met een foto doet

misschien dat ik het ga opgeven; Ik nog niet hoor zolang jij blijft vragen probeer ik volgens mijn kunnnen je te helpen

Vrijdag avond ben ik er bijna niet dan blijven de kleinkinderen slapen , tot zaterdag

Afbeelding

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

23 dec 2011, 16:18

joepy heb het gevonden, stond op 150 en op 100% gezet bij dit progm.
dit was niet aangepunt;
eerst was het maar met puntjes dat het groen werd maar heb dan 10 bij Fuzze gezet en was in een wip groen, daarna op op matte en none gezet
en verander in een kleur, waar kun je nadien een bijpassende kleur halen als achtergrond. of als je nu dit prentje gebruikt is dan al de achtergrond weg, zoals ik hier vele afbeeldingen zie? vele vragen maar voor mij is het veel oefenen, heb nog nooit een prentje op deze of andere net geplaatst, dus voor mij nieuw. wel in fotoalbum die ik laat afdrukken, en daar dient het meestal voor. vele dankbare groetjes, lang geduurd, groetjes van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

23 dec 2011, 19:40

krakje -- Als je U het filmpje nog eens bekijkt zie je het woord Gray (grijs) staan in zo'n invul vakje . er juist naast staat in een blauwaachtige kleur het woord Color , klik op dat woord . Er gaat een nieuwe site open Scroll daar een heel eind naar beneden dan zie je veel kleurbanden staan , kies er eentje uit , als je keuze gemaakt is kan je twee zakan doen de (Engelse naam kopiëren) of aan de rechterzijde staat de hexcode die kan je ook kopiëren . Een hexcode bestaat uit een # en zes letters en cijfers gemengd dit is bv: geel = #FFFF00 en dit is de roodorange achtige van Forum in het logo van Seniorennet roodorange achtige = #CC3300
Als je van plan bent van verder te oefenen lees dan dit eens

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... c&start=54

Ik kan daar bij wijze van spreken nietmeer zonder

heb nog nooit een prentje op deze of andere net geplaatst,

Als je een bericht typt , staat links boven het tekstvak

Foto in bericht toevoegen? Klik hier.

Klik op die zin
Ga naar de map waar je afbeelding staat > kies je afbeelding en klik er op > klik in dat menu op openen (Of dubbelklik op de foto)
Klik nu op de zin Afbeelding verzenden even wachten
Je foto verschijnd
Klik op Terug naar forum
Nu staat de code van de afbeelding in je tekstvak
Klik op voorbeeld en je foto verschijnd
Scroll nu weer wat naar beneden > typ de tekst die je wou plaatsen
Klik op voorbeeld , tevreden :?: Klik dan op OK en je bericht word geplaatst
Succes

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cleopa op 23 dec 2011, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

25 dec 2011, 11:54

Afbeelding

Wens jullie allen een prettige Kerst. van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

25 dec 2011, 12:01

Groetjes van assa