|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 07 Mei 2012, 17:00 Onderwerp: Voor jou |
|
|
"air"]Een schoon stukje Stad.
O.L.Vrouwetoren in de ondergaande zon en onweer in de verte. [/quote] Als Janssens weg is kleurt dat blauw.
_________________ Wie bewaakt de bewakers. |
|
| Naar boven |
|
 |
air
Geregistreerd op: 6-7-2006 Woonplaats: In de A van mAai! Antwerpen dus!
|
Geplaatst: Ma 07 Mei 2012, 18:26 Onderwerp: |
|
|
Ik zag het niet echt als rood, eerder koperkleurig maar dat komt misschien omdat ik niet zo op rood heb begrepen
Dat waren de vlaggen vorige week tot deze ochtend want ik zie nu pas dat ze ondertussen de vlaggen van plaats verwisseld hebben: de Europese is weg, de Vlaamse is naar de andere kant verhuisd en op de plaats van de Vlaamse Leeuw hangt nu het roodwitrood van Antwerpen.
_________________ When I said I do, I didn't mean the dishes... |
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 18:39 Onderwerp: voetbalstadion |
|
|
Wie dat beweert vind ik niet zo belangrijk, maar het is toch waar dat 800 kinderen die géén schoolplaats hebben, belangrijker zijn dan die bende voetbalfans die zich niet echt als stichtend voorbeeld gedragen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
spiksin
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 9:23 Onderwerp: Zeevaartmuseum ? |
|
|
Als rasechte Antwerpenaar , 81+ jaar , ex zeeman ( Belgische schepen ) en tamelijk bereist , meet ik mij het recht aan om kritiek te uiten op wat sommigen durven noemen " Zeevaart museum Antwerpen " !!!
Ik ben in mijn leven nooit zo beschaamd geweest dan tijdens een bezoek aan dat " museum " ! Over prulletjes gesproken !!! Het pronkstuk was ( is ? ) een ouwe " klak " .
Met een verleden als de onze en , zeer goede reputatie aangaande zeevaart verkeer van onze koopvaardij hoop ik dat door de verhuis naar 't eilandje van de gelegenheid gebruik gemaakt wordt om raad te vragen aan bvb mensen bij CMB ?
En laat in Godsnaam die klak in't Steen liggen !
Willy .
_________________ Sommigen hebben het, ik heb het ook nu ! D' ju , 't is weer weg ! 't is terug !
Toshiba , 750 Win 7 |
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 9:40 Onderwerp: Re: voetbalstadion |
|
|
| kitten schreef: |
| Wie dat beweert vind ik niet zo belangrijk, maar het is toch waar dat 800 kinderen die géén schoolplaats hebben, belangrijker zijn dan die bende voetbalfans die zich niet echt als stichtend voorbeeld gedragen. |
Geef het volk brood en spelen en de politici zijn gerust.
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 10:18 Onderwerp: Re: Zeevaartmuseum ? |
|
|
| spiksin schreef: |
Als rasechte Antwerpenaar , 81+ jaar , ex zeeman ( Belgische schepen ) en tamelijk bereist , meet ik mij het recht aan om kritiek te uiten op wat sommigen durven noemen " Zeevaart museum Antwerpen " !!!
Ik ben in mijn leven nooit zo beschaamd geweest dan tijdens een bezoek aan dat " museum " ! Over prulletjes gesproken !!! Het pronkstuk was ( is ? ) een ouwe " klak " .
Met een verleden als de onze en , zeer goede reputatie aangaande zeevaart verkeer van onze koopvaardij hoop ik dat door de verhuis naar 't eilandje van de gelegenheid gebruik gemaakt wordt om raad te vragen aan bvb mensen bij CMB ?
En laat in Godsnaam die klak in't Steen liggen !
Willy . |
Geef eens een woordje méér uitleg Spiksin?
Heb je het over het MAS hebt en de verhuis van de 'inboedel' van het Steen dan geef ik je gedeeltelijk gelijk. Het Steen was en is het gebouw bij uitstek om daar alles wat met scheepvaart te maken heeft verder uit te bouwen, het heeft rechtstreeks zicht op de Schelde. Het is bovendien het oudste gebouw dat nog overeind staat maar nu een andere, op kinderen afgestelde, bestemming heeft gekregen.
Het MAS an sich vind ik een mooi gebouw, dat verrassend ruimer is dan je denkt, eens je binnen bent. Na elke roltrap gang kom je op een andere windrichting terecht, heel knap bedacht.
Maar misschien heb je het over helemaal iets anders?
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Air
| Quote: |
| Het MAS an sich vind ik een mooi gebouw, dat verrassend ruimer is dan je denkt, eens je binnen bent. Na elke roltrap gang kom je op een andere windrichting terecht, heel knap bedacht. |
Het is een heel dure juweelkist zonder juwelen en die roltrappen zijn voor sommige ouderen een handicap.Het stroomverbruik is navenant.Met ruime liften was het beter en goedkoper geweest.
|
| Naar boven |
|
 |
Reini
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 10:42 Onderwerp: |
|
|
| Clausewitz schreef: |
Air
| Het MAS an sich vind ik een mooi gebouw, dat verrassend ruimer is dan je denkt, eens je binnen bent. Na elke roltrap gang kom je op een andere windrichting terecht, heel knap bedacht. |
Het is een heel dure juweelkist zonder juwelen en die roltrappen zijn voor sommige ouderen een handicap.Het stroomverbruik is navenant.Met ruime liften was het beter en goedkoper geweest. |
Claus, het voordeel van die roltrappen is, dat je er gratis gebruik van mag maken en met elke etage hoger een nieuw zicht over Antwerpen krijgt.
Daar dienen de doorkijkwanden voor.
Ik ben er 1 x geweest en 1 afdeling bezocht, en kan dus niet oordelen of het een lege juweelkist is.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 10:49 Onderwerp: |
|
|
| Reini schreef: |
Air
Het is een heel dure juweelkist zonder juwelen en die roltrappen zijn voor sommige ouderen een handicap.Het stroomverbruik is navenant.Met ruime liften was het beter en goedkoper geweest. |
Claus, het voordeel van die roltrappen is, dat je er gratis gebruik van mag maken en met elke etage hoger een nieuw zicht over Antwerpen krijgt.Een lift is ook gratis en veel goedkoper als roltrappen die onophoudelijk draaienDaar dienen de doorkijkwanden voor. Als je uit een lift stapt,heb je hetzelfde effect.In het Museum voor Schone Kunsten in Brussel stap je met minstens 20 man tegelijk in de lift Ik ben er 1 x geweest en 1 afdeling bezocht, en kan dus niet oordelen of het een lege juweelkist is.  |
|
| Naar boven |
|
 |
spiksin
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 12:45 Onderwerp: |
|
|
Beste Senioren , gewoon een echt ( eender waar )ZEEVAART museum ! ( of niks ? ) maar geen prullen verzamelingske zoals het was ! Antwerpen waardig aub !!!
Air je hebt gelijk wat het Steen betreft !
Greetz .
_________________ Sommigen hebben het, ik heb het ook nu ! D' ju , 't is weer weg ! 't is terug !
Toshiba , 750 Win 7 |
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 13:38 Onderwerp: |
|
|
| Het is een heel dure juweelkist zonder juwelen en die roltrappen zijn voor sommige ouderen een handicap.Het stroomverbruik is navenant.Met ruime liften was het beter en goedkoper geweest. |
In liften, of die zouden transparant moeten zijn en dan nog het liefst aan de buitenkant van het gebouw, krijg je niet dat schitterende zicht dat je nu krijgt, iedere keer als je een etage hoger gaat.
Het is een dure grap, dat MAS, en ik had zo mijn bedenkingen tijdens de bouwwerken maar eerlijk gezegd, vind ik het eindresultaat bijzonder goed geslaagd (hoewel het voor mij nog een paar etagekes hoger mocht zijn)
De museumcollecties die vroeger in verschillende -aftandse- musea over de stad verspreid lagen zijn nu samengebundeld in een pracht van een gebouw. Op het plein er rond is het leuk vertoeven, een beetje -hoewel niet zo groot- als het museumplein in Amsterdam en de pyramide van het Louvre.
|
| Naar boven |
|
 |
spiksin
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Een Zeevaart museum is niet alleen Antwerps belang maar voor heel Vlaanderen , ik heb ergens ooit in de geschiedenis over een kaper kapitein als eigenlijke stichter van Oostende gelezen . ( De Brouwer ? ) . Om maar te zwijgen over Brugge en Gent !
Iemand wat sterker in onze zeevaart geschiedenis ?
Toshiba , 750 Win 7 |
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 16:56 Onderwerp: |
|
|
Hm, tja...op gevaar Clausewitz op mijn dak te krijgen durf ik toch te stellen dat je voor scheepvaart en alles wat daarmee te maken heeft toch best eens in Nederland gaat kijken.
En om Clausewitz nu een beetje te kalmeren: De Noordelijke Nederlanden =Holland zijn (gedeeltelijk althans) groot geworden door uitgeweken Zuid-Nederlanders, meestal Vlamingen!
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 17:08 Onderwerp: |
|
|
| air schreef: |
| Hm, tja...op gevaar Clausewitz op mijn dak te krijgen durf ik toch te stellen dat je voor scheepvaart en alles wat daarmee te maken heeft toch best eens in Nederland gaat kijken. En om Clausewitz nu een beetje te kalmeren: De Noordelijke Nederlanden =Holland zijn (gedeeltelijk althans) groot geworden door uitgeweken Zuid-Nederlanders, meestal Vlamingen! |
Tja ...De Oost-Indische Compagnie is inderdaad berucht in zeevaartkringen maar niet opgericht door Vlamingen tijdens of na de Beeldenstrijd.Zij stond o.a aan de wieg van de term Dutchmoney = valsgeld.Geef een hollander nooit een hand want je bent niet zeker dat hij het teruggeeft.
|
| Naar boven |
|
 |
Silver Wolf
|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2012, 15:32 Onderwerp: |
|
|
| air schreef: |
Hm, tja...op gevaar Clausewitz op mijn dak te krijgen durf ik toch te stellen dat je voor scheepvaart en alles wat daarmee te maken heeft toch best eens in Nederland gaat kijken.
En om Clausewitz nu een beetje te kalmeren: De Noordelijke Nederlanden =Holland zijn (gedeeltelijk althans) groot geworden door uitgeweken Zuid-Nederlanders, meestal Vlamingen! |
Deze opmerking hoorde ik (wel al heel wat jaren geleden) bij een geleid bezoek aan AMSTERDAM.
N.l.: dat de Spaanse bezetting van onze regionen en de sluiting van de Schelde een zegen was voor o.a. Amsterdam, waarnaar destijds het intellect van Vlaanderen is uitgeweken, op de vlucht voor de intolerantie van de katholieke Spanjolen.
SW
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|