| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
raymond1683
|
Geplaatst: Vr 02 Maa 2012, 21:19 Onderwerp: betaling pensioen - RAAR MAAR WAAR |
|
|
Ziehier mijn ervaring met de uitbetaling van het pensioen van mijn echtgenote. Aanvraag online gedaan in de maand februari 2011 bij de RVP.
voor ingang op 1 december 2011. Na zekere tijd brieven gekregen voor inlichtingen (adminisrtatie) steeds deze dezelfde dag teruggestuurd. In de maand november nog niets ontvangen ivm pensioen. Getelefoneerd naar de dienst RVP ( steeds een vriendelijke dame aan de lijn) hoe ver dat de zaak stond, ja er waren plots problemen opgedoken ivm een jaar met de ziekteuitkering. Ondertussen mijn echtgenote 60 jaar geworden en nog frank gezien. Misschien zal het voor de maand januari zijn denken we allebei. Terug getelefoneerd ( andere dame aan de lijn ) ja dat is hier blijkbaar blijven liggen zullen dat nu eens prioritair behandelen en zullen een voorlopige berekening maken. We krijgen een brief op 16 januari 2012. Dus mijn vrouw haar eerste pensioengeld einde januari 2012, zo denken wij, noppes verkeerd gedacht. Terug getelefoneerd ( terug vriendelijke dame aan de lijn) maar werk, werk, werk..... Maar goed nieuws mevrouw, uw dossier is doorgestuurd naar de dienst uitbetaling. Kontakt genomen met de dienst uitbetaling (zeer vriendelijke dame) dan de vraag hoever staat de zaak. Maar mijnheer wij hebben zoveel achterstand, voor wanneer zal mijn echtgenote haar eerste pensioengeld ontvangen. Einde maart, vraag ik, dat kan maar we kunnen U dit niet verzekeren maar telefonneer eens terug begin april moest u nog niets ontvangen heeft.
En dat moet men altijd beleefd zijn zoals we door onze ouders zijn opgevoed, maar ik heb eigenlijk eens goesting om den boel ginder eens kort en klein te slaan. Maar ik zal dat beter niet doen zeker en afwachten.
|
|
| Naar boven |
|
 |
paullamb
|
Geplaatst: Vr 02 Maa 2012, 23:38 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad Raar en waar zal het ook wel zijn.
Maar wist dat er ook www.mypension.be bestaat ?? U kan daar inloggen met de EID of Tokennummer.
Hier beschikt U over Uw gans dossier en hoever men staat.
Het mailadres van de ombudsman staat erbij.
Een goede raad, Als U nog eens belt, vraag dan de naam van de (vriendelijke) dame, want bij mijn weten is er maar eentje die Uw dossier beheert en die U dan kan aanmanen om er wat spoed achter te zetten.
Daarnaast er is er nog steeds het adres vermeld van het regionaal kantoor waar Uw dossier behandeld wordt.
Een busreisje ernaartoe en U kan de dame die Uw dossier behandel persoonlijk spreken..
Succes verder met de afhandeling
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Za 03 Maa 2012, 3:44 Onderwerp: |
|
|
Als het er echt op aan komt ... gaat er niets, maar dan ook niets, boven een gesprek waar men zijn gesprekspartner in de ogen kan kijken!
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Za 03 Maa 2012, 13:52 Onderwerp: |
|
|
raymond1683,
De pensioendiensten vragen het pensioen maximum 12 maanden op voorhand aan te vragen. Maar 9 maanden is een beetje kort.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
raymond1683
|
Geplaatst: Za 03 Maa 2012, 19:54 Onderwerp: betaling pensioen - Raar maar Waar |
|
|
Hierbij bedank ik iedereen voor zijn mening. Hier nog een woordje uitleg voor Paullamp, het is niet gemakkelijk steeds dezelfde dame die uw dosssier beheert aan de lijn te krijgen, ofwel was mijn "dame" met verlof, ziek, niet op het bureel .... maar zeg het maar ik kan U ook wel helpen en zo gaan de dagen verder. Pastoor misschien ben ik wel een beetje in de fout gegaan met het pensioen zo laat aan te vragen maar had men op een degelijke manier aan mijn echtgenote haar pensioendossier gewerkt, dan zou alles wel op de juiste manier afgehandeld zijn, maar ik heb de indruk dat men het dossier bekeek wanneer ik telefoneerde en voor de rest er niets aan deed.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Raymond1683,
Ze hebben een rare methode van werken.
Bij mij was schijnbaar alles af na iets meer dan 2 maanden. En na 5 maanden komt er een brief met "het wordt een 2de keer nagezien". De laatste brief kwam in de 10de maand.
En ze betaalden op tijd .....
* maar niet op de bankrekening.
* er was iets mis omtrent mijn lady.
Na 14 maanden was alles in orde.
Volgens de huidige minister van pensioenen gebruiken ze rekenmachines, en moeten er PC's komen.
|
| Naar boven |
|
 |
dafke
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Mijn bankrekening was ook niet in orde (mijn vrouw had alleen volmacht) Ik heb dat verandert en de postbode brengt tot nu toe het geld aan huis Mijn vrouw is bij de kleinkinderen en ik teken alles af met mijn naam Ik vind dat toch raar een volmacht op de rekening is niet voldoende maar ik krijg wel het geld in mijn handen!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
linden
|
Geplaatst: Zo 04 Maa 2012, 10:50 Onderwerp: |
|
|
Als Uwe postbode dit leest,dan gade zelf naar de post mogen gaan in de toekomst.
_________________ iedere waarheid heeft zijn eigen reden |
|
| Naar boven |
|
 |
benq
|
Geplaatst: Ma 05 Maa 2012, 18:30 Onderwerp: |
|
|
| dafke schreef: |
| Mijn bankrekening was ook niet in orde (mijn vrouw had alleen volmacht) Ik heb dat verandert en de postbode brengt tot nu toe het geld aan huis Mijn vrouw is bij de kleinkinderen en ik teken alles af met mijn naam Ik vind dat toch raar een volmacht op de rekening is niet voldoende maar ik krijg wel het geld in mijn handen!! |
Mijn bankrekening!!!!!!!
Maak er een gezamenlijke rekening van, dan is er geen probleem en word uw pensioen wel gestort.
Mvg
|
|
| Naar boven |
|
 |
benq
|
Geplaatst: Ma 05 Maa 2012, 18:31 Onderwerp: |
|
|
| dafke schreef: |
| Mijn bankrekening was ook niet in orde (mijn vrouw had alleen volmacht) Ik heb dat verandert en de postbode brengt tot nu toe het geld aan huis Mijn vrouw is bij de kleinkinderen en ik teken alles af met mijn naam Ik vind dat toch raar een volmacht op de rekening is niet voldoende maar ik krijg wel het geld in mijn handen!! |
Mijn bankrekening!!!!!!!
Maak er een gezamenlijke rekening van, dan is er geen probleem en word uw pensioen wel gestort.
Mvg
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Di 06 Maa 2012, 3:09 Onderwerp: |
|
|
Heb indertijd hetzelfde probleempje tegengekomen. Mijn echtgenote had ook volmacht op "mijn" bankrekening. Dit was niet genoeg. Weet ook wel dat een volmacht onmiddellijk kan ingetrokken worden.
Bij mijn bank hadden ze daar eigen formulieren voor voorzien. Het klusje was binnen de 24 uur in orde.
|
|
| Naar boven |
|
 |
dafke
|
Geplaatst: Di 06 Maa 2012, 9:20 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat in september veranderd en mijn vrouw kreeg in januari haar eerste pensioen Dus ruim op voorhand veranderd Wat betreft MIJN rekening Dat is al 40 jaar zo Ik heb daar nooit bij stilgestaan en nooit problemen mee gehad en mijn vrouw ook niet
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Di 06 Maa 2012, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Dafke,
De pensioendienst eist dat zij aan de bankrekeningen kunnen waarop de pensioenen betaald worden.
Aan uw bankrekening hebben ZIJ toegang voor u.
Aan uw bankrekening hebben ZIJ geen toegang via uw vrouw (uw vrouw heeft een volmacht, de pensioendienst niet).
Dat moet een rekening zijn die op de naam van beide partners staat.
|
| Naar boven |
|
 |
miel
|
Geplaatst: Di 06 Maa 2012, 21:07 Onderwerp: |
|
|
In de beginjaren 70 werd er bij ons op de firma overgeschakeld van geld in het handje naar een bankverrichting. We moesten dus een bankrekening openen.
Toen mijn echtgenote kindergeld kreeg , heb ik mijn bankrekening ook moeten aanpassen naar een gemeenschappelijke rekening , wat niet meer dan normaal is. Het kindergeld was immers van mijn echtgenote.
_________________ we doen wat we kunnen, niet wat we willen. |
|
| Naar boven |
|
 |
vlaanderen_1302
|
Geplaatst: Do 08 Maa 2012, 15:41 Onderwerp: |
|
|
Om alle problemen in de toekomst te vermijden :
indien het gaat om de uitbetaling van een pensioen als alleenstaande is een persoonlijke bankrekening voldoende
wanneer het echter gaat over de uitbetaling van een gezinspensioen moet het gaan over een rekening die zowel op uw naam als op naam van uw vrouw staat. Indien dit niet het geval is kan het gezinspensioen niet op deze rekening worden overgeschreven.
_________________ Als je twijfelt moet je het maar vragen |
|
| Naar boven |
|
 |
|