| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
de_rik
|
Geplaatst: Di 17 Jan 2012, 13:18 Onderwerp: oude radio |
|
|
Hallo,ik denk dat er hier ook verzamelaars zijn van oude radio´s en daarom mijn vraag hier.
Ik bezit een oude radiobell type RB 316-D,maar vind daar nergens informatie over op het internet.Is gelijkend op de 315 maar heefd drie luidsprekers. Iemand info???
|
|
| Naar boven |
|
 |
MichelN
|
Geplaatst: Di 17 Jan 2012, 22:11 Onderwerp: Re: oude radio |
|
|
| de_rik schreef: |
Ik bezit een oude radiobell type RB 316-D,maar vind daar nergens informatie over op het internet.Is gelijkend op de 315 maar heefd drie luidsprekers. Iemand info??? |
Op deze pagina staat een type 315 en op de volgende een type 315S, van 316 is er tussen de 230 modellen nergens sprake.
De site heeft ook een zoekfunctie en een forum, misschien kan je het daar eens proberen:
http://www.radiomuseum.org/dsp_search.cfm?query=radiobell&category=0&page=10
|
|
| Naar boven |
|
 |
de_rik
|
Geplaatst: Di 17 Jan 2012, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Michel,
Ik ben op die site geweest voor ik op sennet m´n vraag stelde.Er is nergens sprake van type RB316-D ,en dat is wat er op de achterzijde staat!!Heb nu contact genomen met iemand van die site en mijn vraag gesteld.Ik hoop dat Mr. Piet Blaas uit de foto´s kan afleiden waar hij thuis hoort .
|
|
| Naar boven |
|
 |
de_rik
|
Geplaatst: Do 19 Jan 2012, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Hallo,ik heb ondertussen bericht gekregen van Piet Blaas, en ook hij kent dat type van Radiobell niet.Nooit gezien,en geen documentatie te vinden!!
Het is dus een zeldzaam exemplaar (!) .Het verschil met type 315 zit grotendeels in het aantal luidsprekers,deze heeft drie luidsprekers en de andere gekende en gelijkende types ( bv. 310/315 ) er slechts één hebben.
Verder zoeken zal geen resultaat opleveren denk ik.
grtjs
de_rik
|
|
| Naar boven |
|
 |
Fara
|
Geplaatst: Do 19 Jan 2012, 21:43 Onderwerp: |
|
|
mijn neef heeft een radiomuseum meschien kan hij u helpen, ga eens naar zijn website: www.eeuwfeestpaleisje.be meschien kan hij u helpen, groetjes Fara
|
|
| Naar boven |
|
 |
de_rik
|
Geplaatst: Do 19 Jan 2012, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Fara,die site gaat uitsluitend over het merk SBR.
|
|
| Naar boven |
|
 |
François01
|
|
| Naar boven |
|
 |
de_rik
|
Geplaatst: Wo 09 Mei 2012, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Francois,
Dat is een leuke!!!!
De link verwijst naar mijn foto´s die ik gestuurd heb naar Piet Blaas een Nederlandse verzamelaar en kenner van oude radio´s !!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|