| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Paca
|
Geplaatst: Wo 15 Feb 2012, 3:07 Onderwerp: Betaalterminal |
|
|
Kan een zelfstandige winkeluitbater zijn uitgave voor een betaalterminal voor bancontact niet volledig aftrekken als onkost ter gelegenheid van zijn belastingaangifte?
Nu zie je tamelijk wat aanrekeningskosten bij het betalen van de goederen onder een bepaald bedrag.
Het doet me wat denken aan een winkelier die 10 Eurocent vraagt voor een plastic zakje met reklame van een leverancier op ... die hij wel gratis krijgt.
Gewoon nieuwsgierig.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Wil.
|
Geplaatst: Wo 15 Feb 2012, 10:34 Onderwerp: |
|
|
"volledig aftrekken" wil niet zeggen dat het nu gratis wordt. Het betekent slechts dat de financiële inspanning vermindert met het percentage belasting dat betaald moet worden.
Vb. Wie een kost van 100 euro inbrengt terwijl de belastingdruk 30% is, die vermindert daardoor de kost tot 70, maar niet tot nul.
Laatst aangepast door Wil. op Vr 17 Feb 2012, 11:06, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Vr 17 Feb 2012, 3:22 Onderwerp: |
|
|
Goed! En wat moet ik me dan voorstellen bij een betaalterminal? Want daar gaat de vraag uiteindelijk over.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
|
| Naar boven |
|
 |
Wil.
|
Geplaatst: Vr 17 Feb 2012, 11:14 Onderwerp: |
|
|
| Paca schreef: |
| Goed! En wat moet ik me dan voorstellen bij een betaalterminal? Want daar gaat de vraag uiteindelijk over. |
Per transactie betaalt een winkelier een bepaald bedrag voor het gebruik van dat machientje. Als een klant een heel kleine aankoop doet of een hele grote aankoop doet, dat maakt geen verschil.
Veronderstel dat de kost per transactie 10 cent is. Wanneer zijn boekhouder die 10 cent inbrengt in de gemaakte kosten van dat fiscale jaar, dan is de eigenlijke kost per transactie nog steeds 7 cent.
Wie in een winkel een aankoop doet van bv. 1 euro en wil betalen met een bankkaart, die moet een beetje extra betalen aan de winkelier. Op die 1 euro verdient de winkelier misschien amper 10 cent en dat is dan weer de kost die hij moet betalen voor het gebruik van dat machientje.
De kost van 10 cent is fictief. Ik weet niet hoe groot de kost per transactie juist is, maar het gaat hier om het principe.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Vr 17 Feb 2012, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Ok! Dat is duidelijk! Ik zag het wat meer in zwart/wit. Namelijk, dat bepaalde kosten voor 100% konden ingebracht worden ... o.a. een betaalterminal. Bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|