| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lj
|
Geplaatst: Zo 26 Feb 2012, 18:42 Onderwerp: Pauw |
|
|
Sinds korte tijd komt er een pauw in onze tuin.
Leuk op het eerste zicht,maar minder leuk is het vuil dat hij achterlaat.
Elke avond tegen valavond komt hij hier op de omheining slapen.
Weet iemand hoe ik die best kan wegjagen zodat hij niet meer terug komt?
|
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Zo 26 Feb 2012, 21:00 Onderwerp: Pauw |
|
|
Beste 'lj',
Heb enkele jaren net het zelfde probleem gehad,het enige dat hielp was elke avond hem te verjagen,soms meerdere malen per avond, is natuurlijk geen pretje,maar met veel lawaai en een grote doek zal hij wel vertrekken.
Het ligt in hun natuur om overal te overnachten,zeker de mannetjes(hanen),dus neem het hem niet te kwalijk...
davang
_________________ Wat niet al lachend kan gezegd..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Ma 27 Feb 2012, 2:18 Onderwerp: |
|
|
En zeggen dat er ook mensen zijn die het als een voorrecht zouden ervaren dat er een pauw op hun omheining een dutje komt doen, gerust gelaten door de katten en andere "ambetanterikken" (in zijn ogen toch). De "vuiligheid", ik veronderstel dat daarmee zijn ontlasting bedoeld wordt, is m.i. een kleine prijs voor het vertrouwen dat u geschonken wordt.
Niet iedereen ziet het zo, dat weet ik ook wel, maar er eens altruïstisch over nadenken kan zeker voor niemand kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Ma 27 Feb 2012, 23:54 Onderwerp: Pauw |
|
|
Begrijp volledig de reactie van 'Paca',maar die pauw die mij vereerde met z'n bezoek, was een van de ongeveer een 25 tal van z'n vriendjes,die een verder gelegen tuinier als troeteldieren had.
Wel zat hij op m'n houten omheining gewoonlijk met z'n staart aan de andere kant ,dus had ik weinig of geen last van mogelijke "mestoverschot"...
Ik ervoer die pauw, toch in het begin, ook als een 'voorrecht' van hem op bezoek te krijgen...maar had al gezien dat er nog mogelijk enkele van z'n vrienden goesting hadden om me met hun aanwezigheid te vereren...
Ook heb wat kippen lopen, die hadden wel geen schrik van die pauw...maar ik ondervond dat ze de laatste tijd nogal geweldig veel konden eten...maar legden geen ei meer dan vroeger.
Nochtans eet 'de pauw' meestal insecten,kikkers en zelfs kleine knaagdieren zoals muizen,maar ze lusten ook het kippenvoer...van hun buren.
_________________ Wat niet al lachend kan gezegd..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Paca
|
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 0:47 Onderwerp: |
|
|
Haha! Ja Davang! Een pauw is een pauw ... twee pauwen zijn twee pauwen ... een twintigtal pauwen is een bende! Er zijn inderdaad limieten.
|
|
| Naar boven |
|
 |
fregat
|
Geplaatst: Do 08 Maa 2012, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Vraag de eigenaar dat hij zijn pauw op zijn eigendom laat vertoeven ! Deze dieren hebben geen vrije loop zoals vb . een kat ! Indien de eigenaar onbekend laat U het dier weghalen !
_________________ Doe wel en zie niet om ! |
|
| Naar boven |
|
 |
|