SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

calorieverbruik bij elektrisch fietsen

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vrije tijd / hobby's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
karolleke

BerichtGeplaatst: Za 10 Maa 2012, 21:03    Onderwerp: calorieverbruik bij elektrisch fietsen Reageer met quote

Ik heb me vlak voor de winter een elektrische fiets gekocht en ben er uitermate tevreden van. Woon in de vlaamse ardennen en ben rugpatient en op die manier moet ik niet meer mijn route uitstippelen om zodanig te rijden dat ik geen heuvels of bergop meer moet rijden. Het is super en ik zou soms wel willen blijven rijden. Krijg wel veel kritiek omdat ik nog meer net 55 ben , dat elektrische fietsen voor 'oude 'mensen is en dat dit geen invloed heeft op het lichaam qua vetverbranding en calorieverbruik; Maar je moet toch meetrappen, dus zal er toch calorieverbruik zijn.Kan iemand mij het verschil in calorieverbruik geven tussen gewoon fietsen en elektrisch fietsen, het irriteerd mij enorm dat er nog zoveel mensen zijn die vinden dat elektrisch fietsen voor 'luie 'mensen zijn en er nogal lacherig over doen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kwezelein

BerichtGeplaatst: Za 10 Maa 2012, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien verbrand je toch ongeveer 400 calorieën?!
Aan de +2500 zal je niet komen zoals een wielrenster?

Het is beter iets doen moet je maar denken, dan niks doen.
Leeftijd speelt geen rol voor een e-bike. Ze hebben naar het schijnt dit jaar en voorbije jaar een record aantal van zulke fietsen verkocht aan elke leeftijd.

hoshinkido

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

karolleke trekt u er niks vanaan wat ze zeggen,inderdaad die fietsen zijn voor alle leeftijden! Wink
men verbrand caloriéen tijdens het fietsen,zeker al je een ruime afstand aflegt(dus geen 1KM)
ik wens je veel plezier ,en geniet van uw electrische fiets hoor Very Happy
mvgr

telenet fiber
Naar boven
leba

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 2:28    Onderwerp: Re: calorieverbruik bij elektrisch fietsen Reageer met quote

karolleke schreef:
Ik heb me vlak voor de winter een elektrische fiets gekocht en ben er uitermate tevreden van. Woon in de vlaamse ardennen en ben rugpatient en op die manier moet ik niet meer mijn route uitstippelen om zodanig te rijden dat ik geen heuvels of bergop meer moet rijden.

karolleke, je hebt geen elektrische fiets maar een fiets met elektrische ondersteuning. Vermoed ik.
De fiets geeft je elektrische ondersteuning wanneer nodig.
En, je moet wel degelijk trappen om vooruit te komen.
Quote:
het irriteerd mij enorm dat er nog zoveel mensen zijn die vinden dat elektrisch fietsen voor 'luie 'mensen zijn en er nogal lacherig over doen
Elektrisch fietsen is fietsen zonder trappen.
En deze bestaan ook. Op zulke fietsen moet men wel een helm dragen.
Deze fietsen worden vooral gebruikt door mensen die slecht mobiel zijn.
En als een gezonde mens daar op rijd dan zou je kunnen zeggen dat het een luierik is.
Zeg in het vervolg tegen de mensen,
dat je een fiets hebt met elektrische trapondersteuning.
(wanneer nodig).
En het dus GEEN elektrische fiets is.

Elektrische fietsen zijn populair bij alle leeftijden.
Ik denk het calorie verbranden voor elektrisch en gewoon fietsen dicht bij elkaar ligt.
Met een gewone fiets kan je maar een ....km. fietsen, je bent bekaf, 's anderendaags mogelijk rug- en spierproblemen.
Gevolg je kan bv 2dagen niet fietsen omwille van de pijn.
Met een fiets met elektrisch trapondersteuning zal je het zelfde aantal ..km. kunnen fietsen en/of zelf meer. En dit zonder pijnlijke gevolgen.
Je zal zelfs 's anderendaags gewoon terug een fietstocht kunnen maken.
En daar je meer fietst heb je meer beweging. Als je niet echt calorieën zou verbranden,
dan hou je je lichaam alleszins goed in vorm.

dafke

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

De mensen die daar over lachen hebben de centen niet of geen intresse in zo een fiets Ik kan bv ook lachen over motorrijders die zitten maar wat Laughing

Naar boven
hoshinkido

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

de centen hebben ..of de centen niet hebben Shocked het blijft een
hele dure aankoop.bedenk dat er vele senioren dit niet kunnen aanschaffen Wink wat ook eens over het hoofd gezien wordt,juust? Very Happy

telenet fiber
Naar boven
Choerrel

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Wij wonen boven op een "berg". Mijn vrouw doet elke dag boodschappen met de fiets. Verleden maand heb ik haar een electrische fiets gekocht.
Ze zou nu geen andere meer willen.

Naar boven
Fokke

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook nen ellentrieke velo (met ondersteuning!). Als bezitter van een knieprothese en een heupprothese staat er na bijna drie jaar méér dan 9000 km op de teller. Mijnen ellentrieke velo is mijn kinesist! Voel ik mij goed, dan fiets ik wat sneller. Voel ik mij niet al te best of wat stram dan rijd ik wat trager, maar rijden doe ik. Ik heb geen auto en doe al mijn boodschappen per fiets. Voor afstanden van méér dan 15 km neem ik de bus, voorlopig nog gratis want "ouwepee van 71". Hoeveel calorieën ik verbrand interesseert mij geen fluit. Ik blijf sowieso in beweging...

huby

BerichtGeplaatst: Zo 11 Maa 2012, 11:23    Onderwerp: elektrisch fietsen Reageer met quote

ik denk dat je calorieverbruik ongeveer hetzelfde zal zijn door het feit dat je nu langer en verder fietst dan met een gewone fiets, ja calorieverbruik zal wat langzamer gaan maar op het einde zal het wel evenveel zijn

Naar boven
zibet

BerichtGeplaatst: Zo 25 Maa 2012, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb zo'n stappenmeter van de ziekenkas en ik doe dus 10000 stappen per dag, omgere kend is dat 6km stappen, op mijn stapmaat, das de noodzaak voor mijn dieet en calorie dagverbruik, in de gebruiksaanwijzing staat ook: dat elke trap op de fiets hetzelfde effect geeft en dan linkse EN rechtse trap, dus 5000 trappen op elke pedaal, dat staat gelijk 5 (vijf) km fietsen, electrisch of niet
dus een ritje van een halve dag is ruim voldoende om je calorieen te halen

Fokke

BerichtGeplaatst: Zo 25 Maa 2012, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

zibet schreef:
ik heb zo'n stappenmeter van de ziekenkas en ik doe dus 10000 stappen per dag, omgere kend is dat 6km stappen, op mijn stapmaat, das de noodzaak voor mijn dieet en calorie dagverbruik, in de gebruiksaanwijzing staat ook: dat elke trap op de fiets hetzelfde effect geeft en dan linkse EN rechtse trap, dus 5000 trappen op elke pedaal, dat staat gelijk 5 (vijf) km fietsen, electrisch of niet
dus een ritje van een halve dag is ruim voldoende om je calorieen te halen

Ik heb vandaag zo een 30 km geëlectrofietst. Ik kan er dus tegen voor bijna een week! Laughing

telloorlekker

BerichtGeplaatst: Wo 28 Maa 2012, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs in de auto, aan het stuur, verbrand ik calorien... alleen al door mij te ergeren aan andere domme chaufeurs; die zou ik liever niet op een fiets zetten (mono-bike of triporteur) . Als er ongelukken van komen dan zijn het dié welke bij mij teveel calorien doen afnemen...!

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Overige vrije tijd / hobby's Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: