|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pol55
|
Geplaatst: Ma 16 Apr 2012, 20:14 Onderwerp: |
|
|
| Danny. schreef: |
Pol, ik zou maken dat ik daar aan de deur van den Aldi sta ruimschoots voor 09u00, of je zou wel voor een leeg rek kunnen staan
Ik spreek uit ondervinding voor de Medion computers (allee, hier in onze streek toch)
Groetjes
Danny |
Nu nog iemand vinden die mijn 2 fietsen aan huis bezorgd.
vg,
Pol
_________________ Acer Aspire 7750, windows 7,64 bit, Intel core i5 |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 7:18 Onderwerp: |
|
|
| pol55 schreef: |
... We hebben nu ook 2 fietsen (rambler) van den aldi reeds 5 jaar en geen problemen met roest of zo.
vg, Pol |
Pol, misschien op dezelfde manier te werk gaan als over 5 jaren
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
pol55
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 8:06 Onderwerp: |
|
|
| Danny. schreef: |
| pol55 schreef: |
... We hebben nu ook 2 fietsen (rambler) van den aldi reeds 5 jaar en geen problemen met roest of zo.
vg, Pol |
Pol, misschien op dezelfde manier te werk gaan als over 5 jaren
Groetjes
Danny |
Danny, toen werkte ik nog en kon van mijn ex-firma mijn camionette gebruiken als transport middel. Helaas is dit nu niet meer mogelijk.
vg,
Pol
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Pol, ik weet natuurlijk niet wat je bedoeld met woonplaats "mijnstreek", dat is namelijk nogal vaag, men kan dus niet weten hoe ver je van een Aldi winkel woont.
Maar ik maak mij volgende bedenking, als je bereid bent om minimum 1.000 Euro uit te geven voor één fiets, en je kan die voor 900 Euro kopen, dan kan je toch gemakkelijk een taxibedrijf vinden die je bij het transport kan behulpzaam zijn als je bedenkt dat ze je voor 70 Euro van Hasselt naar Zaventem brengen.
Groetjes
Danny
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
|
| Naar boven |
|
 |
pol55
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 10:09 Onderwerp: |
|
|
Danny,
Ik heb ook eens een HD-TV gekocht in den Aldi....maar als die deur opengaat om 9 uur, stormen ze de winkel binnen...en ik was te laat. Ik heb die TV toen nabesteld....wel 3 maanden moeten wachten.
Dus ga ik proberen nu zaterdag 2 fietsen te bemachtigen (ik hoop dat ze zowel D als H fiesen hebben) en dan eenmaal buiten een taxi te bestellen (het is maar 3 km van mijn woonplaats)
En anders indien mogelijk nabestellen.
vg, en bedankt voor de tip.
Pol
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Pol, kwestie van dat te laat komen, ik heb ook reeds herhaalde malen zaken aangekocht bij de Aldi, en als ze met een nieuw artikel afkomen in de aanbieding, dan is het zeker "oorlog" aan de ingang, daarom schreef ik ook dat je daar best goed op tijd aankomt om daar eventueel als een van de eersten aan de deur te staan.
Wat ik ook nog gedaan heb is daags voor de verkoop, op verkenning gaan, en aan de gerant gevraagd waar die waren zouden staan zodat ik niet meer door de rekken moest gaan zoeken
Ik stuur je ook een PBtje
Groetjes
Danny
|
| Naar boven |
|
 |
hoshinkido
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 13:27 Onderwerp: |
|
|
kleine artikelen zijn enkel aan de kassa te verkrijgen(usb stick,fototoestel,gsm's, . fietsen staan in het magazijn ..bedenk wel dat die beperkt zijn per winkelketen hoor!!.
de beste manier...vroeg aanwezig zijn ,dan direct naar de kassa gaan,en vragen achter twee fietsen
ik wens je veel suc6 morgen
_________________ acer G771O. 6ram..2TB.hd W7 home.64bit,2,67 ghz
explorer1O C.cleaner, bitdefender antivirus.malware bytes.gadwin printscreen
telenet fiber |
|
| Naar boven |
|
 |
pol55
|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Samen met mijn vrouw de knoop doorgehakt....
We hebben beide een Gazelle Orange Pure Innergy (met gold battrerij) gekocht. Deze waren in promotie...prijs 1545 euro. Ik heb vandaag al een 45 km gedaan. Mooi
vg,
Pol
|
| Naar boven |
|
 |
brisamar
|
Geplaatst: Wo 02 Mei 2012, 21:15 Onderwerp: |
|
|
mijn vrouw en ikzelf hebben ieder een gazelle gekocht. prijs 1899 per stuk.
de fietsenhandelaar heeft alles piekfijn afgesteld en na 500 km is er een gratis onderhoudsbeurt. hij raadt ons aan om elke 1500 km de fiets te laten onderhouden.
we zijn zeer tevreden, we gebruiken onze gewone fietsen enkel nog om kortbij boodschappen te doen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
dafke
|
Geplaatst: Do 03 Mei 2012, 7:56 Onderwerp: |
|
|
Alle 1500km? Waar is dat voor nodig Dan ben je meer in de fietswinkel als aan het fietsen want die heb je zo
|
|
| Naar boven |
|
 |
pol55
|
Geplaatst: Do 03 Mei 2012, 8:15 Onderwerp: |
|
|
@Brisamar:
Wij moeten de eerste keer "op onderhoud" na 6 maanden...en dat is de eerste keer gratis.
Daarna vraagt de verkoper om 1 X jaar langs te komen.
NB:
Waar kan je zo'n fiets laten verzekeren tegen diefstal ?
vg,
Pol
|
| Naar boven |
|
 |
brisamar
|
Geplaatst: Wo 09 Mei 2012, 13:35 Onderwerp: |
|
|
een elektrische fiets kan verzekerd worden tegen diefstal en schade of tegen diefstal alleen bij 'Callant verzekeringen'
Alle inlichtingen te vinden op de website: 'fietsomnium.be'
Wij kregen het eerste jaar gratis aangeboden door de fietsverkoper.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pol55
|
Geplaatst: Wo 09 Mei 2012, 13:49 Onderwerp: |
|
|
| brisamar schreef: |
een elektrische fiets kan verzekerd worden tegen diefstal en schade of tegen diefstal alleen bij 'Callant verzekeringen'
Alle inlichtingen te vinden op de website: 'fietsomnium.be'
Wij kregen het eerste jaar gratis aangeboden door de fietsverkoper. |
Da's wel ene dure.....
vg,
Pol
|
| Naar boven |
|
 |
teigetje-gva
|
Geplaatst: Do 14 Jun 2012, 11:49 Onderwerp: |
|
|
Heb ook een Gazelle 'orange pure energy'.
Het was eerst wennen zo'n elektrische fiets, maar nu na een jaar zou ik hem niet meer kunnen missen.
Mijn fiets kreeg 3 standaard nazichten gratis telkens na 4 maanden en nu heb ik nog recht op een totaal nazicht. Daar heb ik tijd voor tot september.
Over de fietsen van den Aldi. Kan zijn dat het degelijk gerief is, maar ik weet alleszins dat Shimanoremmen en Shimanoremmen 2 verschillende dingen kunnen zijn, ik bedoel dat binnen hetzelfde merk er ook kwaliteitsverschil is. Ik ken mensen die er eentje van de Aldi hebben en er zit toch ook verschil in de batterij. Allemaal dingen waar je best toch rekening mee houdt.
Maar je kan natuurlijk geluk hebben met ene van de Aldi en tegenslag met een dure van een gekend merk ook
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn Gazelle, en m'n 'Gold' batterij. Ik denk er wel over om binnenkort een 'Platinum' batterij te kopen.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet wist dat er ook elektrische fietsen waren die gedeeltelijk terug opladen als je zonder ondersteuning rijdt. Dat zou milieubewuster zijn dan. Alhoewel de jaarlijkse kost aan opladen volgens de berekeningen goed meevalt. Je mag blijkbaar heel wat kilometers afrijden om rond de 10 Euro jaarlijks te komen.
Wat ik ook zou overwegen bij een volgende aankoop. Terug op zoek gaan naar een stalen frame inplaats van een aluminium. Niet omdat ik met mijn overgewicht bang ben dat aluminium niet stevig is. Ook niet omdat ik al iets heb voorgehad maar ooit heb ik met een vorige fiets nogal ver van huis gestaan met een gebroken stuurstang.
Die is toen door een vriendelijke garagehouder in de volgende gemeente gelast. Als je zoiets voorkrijgt met een aluminium frame denk ik niet dat dat onderweg kan hersteld worden.
Het enige negatieve aan mijn Gazelle vind ik het stuurmandje. Mijn boodschappen zitten achteraan in 2 grote fietstassen nu, maar in het begin had ik die niet.
Ik had dus wat kleine boodschappen in dat mandje zitten, en dat ding zwiept omhoog bij elk niveauverschil. Zelfs als ik traag en voorzichtig rijd.
Zo ben ik dus eens een paar tomaten kwijtgespeeld!
Ik heb het mandje nu eens helemaal losgevezen en de stang dieper in de houder gestoken met een extra gaatje, het zwiept nu al minder maar toch...vroeger had ik een grote rieten mand die over mijn stuur hing met lange haken, ik heb die nog, maar door de vorm van het nieuwe stuur kan ze er niet meer aan, spijtig, die mis ik wel.
_________________ Ik ben die ik ben, een mens, noch min noch meer |
|
| Naar boven |
|
 |
teigetje-gva
|
Geplaatst: Do 14 Jun 2012, 11:53 Onderwerp: |
|
|
nog een vraagje...
zijn er hier mensen die zo'n elektrische fiets kennen of hebben die terug opladen als je zonder ondersteuning rijdt? Ervaringen ermee?
Of ervaringen met andere merken?
(ik weet dat Gazelle goed is maar niet de allerbeste is op gebied van elektrische fietsen).
_________________ Ik ben die ik ben, een mens, noch min noch meer |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|