|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gast
|
Geplaatst: Vr 15 Jun 2012, 18:44 Onderwerp: |
|
|
DV cassettes zijn niet echt bedoeld voor HD, wel voorDV-AVI-bestanden. Ik heb geen weet van DV-HD-cassettes...
|
|
| Naar boven |
|
 |
ed41
|
Geplaatst: Vr 15 Jun 2012, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp stuurt computer perfect door naar camera.
Wanneer je opneemt op band krijg je onderbrekingen m.a.w. mijn eerste idee blijft gelden: koppen kuisen en gebruik maken van de "Sony voor Digital HD Video" bandjes (die bestaan wel degelijk).
Nogmaals, hetzelfde probleem was bij mij hiermee opgelost.
Kan natuurlijk niets garanderen.
_________________ Desktop: W7-64/RAM 8GB/Systeemschijf SSD 128GB/HD 500+500GB/IE10/MSE/Ccleaner
Laptop: Acer/W7-64/RAM 6GB/HD 500GB/IE9/MSE/Ccleaner |
|
| Naar boven |
|
 |
Cameo
|
Geplaatst: Za 16 Jun 2012, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Beste filmvrienden,
Ik ga volgende proef uitvoeren:
Ik heb nog een andere Sony videocamera zonder HD. Ik kan mijn huidige film die opgenomen is in HD niet oversturen naar mijn oude camera. Ik maak een nieuwe opname met mijn HD camera maar in DV kwaliteit zodat ik een proef kan doen met mijn oude camera en dan zien of hier ook fouten voorkomen. Ik hou jullie op de hoogte.
PS: Ik kuis regelmatig mijn videopoppen, er komt een melding als deze vuil zijn. Zelfs al kuis ik de koppen juist voor het overzetten dan nog zijn er fouten.
Dank voor jullie reacties,
_________________ Vriendelijke Groeten
Cameo |
|
| Naar boven |
|
 |
Cameo
|
Geplaatst: Za 16 Jun 2012, 11:29 Onderwerp: |
|
|
Beste canteclaer en ed41, en alle filmers,
Problemen opgelost,
Ik heb op uw aanraden mijn videokoppen gekuist (15 sec) voor het overzetten op band, maar ik heb dit voor het eerst gedaan door middel van de opname stand en niet zoals gewoonlijk door op de weergaveknop te drukken. Maakt dit dan een verschil uit?
Het is dus gelukt met uw medewerking, hartelijk dank daarvoor,
Gelukkige groeten,
_________________ Vriendelijke Groeten
Cameo |
|
| Naar boven |
|
 |
ed41
|
Geplaatst: Za 16 Jun 2012, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Cameo, goed dat het uiteindelijk gelukt is.
Een nadeel t.o.v. de huidige flash geheugens is dat tapes en leeskoppen altijd in topconditie moeten zijn, daarom nogmaals:
- Als je problemen ziet met haperingen: 10 sec CAM + 10 sec REC met kuiscassette. NOOIT terugspoelen of hergebruiken. Opgenomen vuil kan zich terug afzetten op leeskoppen.
- Tapes gaan niet eeuwig mee. Om dezelfde reden als hierboven, tapes die problemen gegeven hebben NIET meer gebruiken.
- Hieronder een voorbeeld van dv - hdv tapes:
http://videoholland.nl/accesoires/tapes-flashmemorycards/mini-hdv-tapes/sony-hdv-dv-63-sd-and-hdv.html
Meerprijs is verwaarloosbaar en ik heb er betere ervaringen mee dan de standaard dv - tapes.
_________________ Desktop: W7-64/RAM 8GB/Systeemschijf SSD 128GB/HD 500+500GB/IE10/MSE/Ccleaner
Laptop: Acer/W7-64/RAM 6GB/HD 500GB/IE9/MSE/Ccleaner |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|