|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mie katoen
|
Geplaatst: Di 01 Mei 2012, 19:30 Onderwerp: Lypantilano 145mg tegen cholesterol |
|
|
Neem al verschillende jaren cholesterol pillen, eerst symavastatine, lipitor en nu lypantilano 145mg. Heeft er iemand ervaring met deze laatste, Ik heb regelmatig last van spierpijnen, ik heb al eens een spierontsteking gehad waar voor ik ook medicamenten kon nemen. Ik ben nu wel een tijdje gestopt met pillen en zo hoog zal mijn cholesterol ook wel niet zijn daar ik op mijn eten let.
Heeft iemand mij zijn ervaringen te vertellen.
Groetjes.
_________________ Geniet elke dag alsof het je laatste was. |
|
| Naar boven |
|
 |
flowerlady
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 19:48 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk bedoel je Lipanthyl nano ?
Dat neem ik dus ook al een paar jaar ,en dat is dus geen statine ,zoals Lipitor . Ik heb daarvan geen bijwerkingen zoals jouw spierpijnen .
Van Lipitor heb ik dus wel ,met grote waarschijnlijkheid ,de polyfere neuropathie in mijn benen en voeten opgedaan ,hetgeen dus onomkeerbaar is .Ik zeg er wel bij :met grote waarschijnlijkheid ,want met zekerheid kunnen ze die oorzaak niet vaststellen ,en statines onder welke naam dan ook zal ik nooit meer nemen .
U denkt dat uw cholesterol niet meer te hoog zal zijn ,vermits je op je voeding let : was het maar zo simpel !
ik heb een vorm van hogere cholesterol die erfelijk is ,en niet reageert op voeding ;
_________________ vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 7 ,avg-free , windows firewall
ram:4 gb hd 400gb malwarebytes ,ccleaner, eusing free r.c.,telenet comfortnet |
|
| Naar boven |
|
 |
mie katoen
|
Geplaatst: Do 17 Mei 2012, 12:57 Onderwerp: |
|
|
| flowerlady schreef: |
Waarschijnlijk bedoel je Lipanthyl nano ?
Dat neem ik dus ook al een paar jaar ,en dat is dus geen statine ,zoals Lipitor . Ik heb daarvan geen bijwerkingen zoals jouw spierpijnen .
Van Lipitor heb ik dus wel ,met grote waarschijnlijkheid ,de polyfere neuropathie in mijn benen en voeten opgedaan ,hetgeen dus onomkeerbaar is .Ik zeg er wel bij :met grote waarschijnlijkheid ,want met zekerheid kunnen ze die oorzaak niet vaststellen ,en statines onder welke naam dan ook zal ik nooit meer nemen .
U denkt dat uw cholesterol niet meer te hoog zal zijn ,vermits je op je voeding let : was het maar zo simpel !
ik heb een vorm van hogere cholesterol die erfelijk is ,en niet reageert op voeding ; |
Bedankt voor je bericht, maar ik had nog een vraag wat is de polyfere neuropathie? In de mediche wereld ben ik ook fel onbekend, ofwel moet ik het eens opzoeken op Internet
Af en toe neem ik nog een cholesterol pil maar ik ondervind dat ik daar stijf in mijn benen en kuiten wordt. Maar ik ben ook al 36 jaar aan het werk ik ben er nu 57 jaar, het kan misschien ook de ouderdom zijn, wat ik moeilijk kan aanvaarden. Bij mij is de cholesterol ook erfelijk denk ik. Mijn moeder had het en mijn broer heeft het ook.
Groetjes.
_________________ Geniet elke dag alsof het je laatste was. |
|
| Naar boven |
|
 |
prego
|
Geplaatst: Do 17 Mei 2012, 18:59 Onderwerp: lipanthyl |
|
|
mie katoen.....nog 4 jaren te gaan voor je aan pensioen toe bent dan..........?en wat die cholesterol betreft,als je bloeddruk oké is en er geen hartkwalen in de familie zijn zou ik me er niet zo druk over maken want met al die medicatie doe je meestal meer slecht dan goed.Ik heb 275 cholesterol en moest ook nemen maar heb dat tot nu toe niet gedaan,ik let wel wat op mijn eten maar ook niet strikt en daarbij neem ik een alternatieve cholesterolverlager......
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Do 17 Mei 2012, 19:38 Onderwerp: |
|
|
Cholesterol gaat niet alléén om erfelijke aanleg, maar heeft ook te maken met voeding, stress enz..... volgens ik al vernam heef al die medicatie anti-cholesterol ook vaak heftige en nadelige bijwerkingen.
Nu vernam ik net nog dat er o.a. een goed bio-middel is tegen cholesterol , nl.DIEBA cinn (voedingssupplement) op basis van rode rijst.
Dit zou werken op langere termijn, maar heb er zelf geen ervaring mee.
Alvorens gebruik toch altijd even grondige info vragen, want wat voor de ene goed is, kan minder goed zijn voor de andere.
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|