|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
oomski
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 18:56 Onderwerp: |
|
|
Maar dat is toch niet meer "actief".
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 19:00 Onderwerp: |
|
|
| oomski schreef: |
| Maar dat is toch niet meer "actief". |
euh ???????
Laatst aangepast door nete op Di 22 Mei 2012, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 19:06 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik het ook niet en heb na
| Quote: |
| Heb zojuist het formulier met klacht en de vraag om verwijdering verstuurd, gewoon om te zien wat er zal gebeuren. |
Dit gepost:
| Quote: |
En ik heb zojuist telefoon gekregen van KBC. Zij zelf kunnen het niet verwijderen maar vinden het zelf genant voor de klanten. Ze gaan proberen wel een overeenkomt te maken met zoomit, dat die vraag ven domic. door de klant kan geweigerd en verwijderd worden, wat ze zelf ook logisch vinden. Maar ze denken of liever vrezen dat dat pas zal gebeuren als er veel meer van die klachten binnenkomen.
Voila, dat was toch een bewijs van goodwill van KBC naar zijn klanten uit dacht ik. |
Dus eigenlijk is er geen echt probleem, alleen maar een overbodig zinnetje op je home-banking.
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er hier (op andere fora heel andere reacties) zoveel mensen die gelegaliseerde hold-up nog normaal vinden ook. Allemaal bankbedienden misschien ? Alhoewel ene KBC bediende toch al durft zeggen dat hij één en ander "genant" vindt.
Schrijnend ook dat de financiële lobby nog steeds kompleet wereldvreemd is. Het rond de pot draaiend gelul van de woordvoerster van Febelfin getuigt alvast van een grondig misprijzen voor de gewone klant.
Als Peeters&Pichal dit nu verder ongemoeid laten, niettegenstaande vlijmscherpe reacties op hun forum, ga ik nog eens proberen via VoltTV en dan zo nodig naar het gerecht.
En Oomski, als er op mijn PC banking "ACTIEF MANDAAT" blijft staan is dat volgens u het nieuwe Nederlands voor "maak u geen zorgen, als er iets fout loopt gaan we u terugbetalen". Ik zal maar eens terug naar school moeten gaan zeker ?
Laatst aangepast door nete op Di 22 Mei 2012, 22:24, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Prachtige volzin !
U vindt het natuurlijk een meesterlijke zet dat het Febelfin marionnetje tot 5 keer toe de eenvoudige vraag van mevr. Peeters straal negeert en kompleet rond de pot draait. De vraag staat een regel of twee onder het euroteken als je de volgende link klikt.
Mocht u ze niet vinden: "Waarom verdwijnt de domiciliëring niet meteen, als ze toch op inactief staat?"
Mocht ge het niet gehoord hebben: http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/sepa-hoe-zit-het-met-domicili%C3%ABringen
En lees ook eens de commentaren op die P&P site en ook hier:http://www.spaargids.be/forum/opgelet-met-domicilieringen-zeker-vanaf-2014-t12991-15.html#p119818
Haar grote voorbeeld is misschien het "Brabantse trekpaard" van de jaren 90: "als de problemen zich voordoen zullen we ze oplossen".
Laatst aangepast door nete op Wo 23 Mei 2012, 0:04, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Nete, schrijft al het volgende, en ik quote:
| nete schreef: |
Sepa mandaat wordt nutteloos, wordt op mijn vraag geblokkeerd door schuldeiser, maar blijft actief bij mijn PC banking.
Ik bel vandaag Electrabel omdat het contract op mijn PC banking nog altijd actief staat, ik krijg een totaal ander iemand aan de lijn die me vertelt: contract is gestopt op..... 8 mei.
Ik heb geen verplichtingen meer bij Electrabel, die mensen stoppen de domiciliering, maar Fortis weigert ze blijkbaar te verwijderen.
Argenta kan ze niet verwijderen, Electrabel heeft ze stopgezet |
Wat geeft het dan dat er nog een zinnetje, dat niet meer geldig is, op je online-banking staat?
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Di 22 Mei 2012, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Ik wil dat zinnetje daar weg, want als er iemand bij Electrabel op een verkeerd knopke duwt heb ik het terug zitten.
En op andere fora lees ik al genoeg verhalen van "vergissingen" van de banken met die mandaten.
Het is al erg genoeg dat schuldeisers zomaar mandaten kunnen aanmaken zonder je dat eerst te vragen. Ik heb nog geen enkele reactie gelezen van mensen die zeggen dat ze door Electrabel gecontacteerd zijn bij die omschakeling.
|
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 8:07 Onderwerp: |
|
|
Op Spaargids werd dit gemeld door een allerte lezer:
http://www.sepabelgium.be/files/sepa_domicilieringen.pps#310,1,SEPA
Daar staat dus LETTERLIJK op slide 17 dat de klant een SEPA mandaat kan laten ANNULEREN. (dus niet enkel "blokkeren").
Waarom willen ze dat dan niet doen ?
Bovendien staat daar een groen formulier dat je moet invullen om zo'n SEPA geval te starten, dit heb ik (en vele anderen lees ik elders) NOOIT gekregen. Electrabel veegt hier dus gewoon de SEPA regels aan hun laars.
Wordt vervolgd...
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 9:13 Onderwerp: |
|
|
Je contract is gestopt, dus geblokkeerd en geannuleerd.
Het is niet door op dat zinnetje op jouw online-banking te drukken dat je een domiciliëring terug activeert hoor. En niemand van de schuldeiser kan op jouw online-banking.
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Jen geannuleerd.
En niemand van de schuldeiser kan op jouw online-banking. |
Dat ze dat dan eens bewijzen... Ze kunnen er verdorie wel op om zonder mijn akkoord een Belgische domiciliering om te zetten naar een Europese.
Ik heb vanmorgen nog een gechat met Electrabel, ongeveer hetzelfde rond de pot draiien als het madammeke van Febelfin bij Peeters en Pichal.
Hier het relaas van die chat met Dorothea van Electrabel:
Geachte,
Electrabel heeft eigenhandig van mijn Belgische domiciliering een SEPA domiciliering gemaakt. Ik heb NOOIT hiervoor documenten kunnen/mogen invullen.
Ik ben sinds april geen klant meer bij Electrabel, eindafrekening is gemaakt en betaald.
Nog steeds staat bij mijn PC banking het SEPA mandaat nog steeds actief.
Ik eis bij deze dat Electrabel onmiddellijk zorgt dat dit SEPA mandaat verdwijnt (dus niet enkel blokkeren of zo). Het gaat over klantnummer 2 150 308 125.
http://www.sepabelgium.be/files/sepa_domicilieringen.pps#310,1,SEPA
Via deze link kan u zien op slide nr 17 dat de klant zo'n mandaat kan laten annuleren.
Ik heb trouwens NOOIT zo'n groen formulier aangeboden gekregen om een SEPA mandaat te starten. Electrabel neemt hier dus een loopje met de SEPA reglementering.
Op de site van VRT radio 1 kan u een interview beluisteren over deze materie en de reacties daarop lezen.
System: Connectie gelukt.
System: Plaatsing in wachtrij. Even geduld.
System: Een ogenblik. Een van onze medewerkers zal je zo dadelijk helpen.
System: http://www.electrabel.be
System: Een van onze medewerkers zal je zo dadelijk helpen.
System: Welkom bij de Electrabel chat.
Dorothea: Goeiedag, met wie chat ik?
Rene Bervoets: u kan de reeds verzonden tekst lezen ?
Rene Bervoets: anders kopieer ik hem nog even
Dorothea: Dat is vriendelijk maar heb deze wel doorgekregen. Met wie chat ik nu?
Rene Bervoets: Rene Bervoets
Dorothea: Volgens onze gegevens is je domiciliëring bij Electrabel geannuleerd.
Dorothea: Sinds 8 mei 2012.
Rene Bervoets: ze staat op mijn PC banking nog altijd als "actief mandaat". Gelieve dus de nodige stappen te ondernemen om dat te laten verdwijnen. Betreft PC banking Argenta, zij beweren dat ze die melding zelf niet wegkrijgen.
Dorothea: Inderdaad, bij SEPA dient de schuldeiser dit te annuleren. Een ogenblik, ik kijk het na waarom dit nog niet is doorgegeven is aan de bank.
Rene Bervoets: Ik bedoel dus ook niet het mandaat "blokkeren" maar "annuleren", het staat daar nu totaal nutteloos te staan
Dorothea: Een ogenblik alsjeblieft Rene.
Rene Bervoets:
Dorothea: Rene, ik zal voor jou naar de bevoegde persoon bellen om hier een correcte info over te krijgen. Is dit goed voor jou? Heb je even tijd?
Rene Bervoets: Ikheb even tijd
Rene Bervoets: die persoon kan me tot ongeveer half elf ook bereiken op 09-3558401
Rene Bervoets: indien hij/zij dat praktischer vindt, en dan komt u vrij voor andere klanten
Dorothea: Rene, ik heb met de bevoegde persoon gebeld. SEPA is in het leven geroepen om de consument beter te beschermen. Daarom dat wij rechtstreeks een klant-schuldeiser relatie hebben en de bank slechts fungeert als tussenpersoon voor de betaling. In ons dossier is uw domiciliëring geannuleerd en is het onmogelijk om deze terug te activeren. Wij dienen een nieuw mandaat op temaken en door jou te laten tekenen. Dan wordt er een nieuwe domiciliëring opgemaakt.
Dorothea: Waarom dit nog op je PC banking staat kan ook deze persoon geen antwoord weten want wij zijn niet bevoegd om hierin tussen te komen.
Dorothea: Wat wij je aanraden is de bank vragen contact met ons op te nemen voor bevestiging. Je dient je heus geen zorgen te maken, het is voor ons onmogelijk om nog te domiciliëren.
Rene Bervoets: Niet akkoord. Ik heb NOOIT een document getekend om de huidige SEPA te activeren, dat heeft Electrabel ZELF gedaan. Dus Electrabel is gewoon in staat om willekeurig SEPA mandaten aan te maken, ze moeten dan ook maar de zaak kunnen terugdraaien.
Ik EIS dat Electrabel contact opneemt met Argenta om dit te annuleren, het betreft het mandaat N000000126846.
Rene Bervoets: Indien Electrabel blijft weigeren dit te ANNULEREN bij mijn bank zie ik mij genoodzaakt klacht neer te leggen
Rene Bervoets: Ik wil niet jarenlang staan kijken op een melding dat er een "actief mandaat" is met een bedrijf waar ik geen klant meer ben.
Rene Bervoets: En als er latent iets blijft hangen dan is er natuurlijk kans dat vroeg of laat door een "menselijke" of computerfout de zaak terug actief wordt bij Electrabel.
Dorothea: Wij hebben geen toegang tot je PC banking Rene, dit is een bevoegdheid voor de bank. Uiteraard heb je alle recht om een klacht neer te leggen.
Rene Bervoets: Dan nemen jullie kontakt op met de bank, zo simpel is dat toch. Je schrijft zelf dat mijn bank het niet kan annuleren, dus moet degene die ten onrechte trouwens, een SEPA mandaat opmaakt zonder vragen ook het nodige doen om het stop te zetten. En met stopzetten bedoel ik VERWIJDEREN, zo moeilijk is dat toch allemaal niet. Waarom belt de "bevoegde" persoon mij niet eens op ? Omdat hij met zijn mond vol tanden zal staan ?
Rene Bervoets: Wij hebben geen toegang tot je PC banking Rene,
Dorothea: Rene, ik wil je met veel plezier helpen maar ik wens niet dat je mij op een onrespectvolle manier aanspreekt.
Rene Bervoets: Dat laatste is een goeie, je hebt wel toegang om ze op te starten, maar niet om ze te liquideren
Dorothea: Ik denk dat we hier de chat kunnen beëindigen want dit gesprek leidt tot niets.
Rene Bervoets: Waar heb ik u onrespectvol aangesproken ? Ik spreek misschien Electrabel een beetje bitsig aan, u zeker niet, u doet wat u kan
Dorothea: Bij ons is de domiciliëring geannuleerd, wij kunnen deze niet terug opstarten. U bent trouwens geen klant meer bij Electrabel. Ik raad je nogmaals aan om contact op te nemen met je bank hierover. Ik wens je nog een prettige dag toe.
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 10:10 Onderwerp: |
|
|
Voila, het staat er ook in. Geannuleerd is geannuleerd en ze kunnen niet op jouw home-banking.
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 11:09 Onderwerp: |
|
|
| Voila, het staat er ook in. Geannuleerd is geannuleerd en ze kunnen niet op jouw home-banking. |
Zo naďef ? ongelooflijk.
Ze konden wel aan mijn homebanking om zonder boe of ba en zonder mij te raadplegen om ze om te zetten.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 11:35 Onderwerp: |
|
|
Mandaat is in het Engels mandate of authorization.
Als men da Engelse tekst van Sepa gaat bekijken,
dan verdwijnt een mandaat
* of automatisch als er geen betalingen zijn gedurende een bepaalde periode.
* of op aanvraag van gebruiker aan de leverancier.
Het is dan ook de leverancier die het mandaat moet
verwijderen op de 2 banken.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 11:49 Onderwerp: |
|
|
| nete schreef: |
| Voila, het staat er ook in. Geannuleerd is geannuleerd en ze kunnen niet op jouw home-banking. |
Zo naďef ? ongelooflijk.
Ze konden wel aan mijn homebanking om zonder boe of ba en zonder mij te raadplegen om ze om te zetten. |
Omzetten van nationaal naar sepa heeft toch niets te maken met jouw home-banking.
|
| Naar boven |
|
 |
Choerrel
|
Geplaatst: Wo 23 Mei 2012, 18:11 Onderwerp: |
|
|
Doe toch geen moeite meer. 't Heeft geen nut. Nete wil toch niets inzien en luisteren.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|