SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Stof in nieuwe keukenkasten.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pelagie

BerichtGeplaatst: Ma 28 Mei 2012, 21:47    Onderwerp: Stof in nieuwe keukenkasten. Reageer met quote

Mijn vriendin en ik zijn beiden tot de constatatie gekomen dat de deuren van onze nieuwe keukenkasten (zij Dovi, ik Ilwa) niet volledig sluiten door de geluiddempende noppen en dus niet stofvrij zijn.

Inderdaad, we hebben ons laten verleiden door de bijna zelfsluitende en geluidsvrije keukendeuren maar zijn nu niet gelukkig met het onhygiënische resultaat.

Heeft iemand hier - behalve het veel vaker moeten schoonmaken dan vroeger het geval was met onze oude keukenkasten - een goede oplossing voor ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pelagie

BerichtGeplaatst: Ma 28 Mei 2012, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dovi moest natuurlijk Dovy zijn
Embarassed

Paca

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 1:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me niet voorstellen dat iemand wat zit te memmen over een beetje stof in een keukenkast! Doe ze dan nooit open hé. Mijn keukenkasten van 1978 hebben ook zo'n "pastilles" die het "sluitgeluid" tegengaan. U kan natuurlijk altijd uw deurtjes toeplakken met brede tape! Niet vergeten telkens te vernieuwen na het openen van een deurtje! My God! ... heb dus nog alles niet gehoord in mijn korte leven! Voor mij is dit gewoonweg wat zever in pakjes!!!

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Onhygienisch? Komaan zeg. Vind je dat nu niet een beetje overdreven? Hoeveel stof vliegt er dan in je keuken dat dit een onoverkomelijk probleem zou zijn? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Dat er een stofje meer zou invliegen, kan ik nog aannemen. Maar je gaat me niet vertellen dat je keukenkasten nu ineens vol stof liggen? Ik zou dan in de eerste plaats aanraden om een keer meer te stofzuigen zodat dat stof niet kan opvliegen.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Stof in een lokaal is een gevolg van mensen en huisdieren die zich bewegen in de desbetreffende kamer.

Sluit de deuren en het verschil is zichtbaar.

Pelagie

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ben verbaasd over de wel erg onvriendelijke reacties van sommige mensen. Shocked
Last van het regenweer ? Als je geen oplossing kunt bieden, hou dan je negatieve commentaar voor jezelf.

F.t.r.: Zowel bij onze vrienden als bij ons wordt er minimum 1x/dag gestofzuigd en/of gedweild.

kitten

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:03    Onderwerp: stof Reageer met quote

Woon je in de duinen of naast een vervuilend bedrijf?Of heb je misschien airco? Hoe kan er stof in je keukenkasten terechtkomen als je elke dag poetst. Ik laat elke week poetsen en mijn keukenkasten worden eens per jaar uitgekuist en geloof me vrij, bij mij is alles piccobello. En ik woon in de stad.

Naar boven
Pelagie

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:23    Onderwerp: Re: stof Reageer met quote

kitten schreef:
Woon je in de duinen of naast een vervuilend bedrijf?Of heb je misschien airco? Hoe kan er stof in je keukenkasten terechtkomen als je elke dag poetst. Ik laat elke week poetsen en mijn keukenkasten worden eens per jaar uitgekuist en geloof me vrij, bij mij is alles piccobello. En ik woon in de stad.

Niets van dit alles, kitten.
Door die "pastilles", die het "sluitgeluid" tegengaan, om het met de woorden van Paca te zeggen, sluiten de kasten niet helemaal en door die spleten komt er stof binnen. Meer dan vroeger bij de oude kasten.

Wrijf maar eens met je vinger in je kast als het al een maand of 3 geleden is dat ze nog een poetsbeurt gehad hebben. Je zult verrast staan.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen zoals een andere vriendin van mij: "Ik zet mijn bril niet op. Dan zie ik het stof niet." Wink

Stephaan

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:23    Onderwerp: Re: Stof in nieuwe keukenkasten. Reageer met quote

Pelagie schreef:
Mijn vriendin en ik zijn beiden tot de constatatie gekomen dat de deuren van onze nieuwe keukenkasten (zij Dovi, ik Ilwa) niet volledig sluiten door de geluiddempende noppen en dus niet stofvrij zijn.

Inderdaad, we hebben ons laten verleiden door de bijna zelfsluitende en geluidsvrije keukendeuren maar zijn nu niet gelukkig met het onhygiënische resultaat.

Heeft iemand hier - behalve het veel vaker moeten schoonmaken dan vroeger het geval was met onze oude keukenkasten - een goede oplossing voor ?

In doe het zelf zaken kan je smalle schuimrubber strips kopen die aan één kant zelf klevend zijn. Ik denk dat je probleem zou opgelost zijn als tussen de geluiddempende knoppen telkens een stuk van die strip kleeft.
Op deuren waar geen noppen opzitten kan je trouwens ook een doorlopende strook kleven

Wat denk je?

Naar boven
Danny.

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:28    Onderwerp: Re: Stof in nieuwe keukenkasten. Reageer met quote

Stephaan schreef:
...In doe het zelf zaken kan je smalle schuimrubber strips kopen die aan één kant zelf klevend zijn...

Nog beter, strippen die aan beide kanten kleven Laughing

Groetjes

Danny

Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pelagie

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:32    Onderwerp: Re: Stof in nieuwe keukenkasten. Reageer met quote

Stephaan schreef:

In doe het zelf zaken kan je smalle schuimrubber strips kopen die aan één kant zelf klevend zijn. Ik denk dat je probleem zou opgelost zijn als tussen de geluiddempende knoppen telkens een stuk van die strip kleeft.
Op deuren waar geen noppen opzitten kan je trouwens ook een doorlopende strook kleven

Wat denk je?

Bedankt, Stephaan. Ik zal eens rondkijken.

Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun 2012, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Pelagie schreef:Inderdaad, we hebben ons laten verleiden door de bijna zelfsluitende en geluidsvrije keukendeuren maar zijn nu niet gelukkig met het onhygiënische resultaat.

Als ge nu eens wat had rond gekeken dan kon u zeker al opgemerkt hebben dat er tegenwoordig kastscharnieren bestaan met sluitdemper die ge perfect kunt afregelen; géén topkes niet meer nodig en dus dichte afsluting)!
(Die scharnieren kosten wel een euroke of wat meer per setje)

Voorbeeldje: http://producten.vanopstal.be/nl/node/74d50af4e52061806a5f4b358e1d5fcf.htm

(is maar een voorbeeld)

Mvg,
P.Siemons

Naar boven
Pelagie

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun 2012, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Siemons schreef:

...kastscharnieren met sluitdemper die ge perfect kunt afregelen; géén topkes niet meer nodig en dus dichte afsluting)!
(Die scharnieren kosten wel een euroke of wat meer per setje)

Voorbeeldje: http://producten.vanopstal.be/nl/node/74d50af4e52061806a5f4b358e1d5fcf.htm

(is maar een voorbeeld)

Mvg,
P.Siemons

Inderdaad, Paul, hadden we dit maar op voorhand geweten Crying or Very sad
Bedankt in elk geval _/\_

Paca

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun 2012, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Confucius zei: "Al wie zich teveel bezighoudt met wat onschuldig stof ... smijt het grootste deel van zijn leven weg!". Twisted Evil
Een andere wijsgerige uitspraak van hem: "Wie het ongeluk heeft om smetvrees te hebben ... is serieus gekl**t!".
Zal nu eens in de kasten gaan kijken of het al nodig is om enige actie te ondernemen ... denk van niet ... en zal dus waarschijnlijk heel wat meer interessants kunnen doen.
"Werk zoeken kan eenieder ... de kunst is ... om niet op zoek te moeten gaan." Niet van Confucius maar van papa Paca, geboren in 1894.
"Nooit iets kopen met een handvat aan ... dat is altijd om te werken!" is ook van hem. Niet altijd waar natuurlijk maar toch ludiek (voor sommigen).

Naar boven
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun 2012, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Pelagie schreef: Inderdaad, Paul, hadden we dit maar op voorhand geweten

Der houd U toch niks tegen om uw scharnieren te vervangen!

Mvg,
P.Siemons

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: