|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
vinca
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 9:35 Onderwerp: streek van de jura |
|
|
hallo,
ik ga op reis naar de streek van de jura in frankrijk,
waar kan ik documentatie vinden voor die reis bezinswaardigheden
en heeft er iemand goede ervaringen in die streek aub
dank vinca
_________________ ik leef voor mij gezin |
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 19:58 Onderwerp: |
|
|
Dat is wat zoekwerk.
Heb het ooit bekeken via het internet, maar ben er niet geweest.
Internet:
Jura Wikipedia.
Jura toerisme.
Jura hotel, restaurant, chambres ...
Jura bezienswaarigheden .....
Bergwandelen in de jura
Wandelen in de jura
enz.
Een deel staat onder Franche Comté, dat is
(Doubs - Jura - Haute Saône - Territoire de Belfort)
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
fredo40
|
Geplaatst: Di 19 Jun 2012, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben getrouwd met iemand uit de Jura. Deze streek is zeer mooi qua natuur maar geraakt verzadigd van wegen en industrie. De echte Jura moet wijken voor snelwegen en woonconcentratie's. Indien je echt meer wil weten:
kijk op de volgende site's Nantua, St.Claude, Lons-le-Saunier, Annecy, Amberieu-en-Bugey, Bar. en lacs de Vouglans, Cerdon. De driehoek van Bellegarde-Clairveaux-les-Lacs en Gex is bekend van de Maquis (weerstand 40-45) De oevers van de AIN zijn ook wel de moeite om te doen. Wat lager ligt Pérouges. Afhankelijk van waar je verblijft, zit je kort bij Genève, dan is een bezoek aan deze stad en het meer een must (let op voor de parkeermeters!!!) Eten en drinken staan voorop in de Jura er zijn tijdens de zomermaanden ook tal van activiteiten zoals VTT, kleiduifschieten (geweer en patronen terplaatse) en vooralhet Bal Champêtre is niet te versmaden.
Wat je zeker moet proeven is de Vin de Cerdon en de Arquebuse. Ga er eten in kleine restaurantjes waar veel plaatselijk volk zit of in de Routiers die er nog te vinden zijn. Stap een klein plaatselijk cafeetje binnen en vraag wat inlichtingen ivm bezienswaardigheden en restaurantjes aan de baas. Indien je graag goed en lekker brood eet dan zoek je best een bakke die zelf zuurdesembrood maakt in het frans heet dit Pain aux Levain. De specialiteiten van de Jura zijn: Bleu de Gex, Gerookte worst de Morteau, Forel aux vin Jaune, kikkerbillen, Rillettes, Escargots, Terrine Comtoise, vers geplukte wilde champignons (niet zelf doen!!!) Morilles verwerkt in alles en nog wat.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|