POSTZEGELS VERZAMELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

29 dec 2004, 01:31

In deze topic kunnen de leden van de vroegere mailgroep POSTZEGELS VERZAMELEN elkaar treffen. Ook alle andere forumgebruikers zijn natuurlijk van harte welkom.

POSTZEGELS VERZAMELEN.

Postzegels verzamelen is een populaire hobby. Liefhebbers en verzamelaars kunnen hier hun kennis en postzegels met ons delen.


Tilly, op verzoek van Rocofort

morgan
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:38
Locatie: Melsele

11 jan 2005, 19:08

Beste Senioren

Mijn vader bezit nogal een uitgebreide postzegel verzameling van bijna alle Belgische postzegels.
Hij zou die willen verkopen. Wie kan raad geven.

Alvast bedankt.
Morgan
Gast

14 jan 2005, 23:24

Heb ook duizenden postzegels , wat moet je ermee ?
Zowel van belgie als gans europa , irak en iran , usa en canada en heb ze in dertig jaar niet meer bezien.
Postzegelverzamelen is iets voor rustige mensen , .

carla
Lid geworden op: 22 dec 2004, 13:57

17 jan 2005, 13:59

Beste morgan,
indien u me de nummers van de postzegels geeft met de staat waarin ze zich bevinden ( postfris, postfris met plakker, postfris zonder gom of gestempeld ), wil ik voor u de waarde berekenen.vooraleer u ze eventueel zou verkopen. Ik ben in het bezit van de laatste nieuwe catalogus en ben verzamelaar maar geen handelaar. en heb tijd zat
groetjes
carla

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

17 jan 2005, 18:52

Hou er wel rekening mee dat er maar +/- 20 % van de waarde gegeven wordt, en dan nog.................

Groeten,

Rolija

Fernand
Lid geworden op: 06 mar 2004, 11:48
Locatie: West-Vlaanderen

25 jan 2005, 15:10

Hallo,

Hier in m'n streek vind ik nergens plakkers om postzegels in verzamelboek te plakken. het is m'n gewoonte zegels met van die speciale klevers in album te plakken. Vind dat wel op internet maar koop nooit iets via internet. Weet er iemand iets van deze zaken en te koop in de westhoek Ieper Poperinge ??

Groetjes en vriendelijk dank op voorhand

fernand
Inforg

22 feb 2005, 16:44

Probeer via een regionale postzegelclub.
Heel wat postzegelclubs houden maandelijkse veilingen en hebben wel adressen van personen die interesse hebben om een verzameling op te kopen.
Verwacht maar niet te veel van die berekening op basis van de catalogus. De tijd dat je 70 % van de catalogusprijs kreeg is voorbij en dat grotendeels dank zij de onkunde van het bestuur der posterijen : te veel uitgaven en niet klantvriendelijk.
En natuurlijk het internet (e-mail) helpt ook niet.

Groeten

Redgy

NumberOne
Lid geworden op: 13 feb 2005, 11:12
Locatie: Maldegem - Oost-Vlaanderen

28 mar 2005, 17:45

Hallo Fernand,

Ik heb dergelijke plakkers nog gekocht indertijd op een beurs ingericht door Hobby-Time in Brugge en ik weet bijna zeker dat die mensen nog van die plakker meehebben als ze naar de beurs komen. Ik kan eens informeren wat dat die plakkers kosten. Op 09 april gaat zo'n beurs door in Brugge. Als je geïnteresseerd bent laat dan maar iets weten.

Groetjes.

(dit deel verwijderd door de moderator: kopen/verkopen niet toegelaten op dit forum)
Dit is NumberOne, dit is NumberOne en ik ga 't geen twee keer zeggen.

senioren hobby en service
Lid geworden op: 05 aug 2005, 10:50

05 aug 2005, 11:17

:) De Hobby en Creatieve Beurs Hoegaarden,
reeds 19 jaar, sinds 1986.
Niet de grootste maar wel de fijnste
creativiteitsbeurs van België.

:D Biedt elke postzegelverzamelaar de kans om
zijn of haar verzameling tentoon te stellen,
te verkopen of te ruilen.

:!: Iedere hobbyist kan nog steeds GRATIS
deelnemen aan deze “ dag van de hobbyist “.

Struysvogelhal, Hoegaarden.
E-mail: hobby.hoegaarden@advalvas.be
:arrow: tel: 016 766432 - 016 767015

chopke
Lid geworden op: 21 aug 2005, 08:47

21 aug 2005, 16:06

Dag, kent iemand een program om mijn postzegels op pc te zetten , alvast bedankt :lol:

SLOEBERTJE
Lid geworden op: 30 aug 2005, 11:10
Locatie: IZEGEM

30 aug 2005, 20:25

Nu zijn er CD-Roms in de handel om alles wat U heeft op uw PC te plaatsen. Heeft U maar één land,dan kan U deze verkrijgen zo. U kan ook gans Europa op CD-R bekomen. Zo kan u alles zorgvuldig plaatsen hoe u dit zelf wilt. Per nummer van de katalogus en dan het thema aanduiden waarover die zegels het hebben. Keuze is er genoeg. Alleen zal u in het begin aardig wat werk hebben om alles wat u heeft om op te slaan. Updates kan u ook elk jaar bekomen.
Groetjes,
S.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

22 nov 2005, 16:30

Hallo,

Ik ben hier bezig aan het opkuisen van mijn Vader zaliger zijn postzegels, die lagen hier bij mijn al meer of 20 jaar in de kast een tiental schoen dozen vol (Alles goed geklasseerd natuurlijk ) met oude tot zeer oude omslagen, waar onder omslagen met de eerste en tweede postzegels van 1860 enz.....

Nu vindt ik hier een postzegel op omslag van Frankrijk nr 2 met tekst oorrientes ??

Kent iemand de waarde, die omslag zou in de jaren +/- 1965 aan gekocht zijn voor 5000 BEF of kent iemand de herkomst, die is waarschijnlijk weer te vinden in de Yvert. Op aanvraag kunnen foto's door gestuurd worden.

Groeten,

Rolija

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

28 nov 2005, 11:42

Een tipje van de sluier is reeds opgelost het is deze zegel op omslag, de eerste van Argentinie. Maar de waarde is mij onbekend misschien iemand een Yvert ?

La primera estampilla de nuestro país, comenzó a circular un 21 de agosto de 1856, en la provincia de Corrientes. El sello fue diseñado por un inmigrante francés, Matías Pipet, quien fue también el grabador de la única plancha en la que fueron impresos las diecisiete emisiones ,lanzadas hasta 1880 , año en que fueron nacionalizados los servicios postales.
Con la plancha de Pipet, fueron impresas las primeras estampillas, en papel de seda , impresas en tinta negra y con el contorno liso. La estampilla tenia la efigie de la diosa Ceres , nombre latino de la deidad de la agricultura.
El Sello había sido encomendado a Pipet , por el Dr Juan Pujol , por entonces Gobernador de Corrientes , quien trajo la idea del timbrado postal , de un viaje que había realizado por Europa.

Op aanvraag stuur ik een foto door, want hier lukt het mij niet voor er één te plaatsen.

Groeten,

Rolija

bram de sager
Lid geworden op: 27 feb 2006, 14:19
Locatie: antwerpen

27 feb 2006, 14:33

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat meer informatie verkrijgen i.v.m. eigen postzegels maken.
Ik zou graag eigen postzegels maken, maar zou willen weten waar ik postzegelpapier (met plakkant aan achterzijde) kan vinden en een zegel schaar voor de rand te knippen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties
Bram De Sager

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

27 feb 2006, 15:44

Hallo Bram,

Gaat U de post concurrentie aan doen ? :lol:

Groeten,

Rolija